Gjest gjest 0 Skrevet 7. november 2005 #1 Skrevet 7. november 2005 Hva gjør du for å lage liv å røre på fest?? Hvordan kan man lage en heidundrades fest når man samler mange som ikke kjenner hverandre? Min erfaring er at mange samler seg i grupper og sitter og prater istedet for å danse og lage liv....
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #2 Skrevet 7. november 2005 hvis du skal ha mat og sånn. kan du jo ha bordplassering. Da MÅ de blande seg. Evt lage noen konkuranser. Spørs hva slags bord ordning du har. Om det er langbord kan du jo lage opplegg for to og to, eller fire og fire. Om det er flere grupper, kan du legge en lapp med oppgaver til hvert bord på borda. Høres kanskje litt barnslig ut, men det slår han. Lage noen drikkeleiker eller noe. Når de da først er plassert blandet ukjente og kjente, og må samarbeide om noen konkuranser, så går praten lett med en gang
Gjest gjest 0 Skrevet 7. november 2005 #3 Skrevet 7. november 2005 Men hva hvis man har en fest uten matservering? Når man serverer mat er det lettere å blande folk. Hvilke triks skal man bruke da? Hva gjorde dere sist dere var på en skikkelig fest som dere husker som en bra fest?
Gjest TomKrus Skrevet 7. november 2005 #4 Skrevet 7. november 2005 Du må iallfall invitere flere folk enn det er sitteplasser til. Viktig med tvungen mingling ved at ledige sitteplasser ved toalett- og røykepauser blir tatt av andre. Masser av is - isbiter og knust is - i fryseren, og lime i kjøleskapet. Mynte er det greit å ha innen rekkevidde. Alltid greit å kjenne djs og barpersonale som hjelper litt til med miksing av musikk og drikke, men ikke alltid man kjenner slike, så ha klar noen ferdigmiksede plater, og utstyr til drinkmixing. Men til slutt er det uansett folkene som er de viktigste for en god fest, så inviter noen morsomme mennesker
Gjest Melk Skrevet 7. november 2005 #5 Skrevet 7. november 2005 Verten må være flink til å mingle og presentere folk, ikke kun med navn, men nevne felles ting de kan prate videre om.
Gjest gjest 0 Skrevet 7. november 2005 #6 Skrevet 7. november 2005 Gode tips dere har, men jeg tenker mest på en stor "vanlig" fest der man er ute etter... hmmm hva skal jeg si.... Skikkelig fyllekalas :klø: Vel... Men noe i den duren! Skikkelig morsomme fester er når folk kaster jakka og danser på bordet. Det er trangt på dansegulvet og alle smiler... Hehe ja litt håp er det jo lov å ha Men hva med noen leker som får folk til å løsne litt på slipset? Noen som vet om noen? Jeg planlegger et karneval så vi starter med et avslappet utgangspunkt. Aldersgruppen er 23-26 år Det blir servert punsj og lett fingermat Men ettersom at få kjenner hverandre er jeg redd det blir et stillesittende karneval... Det er jo sjelden en slager Tror dere limbo er noe folk synes er gøy i dag? Hva med stolleken? Finnes det noen drikkeleker 30 stk kan være med på samtidig?
Gjest *Snart medlem* Skrevet 7. november 2005 #7 Skrevet 7. november 2005 (endret) Å forsøke å få alle med på felles leker er alltid en sikker måte å få noen misfornøyde på, og dermed gjøre stemningen dårlig. Synes det er en god ide med flere inviterte enn sitteplasser, drink-miks-tilbehør i skapet, og ikke minst musikk som er godt planlagt. Gjerne lag en musikkliste på forhånd på datan og sørg for at den ikke blir klusset med, eller ha en person som fungerer som dj og som har peiling på god og variert festmusikk. Pass også på å invitere flere enn du tror du har plass til - for det første kommer ikke alle uansett, og for det andre blir det mer liv jo mer folk du har. Men sørg samtidig for at du kun inviterer venner du vet du kan stole på (ikke personer som tar med seg halveparten av byens pøbler osv (i enkelte (yngre?) miljøer kan dette lett bli et problem)). Har man dette, så pleier stemningen og ordne seg selv Endret 7. november 2005 av *Snart medlem*
Gjest Fruktfat Skrevet 7. november 2005 #9 Skrevet 7. november 2005 en sterk velkomstdrink kanskje? jeg synes det funker med "gammel" musikk, dvs fra vi var sånn ca14-16 år. aqua, og andre dance-greier f.eks. da blir man litt mer i humør til ei skikkelig fyllekule, og synger med osv.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #11 Skrevet 7. november 2005 Enig med den som foreslo gamle gode slagere. Det er alltid gøy. Aldersgruppen får mulighet til å mimre, uavhengig om de kjenner hverandre fra før eller ikke. Leker er sånn jeg ikke liker. Jeg er da en av de teite som boikotter de. Mamma skal ha julebord i desember, med LEKER først. Både min gamle grandonkel og jeg har ytret at vi kommer senere (når maten begynner). Men jeg var på 80-tallsparty i forbindelse med lanseringen av den nye greia til PS2, Singstar-80-tallsting... (Jeg kan lite om dette). Og DET var gøy det. Nå er det ikke alle som liker å kle seg ut (og jeg fikk beskjed samme dag og hadde et tettpakket program), men vi hadde det strålende likevel. Danset etter de gamle gode sangene osv. Dødskult!
Fakse Skrevet 7. november 2005 #12 Skrevet 7. november 2005 Ta deg tid før festen til å sette opp en skikkelig spilleliste (mp3), så kan du sette den på når festen starter og slipper tullet med at alle skal spille "sin" musikk. Er du flink til å velge stemningsskapende musikk er det ikke lenge før det blir fart i folk.
Gjest gjest 0 Skrevet 7. november 2005 #13 Skrevet 7. november 2005 Ta deg tid før festen til å sette opp en skikkelig spilleliste (mp3), så kan du sette den på når festen starter og slipper tullet med at alle skal spille "sin" musikk. Er du flink til å velge stemningsskapende musikk er det ikke lenge før det blir fart i folk. ← Dette er allerede ordner Men jeg skulle gjerne hatt en som hadde ansvaret slik at folk kunne gi beskjed til denne personen dersom de ønsket å høre en spesiell sang. Men det ser visst ut til å bli vanskelig.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #14 Skrevet 7. november 2005 Jeg tror også det er viktig at verten ikke er så opptatt/stresset av at alle danser og har det gøy. Det er stort sett ganske masete med verter som løper rundt og spør "er du sikker på at du har det gøy?". Hvis du går foran som et godt eksempel og danser og har det moro, blir det nok bra! (Spesielt med knallsterk punsj og mimremusikk!)
Gjest TomKrus Skrevet 7. november 2005 #15 Skrevet 7. november 2005 en sterk velkomstdrink kanskje? jeg synes det funker med "gammel" musikk, dvs fra vi var sånn ca14-16 år. aqua, og andre dance-greier f.eks. da blir man litt mer i humør til ei skikkelig fyllekule, og synger med osv. ← Dama måtte vært veldig fin for at jeg hadde blitt værende igjen på den festen..
Gjest gjest 0 Skrevet 7. november 2005 #17 Skrevet 7. november 2005 jeg kan få låne et skikkelig karaoke anlegg, men jeg tror ikke det er så lurt når det er 30 stk...
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #18 Skrevet 7. november 2005 jeg kan få låne et skikkelig karaoke anlegg, men jeg tror ikke det er så lurt når det er 30 stk... ← jojo! Jeg var i bryllup i sommer hvor det var rundt 60 gjester tror jeg; og det funka som fy!
Gjest gjest 0 Skrevet 7. november 2005 #19 Skrevet 7. november 2005 hmmm.... tja... Sånn som jeg kjenner vennene min tror jeg det er få som gidder å synge...
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #20 Skrevet 7. november 2005 Jaaada, det tror man alltid. Derfor må alle drikkevarer sprites opp, og man må gå frem med et godt eksempel, samt alliere seg med noen du har noe på så de kan tvinges til å synge
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå