AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Skrevet 6. mai 2022 Vi planlegger bilferie i Sverige i år og etter å ha lest utrolig mye om hvordan norske biler er tyvenes favorittmål lurer jeg på om det er verdt å få ettermontert bilalarm? Det er jo noen svimlende summer på alarmene også så det frister liksom ikke så veldig. For å ha det på på det rene så forlater vi aldri bilen parkert med så mye som en penn eller en gammel genser i bilen, den er alltid helt tom. Jeg skjønner jo at "all things being equal" er det bedre med alarm enn uten, men er det verdt å bruke mange tusen på det kontra faren for innbrudd i en tom bil? Hva tenker dere? Anonymkode: 0d7dc...5a8
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #2 Skrevet 6. mai 2022 Kjøp deg en dummyalarm istedet 😛 https://www.24hshop.no/hjem-fritid/biltilbehor/ovrige-biltilbehor/dummy-billarm-solcell-rott-ljus?gclid=CjwKCAjwjtOTBhAvEiwASG4bCNgxf5qc6tZ00FcR9_7nRIDOgA_isf-ivY8MAze8k447X-cTiwQb1RoCmJMQAvD_BwE Anonymkode: 4d89a...108
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #3 Skrevet 6. mai 2022 Ikke dumt! Men man får jo ikke klistremerker med så jeg tror alle tyver skjønner at det ikke er alarm da, dessverre. Anonymkode: 0d7dc...5a8 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #4 Skrevet 6. mai 2022 10 hours ago, AnonymBruker said: Vi planlegger bilferie i Sverige i år og etter å ha lest utrolig mye om hvordan norske biler er tyvenes favorittmål lurer jeg på om det er verdt å få ettermontert bilalarm? Det er jo noen svimlende summer på alarmene også så det frister liksom ikke så veldig. For å ha det på på det rene så forlater vi aldri bilen parkert med så mye som en penn eller en gammel genser i bilen, den er alltid helt tom. Jeg skjønner jo at "all things being equal" er det bedre med alarm enn uten, men er det verdt å bruke mange tusen på det kontra faren for innbrudd i en tom bil? Hva tenker dere? Anonymkode: 0d7dc...5a8 Siden dere ikke har fabrikk montert alarm, så antar jeg at dere må ha en ganske gammel bil? Da hadde jeg ikke giddet å investere i å ettermontere alarm, dere har vel tyveriforsikring på bilen? Anonymkode: 36362...fbb
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #5 Skrevet 6. mai 2022 10 hours ago, AnonymBruker said: .......norske biler er tyvenes favorittmål .......... Anonymkode: 0d7dc...5a8 Tror ikke tyvene går etter norske skilter, men heller etter hva og hvor mye som ligger synlig i bilen og siden nordmenn fra utkantstrøk kanskje ikke er så vant til å måtte rydde bilen så blir nordmenn overrepresenterte i Sverige. Jeg tror du allerede har gjort det meste ved å rydde. Hvis du har stasjonsvogn eller "hatchback" kan du også rulle frem bagasjetrekket så de ser at det er ingenting bak der heller. Anonymkode: 5947b...a33 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2023 #6 Skrevet 23. august 2023 AnonymBruker skrev (På 6.5.2022 den 11.52): Vi planlegger bilferie i Sverige i år og etter å ha lest utrolig mye om hvordan norske biler er tyvenes favorittmål lurer jeg på om det er verdt å få ettermontert bilalarm? Det er jo noen svimlende summer på alarmene også så det frister liksom ikke så veldig. For å ha det på på det rene så forlater vi aldri bilen parkert med så mye som en penn eller en gammel genser i bilen, den er alltid helt tom. Jeg skjønner jo at "all things being equal" er det bedre med alarm enn uten, men er det verdt å bruke mange tusen på det kontra faren for innbrudd i en tom bil? Hva tenker dere? Anonymkode: 0d7dc...5a8 https://finn.no/314964400 Anonymkode: 593da...e16
Snublefot62 Skrevet 23. august 2023 #7 Skrevet 23. august 2023 Nå er denne tråden gammel og regner med TS har vært i Sverige og alt gikk fint. Men man må nesten spørre seg hva formålet med alarmen er. Er det å unngå at noen bryter seg inn i bilen? Da er det bedre å ikke ha verdisaker synlig i bilen. De som knuser ruta og stjeler kostbart og lett tilgjengelig utstyr driter egentlig litt i om det er alarm eller ikke. De knuser ruta, tar det de ser og løper. Er det for å unngå tyveri av selve bilen? Da bør bilen være såpass ny eller kostbart, og en bør gå for en skikkelig fagmontert alarm. Men om bilen i 2023 ikke har alarm fra fabrikk så er den såpass gammel at kostnaden for å installere alarmen fort utgjør en solid del av bilens verdi. Og nei, jeg hadde ikke kjøpt en no-name bilalarmpakke fra finn.no til 400 kr og tenkt at den gjorde noe fra eller til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå