Gå til innhold

Noen som har brekt halebeinet her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser jeg har en lang periode med smerte forann meg, rart legen sa det gror innen 6 mnd om dette ikke er tilfellet, burde heller si det sånn det var så jeg slipper å bli bekymret når det er gått 6 mnd og jeg fremdeles har like vondt. Smertestillende hjelper ikke heller 🙄

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg forsvant smertene ved sitting etter ca 8-10 mnd.

Anonymkode: d7cd9...1e0

Gjest Ghostface
Skrevet

Nei, bare forstuet det og det var dritvondt. Landet på en isklump.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får komme med en gladhistorie jeg, da, midt i alle de mindre oppløftende.

Jeg brakk halebenet for rundt tre år siden, skikkelig brudd hvor en bit falt av og flytta seg langt unna resten. De endte med å gjøre meg klar for operasjon, men så kom det ny lege på vakt som mente at det sikkert ikke var så ille og at jeg sikkert overdrev smertene, så operasjonen ble avlyst. Jeg var helt desperat av smerter, men døra var stengt og jeg ble sendt hjem med 20 Tramadol og beskjed om at smertene kom til å være temmelig like i 6-8 måneder. Deretter ville det begynne å roe seg, men det ville aldri bli i nærheten av bra. 

Men fem uker senere var smertene helt borte. Som i jeg merka ingenting uansett hvordan jeg satt, hvor mange trapper jeg gikk eller hvordan jeg bøyde meg. På kontroll rundt tre måneder etter bruddet kunne de se at biten som falt av hadde blitt dratt pent og pyntelig på plass igjen av muskulaturen i området. Og etter det har jeg ikke kjent en ting. Så det kan fint hende at dette går bra altså, selv om mange får varige plager. 

Anonymkode: 092d7...046

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke LIKE vondt som da det skjedde, men får fortsatt vondt av å sitte stille på harde underlag for eksempel

Anonymkode: 9f738...41a

AnonymBruker
Skrevet

Som flere sier, det er ikke like vondt lengre, men fekk sitte på hardt underlag over lengre tid. Da tar det igjen en stund før smertene bedre seg hvis det først kommer.

Anonymkode: 14172...aad

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg får komme med en gladhistorie jeg, da, midt i alle de mindre oppløftende.

Jeg brakk halebenet for rundt tre år siden, skikkelig brudd hvor en bit falt av og flytta seg langt unna resten. De endte med å gjøre meg klar for operasjon, men så kom det ny lege på vakt som mente at det sikkert ikke var så ille og at jeg sikkert overdrev smertene, så operasjonen ble avlyst. Jeg var helt desperat av smerter, men døra var stengt og jeg ble sendt hjem med 20 Tramadol og beskjed om at smertene kom til å være temmelig like i 6-8 måneder. Deretter ville det begynne å roe seg, men det ville aldri bli i nærheten av bra. 

Men fem uker senere var smertene helt borte. Som i jeg merka ingenting uansett hvordan jeg satt, hvor mange trapper jeg gikk eller hvordan jeg bøyde meg. På kontroll rundt tre måneder etter bruddet kunne de se at biten som falt av hadde blitt dratt pent og pyntelig på plass igjen av muskulaturen i området. Og etter det har jeg ikke kjent en ting. Så det kan fint hende at dette går bra altså, selv om mange får varige plager. 

Anonymkode: 092d7...046

Godt å høre det ordnet seg for deg ihvertfall, da er det kanskje håp for meg og, men synst jeg har gått lenge med smerter nå asso, begynner å bli lei. Men virker ikke som legen mener det er noe å gjøre med det, må bare ta tiden til hjelp 🙄

AnonymBruker
Skrevet

19 år siden her og fortsatt vondt innimellom.

Anbefaler deg og finne en flink osteopat.

Anonymkode: 1b835...63b

AnonymBruker
Skrevet
Lola-Montez skrev (På 8.5.2022 den 0.34):

Hei. 

Jeg falt i september og har nok brekt  halebeinet, men synst det er rart at det gjør så innmari vondt 8 måneder senere. Noen andre som har brekt halebeinet og hadde vondt så lenge? Klarer ikke å sitte annen enn på siden, og får vondt i halebeinet av å sitte på sofaen og se film, må ligge på en spesiell måte i sengen så det er vanskelig å sove og våkner ofte av at jeg har vondt 😔hvor lenge går det før det gror? På nett sto det 6mnd men det stemmer ikke for meg ihvertfall. 

Jeg hadde brist i halebeinet, det tok 2 år før jeg kunne sitte som normalt. Det tar tid sa legen. Jeg måtte lenge bruke en pute som avlastet halebeinet, brukte den opp til et år.

Anonymkode: 41ef0...bef

AnonymBruker
Skrevet

Au! Det høres skikkelig vondt ut.

Ikke for å kuppe tråden, men hvordan brakk dere halebeinet?

Anonymkode: 2da40...a93

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg fikk brist av å rutsje på en lang rutsjebane med et barn på fanget, det lille nedslaget mellom rutsjebanen og bakken med noe tungt på fanget var nok til å få brist.

Anonymkode: 41ef0...bef

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

På en stor vannsklie, Lalandia ved Legoland. Jeg hadde et barn mellom bena mine, og så kom det en ungdom i full fart og klarte på en måte å smelle kneet sitt i halebenet mitt. 

Anonymkode: e5198...323

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg tror jeg brakk halebeinet under første fødsel. Jeg pressa noe sinnsykt, mot en vegg føltes det ut som, så hørte jeg et knekk og pressinga ble mye enklere 😛 det var sinnsykt vondt i lang tid, klarte vel ikke å sitte normalt på et års tid. Nå 8 år senere får jeg vondt hvis jeg ligger på flatt og hardt underlag, eller hvis jeg sitter på hardt underlag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...