Gå til innhold

Flytte til Oslo - ta med bilen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Mye enklere å leie ut parkeringsplassen enn å leie ut en bil..

Anonymkode: bc5cb...a14

Men jeg trodde ts ville bruke bil selv?

Bedre å få noen tusen kr i leie, og ha bilen i bruk selv. Enn å tjene 1200kr/mnd for å leie ut parkeringsplass. Beklager om jeg mistforstod ts og innlegget😇

Anonymkode: 30036...b4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så du har en bil du betalte 130k for, og du har brukt 100k på reparasjoner de siste årene? 

Hva slags bil er dette? Må jo grense til galskap. Eller ihvertfall meget ufornuftig pengebruk. Også har du fortsatt rust i kanaler..?

Endret av newman01
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (På 6.5.2022 den 9.08):

Så du har en bil du betalte 130k for, og du har brukt 100k på reparasjoner de siste årene? 

Hva slags bil er dette? Må jo grense til galskap. Eller ihvertfall meget ufornuftig pengebruk. Også har du fortsatt rust i kanaler..?

Ja, galskap 😄 Mye av pengebruken har gått med til det mekaniske/understell - ting jeg ikke har verken kunnskaper om eller utstyr til å fikse selv. Ellers er det ledlys, batteri, EU-kontroll, bremseklosser- og skiver, turboslange, dieselpartikkelfilter, understellsbehandling, 12 års service, bytte av olje, kontroll av forstilling og bakstilling (knakk et stag til høyre bakhjul), lakkering av halve førerdøra, nye bakskjermer, og to sett med dekk, sånn for å nevne noe. Bilen hadde en del problemer sommeren 2020 (som nødmodus på motorveien, hvilket var en ny opplevelse). Burde fått klippekort hos verkstedet 😅

Fortsatt rust i kanaler? De har jeg ikke gjort noe med. Jeg har ikke vært flink nok til å vaske nederst på bilen for hånd den perioden jeg har vært student.

Det blir nok til at jeg tar med meg bilen. Det blir mest sannsynlig vanskelig, men jeg liker åpenbart å stikke kjepper i hjulene der jeg sykler på Livets sykkel.

Anonymkode: 59f73...eff

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.5.2022 den 21.08):

Jeg tror dessverre at det er like greit at du melder på «Luksusfellen», først som sist. Ikke gjennomførbart uansett hvor glad i du er i bilen. 
Og hvor i huleste skal du kjøre når du bor i Oslo?

Anonymkode: d37ba...47d

Det går vel fint, hen kan leie bilen ut. nabobil. 

Skrevet

Jeg har også et ganske sært forhold til bilen min TS, den er nesten som en del av meg føler jeg innimellom 😅 Men skulle jeg flyttet til Oslo hadde jeg nok valgt å "amputere" den. Jeg er en del i Oslo i perioder og det er dyrt og irriterende med bil der inne. Man trenger den strengt tatt ikke og det koster en halv bondegård å sette den fra seg en plass. Har du noen du kan sette den hos? Leie en plass på en låve eller lignende? Sånn at du kan få den litt "på avstand" før du eventuelt bestemmer deg for hva du skal gjøre med den?

Skrevet

For det du vil betale i beboerparkering får du antageligvis en garasjeplass litt lenger ute fra sentrum. Skal du absolutt ha med bilen, så ville jeg leid en garasjeplass et stykke utenfor sentrum, og heller reist dit og hentet den de gangene en skal på road-trip o.l .

Jeg kvittet meg med bilen, og bruker Hyre de få gangene jeg vil kjøre noe sted. Du kan leie ganske mye bil for det en bil koster deg i måneden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...