snagglepusnos Skrevet 7. november 2005 #1 Skrevet 7. november 2005 bare en påstand jeg har tenkt litt på. Har dere noen innspill til det? Har pene mennesker lettere for å lykkes og komme noe sted her i verden? Sånn generelt og i jobbsammenheng.
Gjest TomKrus Skrevet 7. november 2005 #2 Skrevet 7. november 2005 Ja, du kommer lenger ved å være pen enn å være stygg. Iallfall hvis alt annet er likt.
Gjest Varg-Menja Skrevet 7. november 2005 #3 Skrevet 7. november 2005 Forskning har ihvertfall vist at det er slik. Pene mennesker får bedre oppfølging på skolen, og får dermed større kompetanse, i tillegg til at de blir foretrukket på jobbintervjuer. De får også i 5% høyere lønn enn snittet. Pene kriminelle får strafferabatt, ca 25% på vinningsforbrytelser og 10% på mord og voldtekt. Det var en artikkel om dette i A-magasinet sist fredag.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #4 Skrevet 7. november 2005 Ja, jeg tror også at pene mennesker tjener mer, får bedre jobber og har høyere utdannelse.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #5 Skrevet 7. november 2005 er jo forståelig da, man vil tjene penger. Og man tjener f.eks. trolig mer penger dersom man har en blond og barnfager ungmøy bak disken enn en middelaldrende, feit dame med vorter i ansiktet...
Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2005 #6 Skrevet 8. november 2005 Sikkert noe sant FP, men... hvis jeg går inn i en butikk og har tenkt til å kjøpe meg for eksempel en mobiltelefon, så snur jeg ikke i døra selvom vedkommende som står der er mindre pen... Bryr meg katta om hvordan selgere ser ut, mer om hvordan de oppfører seg. Det er derimot en annen diskusjon. Derimot har jeg ingen problemer med å forstå at folk lettere ansetter pene mennesker, fordi pene mennesker er lettere å like fordi de nettopp er tiltalende å se på. Men det holder ikke å være pen, hvis du er pen, men er ei sur hurpe, da stiller du vel likt med en sjarmerede burugle tenker jeg.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2005 #7 Skrevet 8. november 2005 Sikkert noe sant FP, men... hvis jeg går inn i en butikk og har tenkt til å kjøpe meg for eksempel en mobiltelefon, så snur jeg ikke i døra selvom vedkommende som står der er mindre pen... Bryr meg katta om hvordan selgere ser ut, mer om hvordan de oppfører seg. Det er derimot en annen diskusjon. Derimot har jeg ingen problemer med å forstå at folk lettere ansetter pene mennesker, fordi pene mennesker er lettere å like fordi de nettopp er tiltalende å se på. Men det holder ikke å være pen, hvis du er pen, men er ei sur hurpe, da stiller du vel likt med en sjarmerede burugle tenker jeg. ← Selvsagt, men i endel yrker er det nødvendig med et pent ytre. Pene, sure hurper er gjerne overstrømmende blide på intervjuet vet du
Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2005 #8 Skrevet 8. november 2005 Pene, sure hurper er gjerne overstrømmende blide på intervjuet vet du ← dessverre
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2005 #9 Skrevet 8. november 2005 Men det verste er egentlig pene og hyggelige mennesker. Hadde de ennå være innmari bitchy så hadde man ihvertfall følt at mna var "over" de på noen områder, men når de er gjennomført innmari greie og hyggelige, da er det ikke noe gøy mer...
Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2005 #10 Skrevet 8. november 2005 Jeg veit!!! Jævlig irriterende med komplett perfekte mennesker! Ikke engang litt bitchy, noen få hekto for mye, ikke så mye som et bittelite svin på skogen! Eller en hudorm! sukk...
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2005 #11 Skrevet 8. november 2005 Kusina mi er sånn Alle liker hun, hun får bare A-er på skolen, hun er nydelig også uten sminke... Grrr...
Kelsey Skrevet 8. november 2005 #12 Skrevet 8. november 2005 Man får nok lettere jobb osv om man er pen, men jeg tror at det er enda viktigere å ha et vinnende vesen.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2005 #13 Skrevet 8. november 2005 Tror ofte det kan være omvendt også, at "pene" mennesker ikke blir tatt på alvor.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2005 #14 Skrevet 8. november 2005 Selvsagt, men i endel yrker er det nødvendig med et pent ytre. Pene, sure hurper er gjerne overstrømmende blide på intervjuet vet du ← Jepp. Jeg var en av de. Jeg var kjempeblid (nesten overstrømmende blid) på intervjuet - og nå 2 år etter, har de fått ei sur bitchy hurpe! Yohooo...
Gjest Varg-Menja Skrevet 9. november 2005 #15 Skrevet 9. november 2005 Sikkert noe sant FP, men... hvis jeg går inn i en butikk og har tenkt til å kjøpe meg for eksempel en mobiltelefon, så snur jeg ikke i døra selvom vedkommende som står der er mindre pen... ← Men sjansen for at du faktisk kjøper er uansett større dersom personen er pen og vet å oppføre seg, enten vi er bevisst det eller ei.
Gjest Gjesteline Skrevet 9. november 2005 #16 Skrevet 9. november 2005 Tror ofte det kan være omvendt også, at "pene" mennesker ikke blir tatt på alvor. ← Helt enig! Så har vi jo den flotte Jante-loven også, da; tror du det er så lett bare fordi du er så pen, liksom?! Og du kan jo umulig være smart, også, det blir jo alt for mye på én gang... Men jeg tror sikkert at det generelt er lettere å være pen enn mindre pen.
Gjest jamsi Skrevet 9. november 2005 #17 Skrevet 9. november 2005 Men sjansen for at du faktisk kjøper er uansett større dersom personen er pen og vet å oppføre seg, enten vi er bevisst det eller ei. ← Så hvis de ikke er pene så kan de heller ikke oppføre seg?
Holly Hobbie Skrevet 9. november 2005 #18 Skrevet 9. november 2005 Så hvis de ikke er pene så kan de heller ikke oppføre seg? ← Begge deler er nok en bra kombinasjon!
Gjest Piper Skrevet 9. november 2005 #19 Skrevet 9. november 2005 Ja, jeg tror også at pene mennesker tjener mer, får bedre jobber og har høyere utdannelse. ← Kan være enig med at de kanskje får bedre jobber, men ikke at de har høyere utdannelse. Hva har utdannelsen med utseende å gjøre? Det du da sier, er at pene folk velger høyere utdannelse enn det mindre pene gjør. Og der er jeg ikke enig med deg. Men jeg tror at to personer med samme kvalifikasjoner, der den ene er pen og den andre mindre pen, får den som er pen jobben. Pen er jo relativit da, for det er jo øye som ser. Så hvem som egentlig er pen, og hvem som egentlig er mindre pen kan nok diskuteres opp og ned i mente.
Gjest Varg-Menja Skrevet 9. november 2005 #20 Skrevet 9. november 2005 Så hvis de ikke er pene så kan de heller ikke oppføre seg? ← Det var da også en ting å lese ut av innlegget mitt... Det jeg mente var at begge deler er ett krav, det hjelper liksom ikke hvor pen selgeren er dersom de ikke har peiling på produktet feks.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå