Gå til innhold

Hva er Studentsamskipnade?? krever penger???

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er student 1 året, jeg bor i eget hus med mannen min. Plutselig får jeg regning fra skolen på studentsamskipnade og har trukket 15 kroner. Ikke store summer og går helt fint, men forstår ikke hvorfor de har tatt pengene??

Hvor ofte gjør de dette, hva går det til? Jeg har ikke meldt meg på noe spesielt så jeg forstår ikke hva dette er?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du har betalt for lite i semesteravgift?

Anonymkode: a4e7a...e08

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje du har betalt for lite i semesteravgift?

Eller for lite i leie, om dere bor i hus som studiestedet leier ut?

AnonymBruker
Skrevet

15 kroner? Kopiavgift kanskje? Eller manglende betaling for en kaffekopp? 

Man betaler semesteravgift to ganger i året som er rundt 6-800 kroner. Det går til drift av studentsamskipnaden, helsetjenester, rådgivning, kopiavgift osv. Det er studentsamskipnaden som drifter studentboliger og kantiner. De har mange tjenester du kan benytte deg av: helse, diverse kurs osv. 

Anonymkode: e80ea...f8d

Skrevet

Jeg bor i eget hus med mannen min, så ikke noe med skolen å gjøre. Har betalt riktig på semesteravgiften så dette gir ikke mening.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du være student og ikke vite hva studentsamskipnaden er for noe? 

Anonymkode: a65a1...e82

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Det enkleste er å spørre den som har utstedt regningen, i dette tilfellet Studentsamskipnaden, om hva den gjelder.

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med dem. Studentsamskipnader tar seg ikke betalt uten videre. De er til for å hjelpe studenter med bolig, helseutgifter, kantinemat, og annen økonomisk støtte.

Anonymkode: abe6e...dad

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

15 kroner? Kopiavgift kanskje? Eller manglende betaling for en kaffekopp? 

Man betaler semesteravgift to ganger i året som er rundt 6-800 kroner. Det går til drift av studentsamskipnaden, helsetjenester, rådgivning, kopiavgift osv. Det er studentsamskipnaden som drifter studentboliger og kantiner. De har mange tjenester du kan benytte deg av: helse, diverse kurs osv. 

Anonymkode: e80ea...f8d

Kan være en kaffekopp kanskje at den ikke har trukket, men har ikke kjøpt kaffe på datoen den tilsier, men kan være noe som henger etter? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan kan du være student og ikke vite hva studentsamskipnaden er for noe? 

Anonymkode: a65a1...e82

Vet jeg er flink😂 hvis ingen har fortalt meg er det ikke så lett å vite vel 😇😇

Skrevet (endret)
Heipådegådu skrev (3 minutter siden):

Vet jeg er flink😂 hvis ingen har fortalt meg er det ikke så lett å vite vel 😇😇

Du fikk jo informasjon om det i velkomstbrev fra skolen, på plakater på skolen, på nettsidene, og i velkomstmøte/opprop når du begynte. Pluss i fakturaene du betalte i august og januar. 

Men altså, det er ikke verre enn å ringe dem og spørre hva denne fakturaen gjelder. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 2
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (1 minutt siden):

Du fikk jo informasjon om det i velkomstbrev fra skolen, på plakater på skolen, på nettsidene, og i velkomstmøte/opprop når du begynte. Pluss i fakturaene du betalte i august og januar. 

Ok, mindre observant😅😂 men da skal jeg prøve å ta kontakt med studentsamskipnaden så får jeg bare se hva de svarer, takk for svar❤❤🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...