Gå til innhold

Er koronavirus 2 gangen, mildere?

Svennis

Anbefalte innlegg

Dere som har hatt corona 2 ganger, er det mildere den andre gangen? Symptomer og helbredelsestid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være - noen blir mindre syke andre gangen, noen blir sykere andre gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (16 minutter siden):

Kan være - noen blir mindre syke andre gangen, noen blir sykere andre gangen...

Ahh.

Men gir ikke mening at man blir sykere andre gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svennis skrev (2 timer siden):

Ahh.

Neivel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svennis skrev (2 timer siden):

Ahh.

Kommer jo an på dosen man får, og varianten. Ulike varianter har jo gitt litt ulike symptomer, akvorlighetsgraden er veldig ulikt om det hovedsaklig infiserer øvre eller nedre luftveier, og det virker også som hvor mye virus man får i seg påvirker hvor kraftige symptomer man får. 

Og såklart tida mellom - dersom man ikke har noe særlig antistoffer igjen vil det jo ikke kunne hjelpe så mye. Så da vil man jo kunne få en kraftigere infeksjon andre gangen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svennis skrev (10 timer siden):

Dere som har hatt corona 2 ganger, er det mildere den andre gangen? Symptomer og helbredelsestid.

Det er godt mulig det er veldig tilfeldig, likedan som hvor syk man blir er tilfeldig men jeg kan ta mitt tilfelle.

1.gang var tidlig vår 2021, antageligvis Delta men jeg fikk aldri vite hva jeg hadde. Var som en forkjølelse: vond hals, snørrete/tett nese, slapp og (lav) feber. Hadde disse symptomene i ca tre dager før jeg følte meg helt fin igjen.

2.gang var sein vinter 2022, antageligvis Omikron, men fikk aldri vite hva jeg hadde denne gangen heller. Begynte med magesjau og vond hals. Så ble jeg snørrete/tett nese og feber som var så lav at jeg ikke merket at jeg hadde feber men måleren min mente jeg hadde det så da får jeg stole på den. Var vel én formiddag med magesjau, et par dager med de andre symptomene. Følte meg egentlig ganske fin hele tiden, og var helt frisk etter et par dager.

Har ikke hatt noen ettervirkninger etter noen av omgangene. Er uvaksinert, rakk ikke å få vaksine før jeg fikk corona første gangen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svennis skrev (På 5/7/2022 den 11.39):

For min del var det mildere andre gangen. Småsår hals, som eneste symptom, i noen dager. Testet pga mange nærkontakter. Mild sykdom første gangen og, men med flere symptomer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • Opprett ny...