Gå til innhold

Strømpebukse og sko til brudekjole

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør her, fordi dere er så gode på klær.

1. Kan jeg ha nude strømpebukse eller må den være hvit?

2. Jeg hater høye hæler. Hvilke flate kan jeg gå i? Ikke joggesko. Vil føle meg pyntet :)

Anonymkode: 8b7e7...e22

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fargen på strømpene velger du helt selv. Pass på å velge strømper av god kvalitet og med god passform, kanskje spesielt om du velger nude, for da er poenget at de skal synes minst mulig. Onesize-strømpebukser fra matbutikken fyller sjelden de kravene. 

Brudesko finnes i alle høyder. Lave pumps, ballerinasko m.m. funker fint. (Mange bytter til ballerinasko i løpet av dagen selv når de starter med høye hæler.) I tillegg til at du skal føle deg fin i dem er det to viktige ting å ta hensyn til: For det første skal du klare å gå med dem hele kvelden. For det andre bør du unngå helt hvite sko om kjolen er creme/ecru/eggeskall/e.l., for at ikke kontrasten skal få kjolen til å se skitten ut. Ellers trenger faktisk ikke skoene være hvite i det hele tatt. Sko i en annen farge kan være en fin detalj, om det er gjennomtenkt. 

Lykke til, og gratulerer! ❤️ 

Anonymkode: 313de...1f0

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville forsøkt uten strømper (det blir alltid finest) og lave/flate pensko. En annen farge enn hvit er også fin. Du har ikke noen sko du liker fra før?

Anonymkode: 10db0...5da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

(det blir alltid finest)

Anonymkode: 10db0...5da

Ekstremt uenig. De fleste har legger og føtter som har godt av et lag "foundation" i form av strømper. Og ikke minst er det rett og slett ikke i tråd med god kleskode ikke å ha strømper til lange klassiske brudekjoler.

Anonymkode: 5dfc9...b36

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo litt av vitsen at man skal bruke sexy strømper til brudekjolen. Så er du klar til bryllupsnatta. Han skal jo ta av strømpestrikken. 

Anonymkode: feb1a...6f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.5.2022 den 22.07):

Jeg spør her, fordi dere er så gode på klær.

1. Kan jeg ha nude strømpebukse eller må den være hvit?

2. Jeg hater høye hæler. Hvilke flate kan jeg gå i? Ikke joggesko. Vil føle meg pyntet :)

Hudfargede stay up og sko

Sling pumps 1-1-29407-26: Buy Tamaris Sling pumps online!

Clementine

AnonymBruker
Skrevet

Nude strømpe eller stay ups med hvit strømpebånd med litt blå pynt er vel aldri feil. 
du kan fint bruke lave pensko, evt ha på heler i begynnelsen og skifte underveis. 

Anonymkode: e2ee5...382

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2022 den 12.04):

Ekstremt uenig. De fleste har legger og føtter som har godt av et lag "foundation" i form av strømper. Og ikke minst er det rett og slett ikke i tråd med god kleskode ikke å ha strømper til lange klassiske brudekjoler.

Jeg hadde ikke strømpebukse på meg da jeg giftet meg. Kunne brydd  meg en lang marsj i "god kleskode"!!

Anonymkode: e86bf...02a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk dere :)

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med å finne nude som ikke er for mørke, og hvite strømpebukser finner jeg faktisk ingen steder... Stayups kan jeg prøve å finne, men har så panikk for at de skal skli ned. Sist jeg prøvde stayups var de sorte, og selv om jeg festet dem med hofteholder skled de ned hele kvelden.. 

AnonymBruker
Skrevet

Om du går for nude- dra til undertøysbutikk og få riktig farge. 

jeg droppet strømper. Synes det alltid er penest. 

Anonymkode: c7d4a...878

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 5/8/2022 at 12:04 PM, AnonymBruker said:

Men man flasher vel ikke akkurat leggene så mye i en lang klassisk brudekjole? Er heller ikke særlig pent med strømpebukse til åpne sko som mange (inkludert meg) bruker til brudekjolen.

Anonymkode: c3293...47c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 22.51):

Sliter med å finne nude som ikke er for mørke, og hvite strømpebukser finner jeg faktisk ingen steder... Stayups kan jeg prøve å finne, men har så panikk for at de skal skli ned. Sist jeg prøvde stayups var de sorte, og selv om jeg festet dem med hofteholder skled de ned hele kvelden.. 

Masse hvite strømpebukser nå, mange skal ha det til bunad og. Hadde du stay ups, eller strømper for strømpeholder? Hvis du feste stay ups med hofteholder er det jo ikke rart de satt løst. 

Anonymkode: e2ee5...382

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...