Gjest Emera Skrevet 7. november 2005 #1 Skrevet 7. november 2005 (endret) Har en visdomstann nede som kommer ut sånn gradvis. Nå har jeg ganske vondt i området rundt den. Tannkjøttet er litt hovent, men ikke rødt. Det blør ikke når jeg bruker tanntråd eller tannstikker. Jeg var hos tannlegen for et par måneder siden, og både tann og tannkjøtt var helt friske da. Kan det rett og slett være at tannen er i en voksefase? Jeg har hatt litt vondt i det samme området i slike faser før. Jeg er veldig nøye med rengjøring rundt tannen til vanlig, men er klar over at det lett kan bli betennelser akkurat der. Kommer jo til å kontakte tannlegen hvis det ikke gir seg eller blir verre, men tenkte at jeg kunne høre her om andre har lignende erfaringer... om ikke annet sånn at jeg er forberedt på en svimlende tannlegeregning... Endret 7. november 2005 av Emera
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #2 Skrevet 7. november 2005 Kan det rett og slett være at tannen er i en voksefase? J ← Det kan det, men det kan også være at det har begynt å danne seg betennelse rundt tannen. Hadde samme problemet som deg. Så ingenting da jeg trykte på tannkjøttet, men da tannlegen begynte å skjære seg nedi så fossa verken ut.
Gjest Emera Skrevet 7. november 2005 #3 Skrevet 7. november 2005 Hm, okei. Spør om jeg må til pers hos tannlegen da..
Mokka Skrevet 7. november 2005 #4 Skrevet 7. november 2005 Har også ganske så vondt nederst i venste hjørne. Lurer nesten på om det er betent altså! Tannkjøttet rundt er ganske hovet, og litt rødt. Begytter noen ganger å blø, ihvetfall hvis jeg pusser litt bak der. Visdomstannen er sånn halvveis ute. Bør jeg dra til tannlegen?, håpet mitt er at det vil gå over av seg selv. Dyrt å dra til tannlegen når man er student
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #5 Skrevet 7. november 2005 Har også ganske så vondt nederst i venste hjørne. Lurer nesten på om det er betent altså! Tannkjøttet rundt er ganske hovet, og litt rødt. Begytter noen ganger å blø, ihvetfall hvis jeg pusser litt bak der. Visdomstannen er sånn halvveis ute. Bør jeg dra til tannlegen?, håpet mitt er at det vil gå over av seg selv. Dyrt å dra til tannlegen når man er student ← Det er skummelt når den bare er halveis ute for da er det lett for bakterier å sette seg nedi lommene i tannkjøttet. Det går jo an å dra til tannlegen for å en sjekk. Litt kjipt å f.eks. sitte i juleferien med en svær verkebyll og ingen åpne tannleger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå