Gå til innhold

Angst og fastlege

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig byttet fastlege fordi han forrige pensjonerte seg. Med han sammen gikk jeg gjennom depresjon osv, og han var aldri vanskelig å snakke med, eller få hjelp av. Nå har jeg fått ei ung dame som det virker som vokste opp i en helt annen kultur enn meg, ikke at det spiller noen rolle, men det gjør det på visse ting. Det virker ikke alltid som at hun forstår hva jeg mener, og forklarer meg ting jeg allerede vet alt om, feks menstrasjonssyklusen. 

Jeg sliter en del med angst for tiden, og det er mest pga stress rundt eksamen og bachelorinnlevering som kommer. Men, jeg har slitt med det lenge, og hatt noen tøffe år med mye som har skjedd i privaten. Jeg er som sagt student, så jeg har ikke råd til å dra til legen hele tiden. Var der i dag for å snakke om angsten, og hun begynte å fortelle meg at jeg bare måtte puste og om jeg hadde lavt selvbilde osv. Kjenner det irreterer meg når hun kommer med slike ting. Jeg vil bare ha noe som kan hjelpe meg på mine verste dager. Ønsker ikke å gå på piller over lengre tid, og kommer ikke til å bli avhengig av noe. Min angst kommer i perioder, og det kan også være veldig fælt en dag, og nesten helt borte den neste. Derfor ønsker jeg bare noe som kan hjelpe meg gjennom de dagene, og når jeg skal legge meg om kvelden og tankene kommer. 

Hun hadde derimot ikke tid til at jeg kunne fylle ut skjema i dag, så hun ville bare jeg skulle gjøre det hjemme og komme tilbake i morgen. Dette stykker også helt opp skrivingen min til bacheloroppgaven. Hun vil også ha en samtale i morgen, men jeg ønsker ikke å snakke med henne om alt mulig, da jeg virkelig ikke har noe kjemi med henne, og føler ikke hun tar meg noe seriøst. 

Er det noen som har opplevd lignende? Eller som har noen tips. Jeg vil bare komme meg gjennom eksamen og bacheloroppgaven. 

Anonymkode: 0c076...cd1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet