Gå til innhold

Frustrerende teksting..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fyren jeg har kjent i 5 måneders tid og truffet en del ganger er 45 år gammel om det har noe å si. Når han skriver melding eller sender bilde av noe eller linker, svarer jeg alltid med mer enn et ord, jeg svarer utfyllende, stiller spørsmål, ikke bare ja/nei /takk eller verst av alt kun en tommel opp emoji.. Den føler jeg punkterer hele samtalen å føler folk bruker den fordi de ikke gidder å engasjere seg i videre teksting å er i seg selv ganske avvisende. 

Føler han bruker tommel opp/ svarer kort uten oppfølgingsspørsmål mye når jeg er den som tekster først, men når han er den som tekster først kan han svare litt mer utfyllende. 
Andre som har denne erfaringen med menn? Hva gjør dere i såfall om dere kun får en tommel/et enkelt ord i retur? Tekster videre eller stopper?

Anonymkode: 101f3...bd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da stopper jeg litt opp visst jeg bare får slike svar

• Liker 4
Skrevet

Kanskje han er en smart kar, så han trenger ikke å stille oppfølgingspørsmål? 🤔

Typisk menn det der, egentlig. Tror du bare burde prøve å si at det plager deg, spørre om han kan prøve å bli litt bedre. Så får man se om det skjer eller ei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, ts. Jeg også hater tommel opp som svar, uansett om det er fra venner, familie eller kjærester/dater. Det viser, som du sier, mangel på engasjement. Jeg var i et forhold med en sånn en, og han var sånn i muntlige samtaler også, noe som ble hovedårsaken til at forholdet ble slutt. Nå ser jeg tegnene til dette veldig fort når jeg skriver med noen på datingsider, og takker for meg tidlig i bli kjent- runden hvis jeg ser dette mønsteret🤷‍♀️

Anonymkode: af5cc...e90

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare avsluttet det. Virker svært unødvendig å peile seg inn på menn som syns det en sier/skriver er så uinteressant at alt de har å si er ja/nei/takk/tommel opp. 

Anonymkode: b1500...79c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarer ikke hvis jeg får bare emojis eller tommel opp.  Velsig kjedelig å snakke med sånne. Akkurst som de ikke gidder bryet med å taste ord 

Anonymkode: 7643b...2d5

AnonymBruker
Skrevet
Scoops skrev (5 minutter siden):
Ost skrev (3 minutter siden):

Kanskje han er en smart kar, så han trenger ikke å stille oppfølgingspørsmål? 🤔

Typisk menn det der, egentlig. Tror du bare burde prøve å si at det plager deg, spørre om han kan prøve å bli litt bedre. Så får man se om det skjer eller ei.

Ja kanskje det er en mannegreie ikke vet jeg, jeg stiller som regel alltid et oppfølgingsspørsmål for å være hyggelig og prøve å holde samtalen i gang, men stopper når jeg bare får en tommel i retur. Føler ikke for å si noe på det heller for vil ikke virke needy å jeg kan heller ikke kreve det av han heller iom vi ikke er kjærester heller.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle er like hyp på og chatte mye på messenger eller hvor en det er du skriver.

Anonymkode: a07b7...f42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hva er vitsen med å ta kontakt da i utgangspunktet? Mener ikke at enn skal skrive en hel stil av meldinger, men et par frem og tilbake er vell ikke å være for storforlangende? Kan menn virkelig være keen på en dame selv om de oppererer som i hovedinnlegget?

Skrevet

Min samboer svarer med tommel opp når han er veldig opptatt på jobb. Ellers får jeg alltid svar i fullstendige setninger. Men har noen kompiser som svarer med tommel opp. Da avslutter jeg samtalen. Kommenterte til den ene av de at jeg mislikte det og fikk da høre at jeg skapte unødig drama. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har truffet en på 47 i to måneder og han er prikk lik 😄 Møtes vi, snakker han som en foss, men ikke på meldinger. Men jeg liker egentlig ikke kontakt over meldinger jeg heller, jeg legger kanskje bare litt mer innsats i det likevel. Jeg er yngre, så mulig det er grunnen. 

Anonymkode: 3f912...d5a

AnonymBruker
Skrevet

Det verste jeg vet er sånne svare med en 👍 

Da er det bedre med et ok eller lign. 
Kommunikasjonen er iallefall over der og da når den tommelen kommer 

Anonymkode: c70d0...549

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere synspunkter, eller menn som kan svare om dette er normalt for dere?

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke mann men dater en på 49, han skriver lange avhandlinger på Messenger og har gjerne sendt 4-5 før je gjør svart på første mld 😂 Jeg måtte rett og slett forklare at jeg er ikke limt til tlf og foretrekker egentlig å prate ansikt til ansikt så du får ikke mld tilbake i samme volum..

Anonymkode: ff763...c94

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Flere synspunkter, eller menn som kan svare om dette er normalt for dere?

Jeg kan jo bare si at det ikke er normalt for meg, men det hjelper vel ikke så mye. En stor andel menn er ikke gode på skriftlig kommunikasjon, det ser jeg både i vennegjengen, og på jobb. En tommel opp bruker jeg kun der det fungerer som et bekreftende svar, eller som en "like" til et random bilde el.l. Hvis det er en pågående samtale, bruker jeg ikke slike tegn, som er egnet til å stoppe hele seansen. M53

Anonymkode: d17fa...19f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg kan jo bare si at det ikke er normalt for meg, men det hjelper vel ikke så mye. En stor andel menn er ikke gode på skriftlig kommunikasjon, det ser jeg både i vennegjengen, og på jobb. En tommel opp bruker jeg kun der det fungerer som et bekreftende svar, eller som en "like" til et random bilde el.l. Hvis det er en pågående samtale, bruker jeg ikke slike tegn, som er egnet til å stoppe hele seansen. M53

Huff ja, jeg får vel heller bare innse at han «svarer» slik fordi han ikke bryr seg å at han soft ghoster meg før han tilslutt ignorerer meg helt.. Det verste er at han selv har tatt iniativ å sagt at han vil treffe meg igjen snart flere ganger å jeg svarer at det hadde vært koselig å at jeg har lyst, men lite skjer å han følger ikke opp det han selv sier tydeligvis. Han lar meg bare keep hanging liksom..

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du skal henge dette på at han er mann. 

Vi er alle forskjellige, menn som kvinner. 

Selv er jeg kvinne, og HATER å tekste. Bruker teksting til korte beskjeder. Får jeg lang avhandlinger fra noen, svarer jeg kort. Orker ikke å knote på telefonen. Jeg også godt voksen (som mannen du forteller om), vi har det stort sett ikke i fingrene å skrive lynkjapt på telefonen. Så mange av oss knoter.

Mye enklere og kjappere å ta en prat, på Facetime eller Messenger eller andre steder. 

Og hva er egentlig greia med at nå skal alle skrive til hverandre, og ikke snakke? 

Anonymkode: 1f2d3...223

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og hva er egentlig greia med at nå skal alle skrive til hverandre, og ikke snakke? 

Jeg oppfatter det ikke som en greie. Synes folk snakker med hverandre hele tida, og i utida. For oss introverte, beskjedne, eller bare oss som trenger litt prosesseringstid, så er chat derimot en gave fra oven. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.5.2022 den 21.27):

Fyren jeg har kjent i 5 måneders tid og truffet en del ganger er 45 år gammel om det har noe å si. Når han skriver melding eller sender bilde av noe eller linker, svarer jeg alltid med mer enn et ord, jeg svarer utfyllende, stiller spørsmål, ikke bare ja/nei /takk eller verst av alt kun en tommel opp emoji.. Den føler jeg punkterer hele samtalen å føler folk bruker den fordi de ikke gidder å engasjere seg i videre teksting å er i seg selv ganske avvisende. 

Føler han bruker tommel opp/ svarer kort uten oppfølgingsspørsmål mye når jeg er den som tekster først, men når han er den som tekster først kan han svare litt mer utfyllende. 
Andre som har denne erfaringen med menn? Hva gjør dere i såfall om dere kun får en tommel/et enkelt ord i retur? Tekster videre eller stopper?

Veldig typisk menn. Kjenner meg så godt igjen🙈

Nå er det få av de som kjenner meg som skriver til meg. De ringer heller. Mye enklere det😊

Skrevet

Det er mange kvinner som heller ikke orker den evinnelige tekstingen. Selv så hater jeg det. Jeg foretrekker å snakke på telefon😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...