Gå til innhold

Middag hjemme?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har ikke så mye penger å bruke på bryllup, så vi tenkte å gjøre det veldig enkelt. Vielse på tinghuset og så spise middag hjemme hos oss selv med foreldre, søsken og forlovere. Kaffe og kake etterpå.

Men tror dere det blir "dumt" å ha middagen hjemme hos oss? Blir det mer søndagsmiddag enn bryllup? Må legge til at begge familiene aldri har vært samlet samtidig før pga at vi kommer fra helt forskjellige kanter av landet, så dette i seg selv gjør det jo litt mer spesielt. Og så vil vi jo pynte med blomster osv. Og ta bryllupsnatten på hotell. Og vi skal jo ha folk til å ordne maten og servere og sånt. Hva syns dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann!

Jeg synes det høres helt greit ut jeg, skjønner ikke hvorfor dere ikke skal kunne gjøre det sånn??? Har en ikke råd til noen stor fest o.l så må en jo bare gjøre det beste ut av det!

Og så lenge dere pynter og slikt så blir det sikkert kjempe fint!!!

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det høres helt flott ut jeg. Dersom dere ikke blir så mange så er det jo kjempe flott å ha det hjemme, det er klart det kan bli koseligt der og... Dersom jeg skulle hatt et lite bryllup med kun de nærmeste ville nok jeg også gjort noe slik, det blir så lite personlig på en stor restaurant.

Lykke til

Klem fra nygift Juli-79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi gjorde det slik.

Vi giftet oss på tinghuset, hadde middag, kaffe og kaker hjemme.

Vi var i alt 14 voksne og 4 barn, så vi lagde langbord på stua.

Middagen var koldtbord, slik at gjestene fikk foskyne seg selv.

Etterpå hjalp vi hverandre og rydde slik at vi kunne ha kaffe og kaker ++.

Et tips er å ha en person utenom på kjøkkenet som kan hjelpe til. (Det savnet vi).

Det var veldig intimt og koselig slik, og jeg andrer ikke et sekund.

Alt i alt, med kjole, blomster osv, kom det seg vel på ca 15000,-

Tilbakemeldingene har vært bare positive!

Så lykke til med planleggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jomfru-74-, det hørtes helt topp ut! Tror vi går for dette jeg! Vi blir også 14 voksne og 2 barn (+ 1 liten inne i magen til en av gjestene :) ) Tenkte å bestille hovedretten som catering og lage forrett og dessert selv. Skal ha en eller to venninner som ordner på kjøkkenet og serverer. Kjøper vin i Sverige. Mat + vin + kaffe + avec + kaker kommer på ca 5500 kr. Høres jo utrolg deilig ut å slippe å betale mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi var også noen turer inn til Sverige og handlet inn Alkoholen (billigere da)

Håper dere får en vellykket bryllupsfeiring, Gratulerer med den store dager!

Skal tenke på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag tycker det låter som ett mycket bra förslag. Er dag kommer att bli speciell även om ni är hemma. Det är cemonin och löftena som gör det speciellt och i mina ögon är det det som är viktigast.

Vi gjorde nästan som ni, gifte oss på tingsrätten och hade middag "hemma", fast i sommarhuset i Norge. Det blev en fantastisk dag och mycket speciellt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup hjemme kan bli riktig fint tror jeg.

Vi skal ha bryllupet hjemme hos mine foreldre, ca 50 gjester.

Hun som skal ha ansvaret for maten, syns det var bedre å ha selskapet hjemme enn å ha det ute, på et leid sted.

Blir selvsagt mer intimt, og så trenger en ikke så mye blomster til pynt, for en har jo personlige ting på veggene.

Helt sikkert lurt å ha noen til å være på kjøkkenet - og kanskje noen til å servere, så slipper en å tenke på sånne ting selv - er sikkert nok annet å tenke på da.

Med fin(e) duk(er), litt blomster, fint servise og fine glass, i tillegg til god mat og drikke, kan et bryllup hjemme bli vel så flott, som et bryllup "ute".

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! :D

Jeg tror det kan bli intimt, koselig og nært å ha det hjemme. Bare tenkt på hvor fint dere kan ordne det med blomster,evt ballonger osv.

Ha festen hjemme dere-har hørt om mange som har gjort det og har vært strålende fornøyde!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på med de forrige innleggene her. Synes det høres kjempekoselig, intimt og personlig ut, og hvorfor ikke gjøre det på det viset? Blir sikkert en flott bryllupsdag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...