Gå til innhold

Redd for 9 mai


Sofakona

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner større frykt nå i forhold til hva som vi skje utover. Om Putin nå vil bruke ordet krig, og om han vil si at nazistene ikke bare er i Ukraina..men resten av verden og dermed vil Russland begynne med krig i vesten.

Idag hadde de atomøvelser og dette synes jeg er skremmende.

Sitter og gruer meg til mandag..hva utfallet vil bli. 

Ja jeg er en av de som også sliter med angst..men jeg sitter også med 2 barn som jeg er redd for.

Jeg ser mange planlegger 17 mai og sommer ferie...men hvorfor klare jeg ikke å se så langt frem...alt jeg ser nå er starten på en ny krig:(

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du hadde hatt godt av å ikke følge så mye med på nyhetene lenger? Hvis det fører til uro og angst. Fyll dagene med ting som gjør deg glad. Det er ikke nyttig å gå rundt og engste seg for noe man ikke har noen kontroll over. 

Jeg har fulgt så lite med i det siste at jeg ante ikke hvorfor du skulle være redd for 9. mai. Det handler ikke om at jeg ikke bryr meg om hva som skjer i verden, men det hjelper ingen at jeg går rundt og engster meg. 

  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (4 minutter siden):

Jeg kjenner større frykt nå i forhold til hva som vi skje utover. Om Putin nå vil bruke ordet krig, og om han vil si at nazistene ikke bare er i Ukraina..men resten av verden og dermed vil Russland begynne med krig i vesten.

Idag hadde de atomøvelser og dette synes jeg er skremmende.

Sitter og gruer meg til mandag..hva utfallet vil bli. 

Ja jeg er en av de som også sliter med angst..men jeg sitter også med 2 barn som jeg er redd for.

Jeg ser mange planlegger 17 mai og sommer ferie...men hvorfor klare jeg ikke å se så langt frem...alt jeg ser nå er starten på en ny krig:(

Og det er hele hensikten med øvelsene. Og alt annet oppgulp de kommer med. Skremselspropaganda osv. Synd å se at det faktisk fungerer.

Russland vil ikke angripe "resten av verden".

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (10 minutter siden):

Jeg kjenner større frykt nå i forhold til hva som vi skje utover. Om Putin nå vil bruke ordet krig, og om han vil si at nazistene ikke bare er i Ukraina..men resten av verden og dermed vil Russland begynne med krig i vesten.

Idag hadde de atomøvelser og dette synes jeg er skremmende.

Sitter og gruer meg til mandag..hva utfallet vil bli. 

Ja jeg er en av de som også sliter med angst..men jeg sitter også med 2 barn som jeg er redd for.

Jeg ser mange planlegger 17 mai og sommer ferie...men hvorfor klare jeg ikke å se så langt frem...alt jeg ser nå er starten på en ny krig:(

 

Har hatt det akkurat slik som deg.  Ikke helt klart å planlegge sommerferien en gang. Prøver å finne ut hvor det kan være mest trygt i verden slik at jeg kan sende mine barn dit i fall det verste skulle skje. 

Samtidig kjenner jeg at ikke fanden at en psykopat av en mann med alt for stor makt skal få ødelegge hverdagen for meg, slik han forsøker med sine skremselspropaganda. Han har barn og barnebarn, og sikkert andre også som han er glad i. Tror ikke han vil gjøre alvor av sine trusler. Selv han skjønner at det i så tilfelle vil være det siste han gjør for både han selv og dem han står nær. 

Har egentlig bestemt meg for å leve slik jeg alltid har gjort.  Planlegge fremover, både ferier og allen andre ting som jeg den siste tiden har lagt til sides for å følge med nyheter osv. Den jævelen skal ikke lenger få styre hvordan jeg har det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Campine skrev (5 minutter siden):

 

Har hatt det akkurat slik som deg.  Ikke helt klart å planlegge sommerferien en gang. Prøver å finne ut hvor det kan være mest trygt i verden slik at jeg kan sende mine barn dit i fall det verste skulle skje. 

Samtidig kjenner jeg at ikke fanden at en psykopat av en mann med alt for stor makt skal få ødelegge hverdagen for meg, slik han forsøker med sine skremselspropaganda. Han har barn og barnebarn, og sikkert andre også som han er glad i. Tror ikke han vil gjøre alvor av sine trusler. Selv han skjønner at det i så tilfelle vil være det siste han gjør for både han selv og dem han står nær. 

Har egentlig bestemt meg for å leve slik jeg alltid har gjort.  Planlegge fremover, både ferier og allen andre ting som jeg den siste tiden har lagt til sides for å følge med nyheter osv. Den jævelen skal ikke lenger få styre hvordan jeg har det. 

Det er ikke lett...jeg vet man ikke får gjort noe med dette og må ta dagene som de kommer. frykten sitter i... uansett hvordan man prøver å vri og vende på det.

Jeg lever dagene mine, men det vil alltid sitte bak i hode.  Vet jeg ikke burde lese nyheter...men når man har angst har man også et slags kontroll behov...at om jeg følger med på nyhetene kan jeg være "beret" 

Hater dette...tar aldri slutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

But what might save us, me and you
Is if the Russians love their children too
 

 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kågebruker skrev (45 minutter siden):

But what might save us, me and you
Is if the Russians love their children too
 

 

Joda, men gjør de egentlig det?? Har også trøstet meg med den melodien der. Men de  har lurt masse unge gutter ut i døden. Så hvor mye bryr de seg egentlig?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Campine skrev (2 timer siden):

Joda, men gjør de egentlig det?? Har også trøstet meg med den melodien der. Men de  har lurt masse unge gutter ut i døden. Så hvor mye bryr de seg egentlig?!!

Det spiller det ingen rolle om Russere bryr seg om barna sine, da de russerne som er ressurssterke nok ikke trenger å sende sine barn ut i krigen. Russland er et massivt land, men faktum er at regimet kun bryr seg om den lille delen rundt Moskva og i nærheten av baltikum, samt krim. Alt det andre er bare landmasser som blir brukt som buffer og kanonføde og handelsruter. Russland er på mange måter et territorium, ikke et land.

Endret av kar90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert noe spesielt skjer i hele tatt, kanskje bare en "vanlig" militærparade. Det er bare spekulasjoner og at man har antatt at Putin kunne hatt bruk for flere styrker i Ukraina ved å mobilisere på et tidspunkt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Magrat said:

Vi fikk samtykkeskjema for jodtabletter nå😳

Det betyr vel egentlig bare at skolen deres er sent ut. Har ikke disse skjemaene vært i omløp i flere uker allerede?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11 skrev (3 minutter siden):

Det betyr vel egentlig bare at skolen deres er sent ut. Har ikke disse skjemaene vært i omløp i flere uker allerede?

Jo, sikkert.

Ble bare litt satt ut av at vi fikk det akkurat i dag😅

Fikk fra to forskjellige skoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes dette er hauset veldig opp i media. Veldig tøysete. Ingen avgjør viktig militærstrategi på grunnlag av en dato.

Og Russland vil selvsagt ikke angripe EU eller NATO-land. Lederne der er brutale og har gjort noen flauser, men de er ikke selvutslettende babyer som klabber vilt rundt seg. De klarer ikke engang ta Ukraina - de har ingen sjanse mot noe vestlig land, og det vet de veldig godt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sa Putin i sin 9. maitale at krigen var nødvendig fordi vesten planla å invadere Russland. For det første finner jeg det særdeles usannsynlig at det fantes slike planer, og for det andre virker det ikke mye rasjonelt å angripe Ukraina av den grunn. Det ville jo gitt vesten et førsteklasses påskudd til å å til krig og dermed virket fullstendig mot sin hensikt. Jeg tror nok heller vi kan ta for gitt at Putin nok en gang har servert oss en blank løgn, og det er iallfall ikke hans fortjeneste at Nato ikke har angrepet Russland.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (7 timer siden):

Nå sa Putin i sin 9. maitale at krigen var nødvendig fordi vesten planla å invadere Russland. For det første finner jeg det særdeles usannsynlig at det fantes slike planer, og for det andre virker det ikke mye rasjonelt å angripe Ukraina av den grunn. Det ville jo gitt vesten et førsteklasses påskudd til å å til krig og dermed virket fullstendig mot sin hensikt. Jeg tror nok heller vi kan ta for gitt at Putin nok en gang har servert oss en blank løgn, og det er iallfall ikke hans fortjeneste at Nato ikke har angrepet Russland.

Ja hvor er logikken? Eneste som invaderer her er Russland, og det hadde jo vært en sjanse for Vesten å slå til nå når det allerede er i gang.

Igjen, nok et psykopatisk trekk hvor man snur det man selv gjør over på andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Putin er ikke Stalin. Stalin ville ta Berlin på en bestemt dato (1.mai?) og mange russiske soldater ble drept fordi de angrep for tidlig. Putin kan leke med datoer, men er ikke så nøye på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og så skjedde det selvfølgelig ikke en forbanna dritt på selve 9. mai. Ingen varig fred, og heller ingen ytterligere eskalering. 

men i forkant av denne datoen kunne en rekke nettaviser  selvfølgelig få enda flere "klikk" til nyhetsartiklene deres, med enda større krigsoverskrifter om hvor forferdelig 9. mai garantert kom til å bli. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...