AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Del Skrevet 6. mai 2022 Vi planlegger bilferie i Sverige i år og etter å ha lest utrolig mye om hvordan norske biler er tyvenes favorittmål lurer jeg på om det er verdt å få ettermontert bilalarm? Det er jo noen svimlende summer på alarmene også så det frister liksom ikke så veldig. For å ha det på på det rene så forlater vi aldri bilen parkert med så mye som en penn eller en gammel genser i bilen, den er alltid helt tom. Jeg skjønner jo at "all things being equal" er det bedre med alarm enn uten, men er det verdt å bruke mange tusen på det kontra faren for innbrudd i en tom bil? Hva tenker dere? Anonymkode: 0d7dc...5a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #2 Del Skrevet 6. mai 2022 Kjøp deg en dummyalarm istedet 😛 https://www.24hshop.no/hjem-fritid/biltilbehor/ovrige-biltilbehor/dummy-billarm-solcell-rott-ljus?gclid=CjwKCAjwjtOTBhAvEiwASG4bCNgxf5qc6tZ00FcR9_7nRIDOgA_isf-ivY8MAze8k447X-cTiwQb1RoCmJMQAvD_BwE Anonymkode: 4d89a...108 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #3 Del Skrevet 6. mai 2022 Ikke dumt! Men man får jo ikke klistremerker med så jeg tror alle tyver skjønner at det ikke er alarm da, dessverre. Anonymkode: 0d7dc...5a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #4 Del Skrevet 6. mai 2022 10 hours ago, AnonymBruker said: Vi planlegger bilferie i Sverige i år og etter å ha lest utrolig mye om hvordan norske biler er tyvenes favorittmål lurer jeg på om det er verdt å få ettermontert bilalarm? Det er jo noen svimlende summer på alarmene også så det frister liksom ikke så veldig. For å ha det på på det rene så forlater vi aldri bilen parkert med så mye som en penn eller en gammel genser i bilen, den er alltid helt tom. Jeg skjønner jo at "all things being equal" er det bedre med alarm enn uten, men er det verdt å bruke mange tusen på det kontra faren for innbrudd i en tom bil? Hva tenker dere? Anonymkode: 0d7dc...5a8 Siden dere ikke har fabrikk montert alarm, så antar jeg at dere må ha en ganske gammel bil? Da hadde jeg ikke giddet å investere i å ettermontere alarm, dere har vel tyveriforsikring på bilen? Anonymkode: 36362...fbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #5 Del Skrevet 6. mai 2022 10 hours ago, AnonymBruker said: .......norske biler er tyvenes favorittmål .......... Anonymkode: 0d7dc...5a8 Tror ikke tyvene går etter norske skilter, men heller etter hva og hvor mye som ligger synlig i bilen og siden nordmenn fra utkantstrøk kanskje ikke er så vant til å måtte rydde bilen så blir nordmenn overrepresenterte i Sverige. Jeg tror du allerede har gjort det meste ved å rydde. Hvis du har stasjonsvogn eller "hatchback" kan du også rulle frem bagasjetrekket så de ser at det er ingenting bak der heller. Anonymkode: 5947b...a33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #6 Del Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (På 6.5.2022 den 11.52): Vi planlegger bilferie i Sverige i år og etter å ha lest utrolig mye om hvordan norske biler er tyvenes favorittmål lurer jeg på om det er verdt å få ettermontert bilalarm? Det er jo noen svimlende summer på alarmene også så det frister liksom ikke så veldig. For å ha det på på det rene så forlater vi aldri bilen parkert med så mye som en penn eller en gammel genser i bilen, den er alltid helt tom. Jeg skjønner jo at "all things being equal" er det bedre med alarm enn uten, men er det verdt å bruke mange tusen på det kontra faren for innbrudd i en tom bil? Hva tenker dere? Anonymkode: 0d7dc...5a8 https://finn.no/314964400 Anonymkode: 593da...e16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 23. august 2023 #7 Del Skrevet 23. august 2023 Nå er denne tråden gammel og regner med TS har vært i Sverige og alt gikk fint. Men man må nesten spørre seg hva formålet med alarmen er. Er det å unngå at noen bryter seg inn i bilen? Da er det bedre å ikke ha verdisaker synlig i bilen. De som knuser ruta og stjeler kostbart og lett tilgjengelig utstyr driter egentlig litt i om det er alarm eller ikke. De knuser ruta, tar det de ser og løper. Er det for å unngå tyveri av selve bilen? Da bør bilen være såpass ny eller kostbart, og en bør gå for en skikkelig fagmontert alarm. Men om bilen i 2023 ikke har alarm fra fabrikk så er den såpass gammel at kostnaden for å installere alarmen fort utgjør en solid del av bilens verdi. Og nei, jeg hadde ikke kjøpt en no-name bilalarmpakke fra finn.no til 400 kr og tenkt at den gjorde noe fra eller til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå