Gå til innhold

Hva er idealvekten min?

Fremhevede innlegg

Gjest Usikker!
Skrevet

Er 163 cm høy og veier 68 kg.

Hva er egentlig idealvekta mi? Føler ikke at jeg er tjukk, men vil helst stramme opp litt. Er 53 kilo noe å sikte etter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vekt er komplett irrelevant. Jeg er 182 og veier over 90 kilo. Det samme veide jeg for syv år siden, men kroppen min ser totalt annerledes ut i dag.

Skrevet

Vekt i seg selv har lite å si. To personer kan være like høye og veie like mye, men allikevel se helt ulike ut. Det som er viktig, er å ha en sunn fordeling av muskler og fett. En kropp med høy andel muskelmasse, vil se tynnere ut enn en kropp med mindre muskelmasse, men kan allikevel veie mer.

Hvis du er jente, bør du ikke ha fettprosent særlig høyere enn 25-30.

Skrevet

Hvis du er ganske fornøyd med vekta di nå skal du hvertfall ikke gå helt ned til 53 kg. Jeg er like høy som deg og veide på denne tiden i fjor rundt 51 kg på grunn av en operasjon på sein høsten, og da var jeg TYNN!!

Idealvekten min ligger på rundt 56-57 for der legger kroppen min seg selv med normalt kosthold og lite trening. Nå er jeg glad i å trene så som regel ligger jeg et par tre kilo under det igjen, men jeg ser selv at jeg blir fort for tynn og er nødt til å passe meg.

Og som sagt så kommer det veldig an på kroppsbygningen din, selv er jeg ganske spedbygd.

Du trenger ikke gå ned 14 kg for å stramme opp, spesielt ikke om kroppen din og du er fornøyd fra før av.

Skrevet

Ja vil tippe idelavekten din er rundt 57-58 kg.

Jeg er 168 cm høy, og vekten min tipper konstant opp og ned mellom 62-64 kg..

Veide 58 kg frem til jeg var 18-19. Da var jeg tynn. Har ikke sjangs til å komme dit ned igjen. Tror vekten stopper der den skal om du spiser, trener og lever normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...