AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Skrevet 6. mai 2022 Er 18 år og veldig lyst på baby. Typen har også lyst, men skal i militæret til neste år så er mest praktisk å vente. Er ikke ute etter meningen, men hvis noen har erfaringer dere vil dele settes det veldig pris på😍 Anonymkode: c4130...e69
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #2 Skrevet 6. mai 2022 1. har dere fast arbeid? 2. har dere et fast sted å bo? 3. har dere stabil økonomi? Anonymkode: 77115...7ba 3 6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #3 Skrevet 6. mai 2022 Jeg var 20 og student da jeg fikk mine to første barn. Samboer hadde fast og stabil jobb. Det gikk helt fint Anonymkode: f873b...de6 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #4 Skrevet 6. mai 2022 Jeg var 19, typen var i militæret. Det gikk bare fint. ☺️ I dag har jeg to barn på 31 og 34 år. Utdanning tok jeg da ungene begynt i skole og barnehage. Jeg er så glad for at jeg var ung, uredd og full av da jeg fikk ungene mine. Anonymkode: 6f11d...65c 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #5 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg var 19, typen var i militæret. Det gikk bare fint. ☺️ I dag har jeg to barn på 31 og 34 år. Utdanning tok jeg da ungene begynt i skole og barnehage. Jeg er så glad for at jeg var ung, uredd og full av da jeg fikk ungene mine. Anonymkode: 6f11d...65c Full av energi skulle det stå. Anonymkode: 6f11d...65c
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #6 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er 18 år og veldig lyst på baby. Typen har også lyst, men skal i militæret til neste år så er mest praktisk å vente. Er ikke ute etter meningen, men hvis noen har erfaringer dere vil dele settes det veldig pris på😍 Anonymkode: c4130...e69 For barnets beste er det ikke best å få barn i så ung alder. Eller handler det bare om deres sterke ønske om å få barn, så at barna skal få de beste muligheter er kanskje ikke så farlig? Det er ingen menneskerett å sette barn til verden, derimot har barn rettigheter. Å få barn i så ung alder fordrer at dere må ha masse hjelp fra andre rundt dere. Er de informert om at dere ønsker barn, og har de sagt seg villig til å stille opp? Anonymkode: 6f6e5...1c3 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #7 Skrevet 6. mai 2022 Må være bedre enn å være over 40 Anonymkode: ad6b0...2e8 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #8 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må være bedre enn å være over 40 Anonymkode: ad6b0...2e8 Du vet bedre. Det er selvfølgelig bedre for barnet å få barn i en alder av 40 enn 18. Se på barnevernsstatistikken, hvor mange barn av eldre foreldre mister barnet sitt sammenlignet med unge foreldre? Hvor trygg oppvekst har et barn med unge foreldre sammenlignet med voksne foreldre? Hvilken økonomisk trygghet kan unge foreldre gi sammenlignet med eldre foreldre? Hvor mange barn må leve i separate hjem fordi foreldrene har skilt lag, de unge foreldrene eller de eldre foreldrene? Det handler om trygg oppvekst - for barna. Ikke menneskers sterke ønske om å få barn. I sum, det frarådes på det sterkeste å få barn i ung alder. De vil aldri kunne gi barna så trygg og god oppvekst som eldre foreldre. Anonymkode: 6f6e5...1c3 8 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #9 Skrevet 6. mai 2022 Ganske stor sjanse for at dere ikke kommer til å holde sammen for resten av livet. Har du ikke lyst til å være student og lære noe du er interessert i som kan gi deg en godt betalt jobb, treffe nye mennesker, se nye steder? Det er helt uforståelig for meg at en ungdom med hele livet foran seg ønsker å binde seg på den måten omtrent før de er myndig. Anonymkode: 1178e...c11 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #10 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ganske stor sjanse for at dere ikke kommer til å holde sammen for resten av livet. Har du ikke lyst til å være student og lære noe du er interessert i som kan gi deg en godt betalt jobb, treffe nye mennesker, se nye steder? Det er helt uforståelig for meg at en ungdom med hele livet foran seg ønsker å binde seg på den måten omtrent før de er myndig. Anonymkode: 1178e...c11 Enig. De fleste 18-åringer er svært umodne, selv om de ikke forstår det selv. Bli voksen i ditt eget tempo, ikke bind deg selv til både en mann og en familie for resten av livet riktig ennå. Når du får barn kommer DU nederst på prioriteringslisten de neste 18 årene, barn koster enormt mye penger, og spontaniteten forsvinner i mange, mange år framover. Bare det å ta en tur i butikken kan bli en øvelse i planlegging. Vent. Det haster IKKE. Det er statistisk sett også høy sannsynlighet for at forholdet deres vil ende med brudd, med eller uten barn. Og MED barn i ung alder vil antallet stressfaktorer gå i taket for dere, noe som øker sjansen for brudd. Anonymkode: dbdc7...f6c 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #11 Skrevet 6. mai 2022 Er det noen grunner til at dere ikke alt er gift? Som for eksempel.. for unge, vært sammen litt kort tid i et livsløpsperspektiv, mye å planlegge, dyrt, vil være sikrere først, lurt å få unna det med med militæret så dere kan bo sammen som en vanlige familie, har andre planer som ferie eller flytting eller studier eller ta lappen først, føler dere ikke helt klare for det, litt for forpliktende? Alle årsakene til at du ikke har en ring på fingeren, er årsakene til at det er lurt å vente med barn, som er en enda større forpliktelse og som faktisk binder dere sammen til døden skiller dere ad. På ekte. I tillegg bør du virkelig ha planer for høsten og de neste 18-årene av ditt liv. Det er helt ubegripelig for meg at de drømmene (fra en tenåring) inneholder husarbeid, dårlig råd, bli boende der man er, en graviditet og fødsel, og å omgås andre småbarnsmødre 10 og 20 år eldre enn deg, tenk de kjipeste lærerne på skolen, din mors venninner= barselsgruppe! Dugnad i barnehagen. Playdates. Resten av ditt liv! Barn kan du få senere, og du behøver slett ikke vente til du er 40, 5-6 år og mye er gjort. Du er bare et barn selv. Anonymkode: 5988f...163 3 4
Mamajune11 Skrevet 6. mai 2022 #13 Skrevet 6. mai 2022 Min mor var 18 da hun fikk meg. Det var hun ikke klar for på noen som helst måte. Så jeg sier igjen; barn bør ikke få barn. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #14 Skrevet 6. mai 2022 Ble gravid da jeg var 19. Ingen problemer Anonymkode: 9f64e...0ff 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #15 Skrevet 6. mai 2022 Tilkegg: dere bør ha skikkelig lyst på en trassig treåring med tilhørende barnehageregning, en ubegripelig trassig 7-åring, en tiåring som trenger leksehjelp hver dag, en dyrere enn dyrest sur 15-åring, en 17-åring som drikker seg full og en søt 18-åring som ikke er ferdig på skolen, men ønsker seg en baby istedenfor å jobbe og studere, slik at du blir bestemor i samme alder som de i barselsgruppe hennes. Anonymkode: 5988f...163 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #16 Skrevet 6. mai 2022 Jeg var 20 da jeg fikk første. Barnefar gikk i læra og hadde heller ikke vært i militæret. Men vet du hva? Det gikk veldig fint. Og det er fantastisk å være "ung" med ungene. Den ideele alder biologisk å få barn er mellom 18 og 24 år. Anonymkode: 47683...589 2
Queen of the North Skrevet 6. mai 2022 #17 Skrevet 6. mai 2022 Nå har ikke jeg barn selv, men min mor fikk meg da hun var 17. Det hun har sagt om å bli mor som 17 åring er att hun ikke ville vært meg foruten, men hun skulle ønske jeg kom senere. Da ville nok livet hennes vært mye enklere enn det har vært. Men kjære vene, hvis man vil så får man til. Det blir bare enklere når livet er mer etablert og man er mer moden til å se bedre løsninger på utfordringer.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #18 Skrevet 6. mai 2022 Jeg ble gravid da jeg var 17 år. Valgte abort. Hvorfor? Fordi jeg er barn av en ung mor. Min mor vil selv si at det gikk helt fint. Men jeg er ikke enig der. Hun hadde altfor lite erfaring og egnet seg absolutt ikke som en ung mor. Anonymkode: 301a8...e82 4
Lorieen Skrevet 6. mai 2022 #19 Skrevet 6. mai 2022 Vent noen år. Jeg fikk min første da jeg var 20, og selv om det gikk fint, er min erfaring at det er bedre å vente. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #20 Skrevet 6. mai 2022 Med tanke på at de færreste norske jenter og gutter på 18 HOLDER SAMMEN med barnefaren sin, så er det ikke så lurt å få barn så tidlig. Forholdet vil etter største sannsynlighet ryke i løpet av få år, eller kanskje bare måneder. Veldig få finner drømmeprinsen når det er 18, altså en de forblir sammen med til barna er voksne eller resten av livet. Liten sjanse. Få ikke barn med en som du sannsynligvis ikke er sammen med om fem år. Ellers blir du en av disse mødrene som får en ny unge med hver type og samboer du har til du er 40. Fire unger og tre eller fire ulike fedre... Anonymkode: 8b7f1...d85 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå