Gå til innhold

Velger du parkeringsplass med omhu?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når du skal parkere, parkerer du ved siden av hvem som helst? Eller ser du an bilen(e) du stiller deg ved siden av? Personlig parkerer jeg aldri ved siden av gamle, rustne biler. Unngår også firmabiler. Velger ofte å parkere langt unna andre eller ved siden av nyere/velholdte biler. Grunnen er jo rett og slett fordi jeg mistenker at disse vil være mer forsikte når de setter seg inn/kjører ut av parkeringsplassen. Velger så fremt det er mulig å parkere ved siden av elbiler, siden jeg bor på bygda og kjører elbil selv. Her er det mange som har et irrasjonelt hat mot elbiler.. 

Anonymkode: 019cd...abe

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Parkerer bortest, bakerst, om mulig helt for meg selv. Jeg har en liten elbil og har nettopp betalt regningen for den tredje parkeringsskaden av totalt fire i løpet av like mange år. Her jeg bor er det snart bare elbiler så det er ikke hatere som forårsaker det, det er skjødesløse gi faen-folk. Selv om det er snakk om "kun" materielle skader, blir jeg lei meg. Jeg prøver å ta vare på tingene mine, enten det er klær, sykler, bil eller hus og så har vi disse som hater seg selv og livet og driter i alt. 😟

Anonymkode: 2c5c7...73d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg parkerer helst unna andre , ikke bare fordi jeg ikke vil at andre skal skade bilen min men fordi jeg helst ikke vil skade andre sine biler heller , så vinn/vinn :). Gjør meg lite å gå noen ekstra meter. Jeg ryggeparkerer også alltid.

Anonymkode: 53104...136

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jepp, liker ikke å få bilen skrapt opp. Men det ville aldri ha falt meg inn å stå på skrå over to plasser, som andre gjør.

Anonymkode: c223d...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Parkerer så nære inngangen som mulig. Har enda ikke gått parkeringsskade på min 8 år gamle elbil.

Eneste parkeringsskaden jeg har fått var i boretslag med tildelte faste plasser

Anonymkode: bd2ad...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Parkerer et sted der det ikke står andre biler tett på, rigger alltid inn på plassen og parkerer der det er enklest og kortest vei ut på veien. 

Anonymkode: 96abe...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker egentlig aldri noe særlig over hvor jeg parkerer. Jeg parkerer der det er enklest å komme inn/ut, og nærmest butikken. Ikke hatt parkeringsskade på noen biler på 14 år, kanskje jeg bare har hatt flaks. 

Anonymkode: 752f6...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkerer der det er størst plass. Så jeg ikke risikerer å skrape opp bilene, eller å ikke komme ut døra fordi det er trangt. Rygger alltid. Det betyr ikke noe hva slags bil som står på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det gjør jeg. Nå har jeg hc-parkeringstillatelse, så det er sjeldent problem med god plass rundt bilen da. Men før jeg fikk det kortet parkerte jeg om mulig på ytterplasser, noe jeg forsåvidtfremdeles gjør om det er mulig. I tillegg rygger jeg alltid inn på plassen.

Anonymkode: b735f...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvilken bil jeg kjører. Må jeg ta go'bilen på handletur så står den der det er minst sjanse for handlevogner og tett kontakt. Har ingen behov for å parkere nærmest mulig inngangspartiet etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lengst unna og best plass :)

elbil til en mill. Gjorde det samme med min gamle bil til 10k

Anonymkode: 49b07...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer opptatt av min egen trygghet enn bilens utseende.  Jeg parkerer om det er mulig nærmest heisen i parkeringshuset. Ellers setter jeg bilen fra meg hvor det er mye folk og opplyst. Både mtp. Innbrudd og evt. ran/ overfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er overraskende hvor mange som absolutt skal parkere nærmest mulig inngangen. Jeg parkerer alltid et stykke unna inngangen til butikk/kjøpesenter/varehus o.l. hvis det er mulig selv om det er ledige plasser nærmere. Man vet aldri hvem som parkerer ved siden av deg mens man er borte fra bilen. Kanskje jeg er overforsiktig, men det å gå i ett minutt ekstra og kanskje en trapp gjør meg ingenting. 

Anonymkode: 0947a...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg ser an bilen ved siden av og tar i tillegg alltid bilde om jeg parkerer tett ved siden av noen (med tydelig nummerskilt på).

Kan selvsagt ikke garantere at en gjøk kommer og skader bilen etter at jeg har dratt, men da har jeg i alle fall gjort mitt beste for å unngå det. 

Anonymkode: 18bf8...2cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...