AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Skrevet 6. mai 2022 Sliter så med store after som kommer hver andre/tredje uke. De er store og gjerne en på hver side av munnen. Akkurat nå har jeg en på innsida av underleppa og en annen bak på siden av tunga. Den på siden av tunga gjør det vondt å snakke, spise og spytte. (Ikke ofte jeg har bruk for å spytte, men likevel). Har hatt after hele livet, men ikke regelmessig, så store og vonde. Ender med å bedøve de for å kunne spise. Dette startet etter endt korona sykdom, men om det har noen sammenheng vet jeg ikke. Har bestilt legetime, men det er ikke før 3 uker. Er redd for at legen ikke kan hjelpe heller. Noen andre som opplever dette og har fått noen svar på hvorfor de kommer? Anonymkode: 630f3...967
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #2 Skrevet 6. mai 2022 Du har ikke tilfeldigvis begynt å bruke en tannkrem som inneholder Sodium Laureth Sulfate? Får alltid after av det. Anonymkode: 1618c...bc9 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #3 Skrevet 6. mai 2022 Jeg sluttet å få det da jeg byttet tannkrem til zendium, håper det hjelper! Anonymkode: 68ff7...a77 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #4 Skrevet 6. mai 2022 Har allerede byttet til Zendium, og det har ikke hjulpet... Anonymkode: 630f3...967
sicario Skrevet 6. mai 2022 #5 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Sliter så med store after som kommer hver andre/tredje uke. De er store og gjerne en på hver side av munnen. Akkurat nå har jeg en på innsida av underleppa og en annen bak på siden av tunga. Den på siden av tunga gjør det vondt å snakke, spise og spytte. (Ikke ofte jeg har bruk for å spytte, men likevel). Har hatt after hele livet, men ikke regelmessig, så store og vonde. Ender med å bedøve de for å kunne spise. Dette startet etter endt korona sykdom, men om det har noen sammenheng vet jeg ikke. Har bestilt legetime, men det er ikke før 3 uker. Er redd for at legen ikke kan hjelpe heller. Noen andre som opplever dette og har fått noen svar på hvorfor de kommer? Anonymkode: 630f3...967 https://www.vitusapotek.no/munn-og-tann/munnsar-og-blemmer-i-munnen/oralmedic-afteblemmer-og-sarbehandling-i-munn-2-behandlinger/p/870801 Denne er fantastisk mot after. Helt sant. Etter ca 1-2 minutter er ikke aften lenger vond/plagsom. Svir som et helvete i ca 10 sekunder. Etter det er all svie og smerte borte👍🏻 Løp og kjøp. Glem legetime grunnet after/munnskold. Legen får ikke gjort noe fra eller ti 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #6 Skrevet 6. mai 2022 Jeg skyller med denne et par ganger daglig hvis jeg får after, går fortere over da Anonymkode: 3e04b...85f 2
sicario Skrevet 6. mai 2022 #7 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har allerede byttet til Zendium, og det har ikke hjulpet... Anonymkode: 630f3...967 https://www.vitusapotek.no/munn-og-tann/munnsar-og-blemmer-i-munnen/oralmedic-afteblemmer-og-sarbehandling-i-munn-2-behandlinger/p/870801 Denne er fantastisk mot after. Helt sant. Etter ca 1-2 minutter er ikke aften lenger vond/plagsom. Svir som et helvete i ca 10 sekunder. Etter det er all svie og smerte borte👍🏻 Løp og kjøp. Glem legetime grunnet after/munnskold. Legen får ikke gjort noe fra eller ti
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #8 Skrevet 6. mai 2022 Ifølge apotekansatte vil ikke cordosyl hjelpe, da dette er mot bakterier. Men det er verdt et forsøk. Oralmedic har jeg ikke forsøkt, problemet er at apotekene er utsolgt! Siden disse aftene oppstår hver andre/tredje uke må det være en grunn tenker jeg, derfor kommer jeg til å gå til lege. Anonymkode: 630f3...967
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #9 Skrevet 6. mai 2022 Hater munskold! En stund siden jeg har hatt det nå heldigvis. Hvorfor får man det egentlig? Anonymkode: 45000...b1d
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #10 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hater munskold! En stund siden jeg har hatt det nå heldigvis. Hvorfor får man det egentlig? Anonymkode: 45000...b1d Det er arvelig, dessverre. Hos meg dukker de opp av seg selv noen ganger i året, men de kan også «provoseres frem» dersom jeg f.eks. biter meg i kinnet/leppa ved et uhell. Da får jeg nesten alltid sår der jeg har bitt meg. Anonymkode: 300b2...5ca
Purple_Pixiedust Skrevet 6. mai 2022 #11 Skrevet 6. mai 2022 (endret) Jeg får det alltid når immunforsvaret er nedsatt. Feks hvis jeg hangler. Blir svært sjeldent ordentlig forkjølet, men får alltid de sårene når jeg blit pjusk. Endret 6. mai 2022 av Purple_Pixiedust
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #12 Skrevet 6. mai 2022 Purple_Pixiedust skrev (1 minutt siden): Jeg får det alltid når immunforsvaret er nedsatt. Feks hvis jeg hangler. Blir svært sjeldent ordentlig forkjølet, men får alltid de sårene når jeg blit pjusk. Ja jeg ser mange skriver at det lettere kommer av mye junkfood og koffein, og at de har god nytte av et stabilt immunforsvar og lysin som kosttilskudd Anonymkode: 85573...960
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #13 Skrevet 6. mai 2022 Får du også after i underlivet og/eller i nesen? Anonymkode: d0021...fab
Kittykat Skrevet 6. mai 2022 #14 Skrevet 6. mai 2022 Sønnen vår har after som kommer og går innimellom og han bruker denne: https://www.boots.no/gum-afta-clear-gel-10-ml-923653 Jeg har også selv brukt den når jeg har fått after og den funker som bare det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå