Gå til innhold

Hvor viktig er en gressplen for dere med barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bare en snart toåring, men tenker ett barn til etterhvert, så vil gjerne høre fra dere med større  og flere barn. 

Vi ser på et hus som ligger i en skråning. Det er mulighet for trampoline og all beplantning vi kunne ønske oss, men gressplen blir det ikke. Det er massevis av terrasse så det mangler ikke på uteområde, men ingen plen. Det er tilgang til grøntarealer med gress ikke langt unna, og også en ballbinge. 

Hvor viktig er «plen» for dere, og opp til hvilken alder var det evt. viktig? 

Anonymkode: d0e34...d5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hatt behov for verken hage eller gressplen, bor slik at vi har masse grønt rundt oss, parker og all slags baner så det har aldri vært et savn her. :) 

• Hjerte 1
Skrevet

De første årene er det sandkasse som gjelder, deretter husker og sklier, og så er det plutselig over på hengekøye, badebasseng og trampoline. Gressplenen er der mest som et underlag for alt sammen, ikke noe ungene har noen glede av i seg selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jævlig mye flått her, så det er litt dritt med plen sånn sett.

Anonymkode: 887c7...49f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i rekkehus med lite plen. Har akkurat plass til trampoline og basseng (som er nok). Men i tillegg har vi fire lekeplasser, stor fotballbane i umiddelbar nærhet. Den ene lekeplassen går helt inntil tomta vår, så blir en forlengelse av hagen. På vinteren har vi skøytebane og akebakke her også. Perfekt foreløpig, 4 og 6 år. 

Anonymkode: 1ae31...bad

AnonymBruker
Skrevet

Gressplen i seg selv er ikke viktig, men tilgang til skjerma uteområder er veldig viktig. Kunne ikke tenkt meg å bo i blokk med små barn. Veldig godt at ungene kan være ute i hagen alene. 

Anonymkode: f2ccb...418

AnonymBruker
Skrevet

Man må ikke ha gressplen som sådan, men flate yter som ikke er vonde å gå på barbeint er gull verdt for veldig mye lek og aktiviteter.

Vi har plen og har satt pris på det, men det hadde funket fint med feks skiferheller, treplatting eller andre ting også! Eneste stedet jeg synes det har vært greit at det er gress under er huske og klatrestativ, mykere å falle av.

Anonymkode: 90129...6b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man må ikke ha gressplen som sådan, men flate yter som ikke er vonde å gå på barbeint er gull verdt for veldig mye lek og aktiviteter.

Vi har plen og har satt pris på det, men det hadde funket fint med feks skiferheller, treplatting eller andre ting også! Eneste stedet jeg synes det har vært greit at det er gress under er huske og klatrestativ, mykere å falle av.

Anonymkode: 90129...6b7

Det er nærmere 150 kvm. Terrasse rundt hele boligen, så vi får jo både plaskebasseng og plass til å

løpe fra seg der. Det er park og lekeområde i nærheten med klatrestativ etc. men det er såpas at du bør ta på et par sko (kanskje 150-200 meter). 

er så i stuss, der vi bor nå er det rett ut på gress og vi elsker jo det, men greier ikke helt å se for oss hvordan behovet blir fremover. Vi har en gutt, så kanskje fotball blir viktig? Vet ikke🤷🏼

ts

Anonymkode: d0e34...d5c

AnonymBruker
Skrevet

Som flere andre skriver så syns ikke jeg at selve plenen/hagen i seg selv er så viktig. Men det å ha litt uteområde som tilhører huset. Det har vert «viktig» eller nyttig for oss. Å kunne gå rett ut i egen hage/terrasse/platting med en gang man står opp på varme dager. Eller å kunne ta kveldsmaten ute. Leking ute på egen tomt uten å måtte gå til parken/lekeplassen.

Vi har kun en liten plenflekk, men har også en passe stor platting på bakkeplan. Vi har også en god balkong/terrasse. Dette har holdt for oss. Vi har hatt både trampoline, plaskebasseng, sandkasse, små fotballmål osv oppigjennom.

Anonymkode: 0e88a...afd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går mot resten, jeg hadde ikke klart meg uten plenen!

Da hun var baby lå vi i skyggen på plenen, og nå leker vi i timesvis ute i hagen. 

Anonymkode: 3fd6d...978

AnonymBruker
Skrevet

Vi har stooor hage, og jeg elsker den. 

Ungene har hatt så mye glede av den. Med fire gutter har det vært utrolig deilig å ha stor plass til at de kan frese rundt. Vi har hatt stor sandkasse, klatrestativ, fotballmål og basseng.  Gutta har hatt masse venner på besøk, for her har de hatt plass til å herje. 

Nå som gutta begynner å bli store blir den ikke like mye brukt,  men jeg er fortsatt veldig glad for å ha mye grønt rundt meg. 

Anonymkode: e5323...dda

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ganske stor tomt. Plenen blir lite brukt. Trampoline og sandkasse på grusen. Ellers er de på plattingen. Bruker bare plenen når de løper gjennom sprederen på sommeren 😅 Plenen er for liten for fotball. 

Anonymkode: 7b896...a8f

AnonymBruker
Skrevet

Med små barn er stor, inngjerdet veranda gull :) Da kan ungene leke ute på den uten at du trenger å frykte at de stikker av eller løper ut i veien. Sandkasse kan å fint stå på verandaen. Og med grøntområde så nært er det jo lett å gå dit å spille fotball.

Vi har både stor veranda og mye plen, begge deler er supert - men vi hadde klart oss uten plen også. Er ballbinge og lekeplass like ved huset, der spiller vi fotball f.eks😊

Anonymkode: 2e041...0fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...