AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #21 Skrevet 6. mai 2022 Selvsagt er komplimenter innafor. Sist jeg fikk kompliment av en mannlig kollega var «så stilig du er i dag», gikk med en fin kjole. Synes bare det er koselig å få komplimenter. Anonymkode: 7785c...67e 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #22 Skrevet 6. mai 2022 Så lenge du har sosiale antenner bør det gå bra. Anonymkode: 46700...e78
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #23 Skrevet 6. mai 2022 Komplimenter arbeidet hennes, ikke utseendet! Anonymkode: 12fa4...14e
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #24 Skrevet 6. mai 2022 Du kan helt fint gi et kompliment som "stilig kjole", "ny frisyre? Fint!" Osv, som hvem som helst kunne sagt. Dersom du sier "i den kjolen var puppene dine digg", så er det ikke like greit... Det handler egentlig bare om normal folkeskikk. Ikke kom med en kommentar som du ikke ville sagt til din mor... Anonymkode: cb1f7...b7b 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #25 Skrevet 6. mai 2022 Jeg har en eldre kollega som ofte pleide å kommentere ting som "du er så flott du!" og "du ser så bra ut", og det syntes jeg var veldig ubehagelig. Absolutt ikke noe jeg ønsker på arbeidsplassen, og jeg begynte plutselig å se på han som en slesk gris i stedet for en hyggelig og hjelpsom kollega som jeg tidligere trodde han var. Komplimenter angående antrekk, ny frisyre etc er så klart innafor, bare ikke ting som virker som om man er interessert i noe. Ønsker du å gi komplimenter for å skille deg ut i håp om å gjøre henne interessert i deg TS? Har isåfall et par andre forslag som jeg tror er langt mer effektive uten risiko for å virke sleskete ☺️ Anonymkode: 56ac8...a00 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #26 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 21.29): Hvis du synes hun har fin rumpe kan du kamuflere det pent ved å si "du har så fin personlighet", slik de gjør på arbeidsplassen min😄 Anonymkode: 58da9...2f9 Direkte løgn mao. Anonymkode: 45ffa...5b0
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #27 Skrevet 6. mai 2022 Siden dette ligger under Singelliv og dating, så antar jeg at du har en greie for kollegaen din. Jeg ville vært veldig forsiktig med å gjøre fremstøt med mindre du er helt sikker på at kollegaen din liker deg på samme måte. Det lønner seg sjeldent å drite der man spiser. Anonymkode: 3f86d...a37
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #28 Skrevet 6. mai 2022 Jeg ble møtt med «buongiorno bellissimo» av en kollega i dag, synes det var koselig. Anonymkode: 7785c...67e 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #29 Skrevet 7. mai 2022 hvis mannen er relativt kjekk, så går det sikkert greit. men hvis du er en lite attraktiv tjukkas, så burde du kanskje la være... Anonymkode: 2a74b...600
Diezel Skrevet 7. mai 2022 #30 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): hvis mannen er relativt kjekk, så går det sikkert greit. men hvis du er en lite attraktiv tjukkas, så burde du kanskje la være... Anonymkode: 2a74b...600 Ja det er jo litt tricky hvis det bare er de pene som ha lov til å gi komplimenter - da er det kanskje like greit å holde seg til å snakke om været..
Røkelse Skrevet 7. mai 2022 #31 Skrevet 7. mai 2022 (endret) Litt uskyldig flørting er da bare bra uansett hvem det er som kommer med komplimenter. Endret 8. mai 2022 av Røkelse
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #32 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 21.29): Hvis du synes hun har fin rumpe kan du kamuflere det pent ved å si "du har så fin personlighet", slik de gjør på arbeidsplassen min😄 Anonymkode: 58da9...2f9 "Den fine personligheten din kom så mye bedre frem, med den nye buksa" 😁 Anonymkode: f7f67...169
ryzorwarlock Skrevet 8. mai 2022 #33 Skrevet 8. mai 2022 lengste jeg ville gått er og si "Flotte klær du har på idag".. Alt annet ville jeg trådd veldig forsiktig med. Husk at mange jobber for og jobbe, ikke for og få komplimanger å dating..
DrueSmoothie Skrevet 9. mai 2022 #34 Skrevet 9. mai 2022 Her jeg jobber går det komplimenter i alle retninger hele tiden, vi er kun noen få jenter og veeeldig mange menn. Type "Så fin du er i dag", "så flink du er til dette" etc. Jeg synes bare det er hyggelig og har aldri tenkt over at det skulle ligget noe mer bak selv om det kommer fra en mann, enten han er gift eller singel. Så det handler kanskje mer om hvordan man gjør det enn om å gjøre det eller ikke. Og jeg kan også fint si tilsvarende ting til mine mannlige kollegaer uten at det ligger noe mer bak
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #35 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 18.57): Antrekk tenker jeg er greit så lenge det ikke er "buksa strammer så fint over rumpa di" for eksempel 😄 Utseende - nei, ikke ok. Anonymkode: 66e0f...5c7 Litt sånn jeg tenker også. Fin kjole = OK Fin rumpe = Ikke OK. Så kommer det gjerne an på relasjonen til kollegaen og måten du sier det på. Jeg har jo noen mannlige kolleger jeg anser som venner, og vi kan ha litt uskyldig flørt og mye humor, i de relasjonene er alt OK! Men så er det noen mer perifere kolleger hvor det hadde kanskje vært litt merkelig om de kom bort til meg en dag bare for og si at kjolen var fin. Men jeg blir jo glad i 10 av 10 tilfeller og tar komplimentet! Anonymkode: 784fb...f5b
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #36 Skrevet 9. mai 2022 Som kvinne mange synes er vakker kan jeg si nei, det er ikke innafor å gi komplimenter til kollegaer. Jeg kan ha et kjempegodt kollegialt/venne-forhold helt til noen kommer med et kompliment på utseendet mitt. Da tenker jeg på det hver gang jeg snakker med personen etterpå og synes nesten det er ubehagelig at jeg vet at personen synes jeg er veldig vakker. Jeg har feks fått høre det fra min svoger, min manns sjef (gjennom min mann), min manns bestekamerater (de lå ute en natt og vurderte den peneste dame de visste om og jeg vant..). Det her tenker jeg på hver gang jeg møter de, selvom jeg ikke vil det. Det er rett og slett veldig ubehagelig å vite det. For noen mnd siden ble jeg kontaktet av en tidligere kollega som er mange år eldre enn meg (vi har sendt noen meldinger i messenger) og jeg synes det var veldig hyggelig, helt til denne uken. Det var snakk om et event i jobbsammenheng vi begge skulle på, men da jeg sa jeg ikke kunne skrev han at da gadd ikke han dra heller.. Øh.. Da skjønte jeg plutselig at han legger mye mer i samtalene våre enn jeg gjør, så nå kommer jeg ikke til å skrive mer til han. Jeg vet at folk synes jeg er vakker, jeg får høre det hele tiden fra venninner og fremmede menn... Jeg vil ikke høre det fra kolleger og mannlige venner/mannens venner. Anonymkode: d3dd8...663 2
umAxa Skrevet 9. mai 2022 #37 Skrevet 9. mai 2022 (endret) On 5/4/2022 at 1:43 PM, AnonymBruker said: Er det ok å komplimentere sin kvinnelige kollega om utseende og antrekk? Mann30 Anonymkode: 0ce7e...d4e Komplimenter skal ha to faktorer; Genuinhet og intensjon Aldri komplimenter med mindre du er 110% genuin og du skal også begrunne hva som gjør denne gangen mer annerledes enn f.eks dagen før. Helst skal det samsvare med noe som står i tråd med hennes forandringer som hun har bevisst har gjort en innsats for. Kvinner som har stelt ekstra med seg selv den dagen vil gjerne føle at det blir lagt merke til også. F.eks det er endelig vår-stemning i luften og hun kommer i sommerkjole for første gang. Da kan du si at hun ser skikkelig fresh ut i dag, og at det inspirerer deg til å ta på deg shortsen selv. Jo mer beskrivende og hvordan du opplever hennes innsats og hvordan det får deg til å føle, jo bedre blir det mottatt som et genuint kompliment. Intensjon handler mye om hvorfor du gjør det. Sier du det fordi du selv ønsker noe tilbake? Eller sier du det bare som en ren gave fra deg til henne? Uansett er det bedre å ha din "hvorfor" litt i bakhodet for å unngå misforståelser eller som andre har nevnt; seksuell trakassering Spesielt på arbeidsplassen ville jeg vært ekstra varsom på dette, rett og slett fordi man skal ikke bæsje der man spiser, eller jobber. Endret 9. mai 2022 av umAxa
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #38 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 21.29): Hvis du synes hun har fin rumpe kan du kamuflere det pent ved å si "du har så fin personlighet", slik de gjør på arbeidsplassen min😄 Anonymkode: 58da9...2f9 «Jeg liker å prate med deg» er veldig hyggelig og innfor. «Du er en bra dame», «du har gode verdier». Det er mye man kan si uten å gi komplimenter for utseendet. Utseendet kan man si noe om når man har noe på gang og dama tydelig er interesser i deg også. Anonymkode: d3dd8...663
Miss91 Skrevet 9. mai 2022 #39 Skrevet 9. mai 2022 Jeg syns det er helt innafor å gi komplimenter, men da typ «bært hos frisøren? Så fin du ble på håret!» og ikke «fin rumpe med den buksa.» Du vet aldri om det blir mottatt som seksuell trakassering uansett, folk har jo blitt helt gale etter å finne måter de har blitt krenka på..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå