AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #1 Skrevet 4. mai 2022 Møtte en mann i midten av februar som er en del yngre enn meg. Jeg er 32, han er 25. Ingen av oss har barn fra før. Jeg har aldri hatt lyst på barn med tidligere partnere og har tenkt det har gått helt greit om jeg aldri fikk barn siden jeg aldri har følt på lysten. Etter å ha snakket med han over nettet i litt over en mnd møttes vi. Og siden første møte sa det pang og vi har vært som klistret i hverandre. Falt hardere for han enn jeg noengang har gjort tidligere og det var likt for han. Ingen av oss har vært på noen andre siden vi møttes og vi skjønte ekstremt tidlig det skulle bli oss, for ca 2 uker siden ble vi på en måte bare enige om at vi allerede var sammen. Jeg har gått på p-plaster men mensen har vært uregelmessig siden jeg startet på nytt plaster. Den var litt sen denne mnd så jeg tok en test i helgen og den var positiv. Tok en med ukesindikator som viste 1-2 uker. Har tatt 4 tester til siden, alle positive. Til min store overraskelse var ikke min første tanke at jeg skulle fjerne det, og når jeg så han og snakket med han om det ble det ganske klart for oss begge at vi faktisk heller mot å beholde det mer enn å fjerne det. Jeg innså fort at barn med akkurat denne mannen, kan jeg godt tenke meg. Selv om vi begge er satt ut av situasjonen og hvor fort alt har gått så snakker vi om det som om vi har bestemt oss for å beholde det. Begge har et veldig stabilt liv, med fast inntekt og eier bolig. Vi vil være sammen og han sier han aldri har vært mer sikker på noe i sitt liv, men dette er jo «hvetebrødsdagene» så hva vet man egentlig? Føles ganske sprøtt at vi vurderer å beholde det, er det helt koko? Klarer ikke tenke helt klart selv merker jeg, så jeg vil gjerne ha tanker fra noen utenforstående. Anonymkode: a0ed2...b7f 1 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #2 Skrevet 4. mai 2022 Det høres hinsides ut, komplett galskap. Anonymkode: a43b0...d5f 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #3 Skrevet 4. mai 2022 Man har jo ingen garantier i livet tenker jeg, så gjør det som føles riktig her og nå. Anonymkode: e1861...aaf 6 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #4 Skrevet 4. mai 2022 Det har gått fort i svingene hos dere. Man vet aldri hva som kan skje videre. Kanskje er dere sammen livet ut eller så varer dere kanskje ikke ut året engang. Noen ganger må man bare ta en sjanse og gjøre det dere selv tenker er riktig. Anonymkode: ad85a...22f 4 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #5 Skrevet 4. mai 2022 Altså ja😅 det er galskap, men... når skaden er skjedd så skal det mye til for at jeg ville fjernet det. Det er jo et personlig valg, for noen er det ingen big deal men for mange er det tungt å ta abort. Dere er stormforelsket, alt ser rosenrødt ut. Men det høres ut som om det er en del ting som er på plass, i det minste. Anonymkode: 47a6b...24e 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #6 Skrevet 4. mai 2022 Jeg hadde beholdt. Ungen kommer du til å elske for alltid uansett. Anonymkode: 6f0a7...b6e 10
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #7 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Altså ja😅 det er galskap, men... når skaden er skjedd så skal det mye til for at jeg ville fjernet det. Det er jo et personlig valg, for noen er det ingen big deal men for mange er det tungt å ta abort. Dere er stormforelsket, alt ser rosenrødt ut. Men det høres ut som om det er en del ting som er på plass, i det minste. Anonymkode: 47a6b...24e Akkurat, dette har allerede gjort og abort er ikke bare bare. Hvis du føler å beholde er mer rett enn abort for deg så gjør du det. Det skal sies at man ikke vet sikkert hva fremtiden bringer for dere to, men hvis du ikke vil ta abort er det helt legitimt. Synes absolutt ikke noen bør dømme deg for det. Anonymkode: 96517...c99 1
Adrenalina1 Skrevet 4. mai 2022 #8 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Altså ja😅 det er galskap, men... når skaden er skjedd så skal det mye til for at jeg ville fjernet det. Det er jo et personlig valg, for noen er det ingen big deal men for mange er det tungt å ta abort. Dere er stormforelsket, alt ser rosenrødt ut. Men det høres ut som om det er en del ting som er på plass, i det minste. Anonymkode: 47a6b...24e Skade? Er det skade at man har skapt et liv også nå. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #9 Skrevet 4. mai 2022 Adrenalina1 skrev (4 minutter siden): Skade? Er det skade at man har skapt et liv også nå. Det er bare et ordspråk Kunne kalt det uhell, slump, whatever. Kanskje det viser seg å helle mer mot lykketreff, mirakel, etc. For noen er en uplanlagt graviditet en katastrofe, for andre er det bare glede. Anonymkode: 47a6b...24e 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #10 Skrevet 4. mai 2022 Hør på hva hjertet ditt sier. Det vet alltid. Anonymkode: 3a385...8fa 1
Ost Skrevet 4. mai 2022 #11 Skrevet 4. mai 2022 Høres jo litt voldsomt ut å skulle være enige allerede om å være sammen for alltid, få barn så tidlig og hele pakka. At han aldri har vært mer sikker på noe sier han nå - men her er det jo 9 måneder~ med betenkningstid. Jeg hadde ikke blitt overrasket dersom noen får kalde føtter. Når det er sagt, om dere faktisk klarer dette og har det bra sammen er jo bare det tipp-topp-tommelopp for barnet sin del. Og deres, selvsagt. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #12 Skrevet 4. mai 2022 Du vil alltid elske barnet så behold ❤ Anonymkode: 8eea4...330 1
Serafina. Skrevet 4. mai 2022 #13 Skrevet 4. mai 2022 Å bli gravid så fort og i bli-kjent-fasen er jo spennende, men når begge vil beholde er det bare å kjøre på. Følg hjertet. Barnet vil dere ha for alltid og dette forholdet kan også funke veldig fint for dere. En sjanse verdt å ta. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #14 Skrevet 4. mai 2022 Synes ikke det er galskap. Det er ingen som kan være sikre på at de er sammen for alltid, om det så har gått 2 måneder eller 20 år. Dere har jo også nå noen måneder på å bli bedre kjent før barnet blir født. Vil du beholde, så beholder du. Enkelt og greit. Anonymkode: 99b08...7f9
Tarzani Skrevet 4. mai 2022 #15 Skrevet 4. mai 2022 Jeg kjenner mennesker som var kjærester i 9 år før de fikk barn. 2 år etterpå ble det slutt. jeg kjenner mennesker som var kjærester i 4 mnd før de ble gravid. De er fortsatt et par. det finnes 1000 varianter og milliarder av mennesker. Magefølelsen din sier behold, da synes jeg du skal gjøre det. 7 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #16 Skrevet 4. mai 2022 Altså, kjære alle sammen. Et barn er ikke noe man bestiller og kommer når man ønsker. Et barn blir til med og uten planlegging. Ikke alle situasjoner er like passende, når det skjer. Men det ordner seg alltid. Dersom dere er to som allerede er glad i denne spiren. Er det vel i bunn og grunn ingenting å lure på. Er vel ikke gitt at man skal ta abort om tiden ikke føles optimal. Fikk min første i verdens verste tidspunkt. Midt i eksamen og mistet plutselig all intekt, da jeg falt mellom alle rettigheter til å få barselpenger osv. De mente jeg skulle klare meg på 1000kr i mnd med nyfødt barn. Første mnd på 0kr. Men det ordnet seg. Ikke ante jeg på det tidspunktet det så som mørkest ut, at et år senere skulle jeg ha et hus og et barn til. Så når dere begge ønsker å ha barnet, så kjør på. Barnet er ønsket og elsket. Resten fikser dere. Bare ikke stress og tving igjennom ting fortere enn dere er klar for det. Han bør også ha med seg at han starter et forhold med en kvinne som kommer til å ha hormon humørsvingninger osv. Og klarer dere ikke forholdet. Så har iallefall barnet to som elsker seg. Anonymkode: 25160...395 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #17 Skrevet 4. mai 2022 Hvis du vil ha dette barnet burde du gripe sjansen. Samtidig bør du kanskje også ha i bakhodet at svangerskapet og småbarnstiden kan tære på forholdet. Det vil jo like gjerne gjelde de som har vært sammen i to måneder som i ti år, men dere har kanskje ikke lært hverandre å kjenne like godt på godt og vondt ennå. Anonymkode: d78c1...e48
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #19 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Altså, kjære alle sammen. Et barn er ikke noe man bestiller og kommer når man ønsker. Et barn blir til med og uten planlegging. Ikke alle situasjoner er like passende, når det skjer. Men det ordner seg alltid. Dersom dere er to som allerede er glad i denne spiren. Er det vel i bunn og grunn ingenting å lure på. Er vel ikke gitt at man skal ta abort om tiden ikke føles optimal. Fikk min første i verdens verste tidspunkt. Midt i eksamen og mistet plutselig all intekt, da jeg falt mellom alle rettigheter til å få barselpenger osv. De mente jeg skulle klare meg på 1000kr i mnd med nyfødt barn. Første mnd på 0kr. Men det ordnet seg. Ikke ante jeg på det tidspunktet det så som mørkest ut, at et år senere skulle jeg ha et hus og et barn til. Så når dere begge ønsker å ha barnet, så kjør på. Barnet er ønsket og elsket. Resten fikser dere. Bare ikke stress og tving igjennom ting fortere enn dere er klar for det. Han bør også ha med seg at han starter et forhold med en kvinne som kommer til å ha hormon humørsvingninger osv. Og klarer dere ikke forholdet. Så har iallefall barnet to som elsker seg. Anonymkode: 25160...395 Meg igjen. Kan legge til at jeg ble gravid etter 3 mnd. Og vi er fortsatt sammen 20 år etter. Og gift Anonymkode: 25160...395 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #20 Skrevet 4. mai 2022 Det hadde vært galskap om dere hadde gått inn for å få barn nå. Det er ikke galskap å beholde 😊 Lykke til ❤️ Anonymkode: 23146...70a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå