AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #1 Skrevet 4. mai 2022 For første gang etter å ha vært deprimert i mange år kom den skumle tanken «hadde det ikke vært bedre for andre om jeg bare forsvant?» har absolutt ingen planer om dette men synes det var veldig skummelt at denne tanken engang kom inn i hodet mitt. Ble veldig bekrymtet for om jeg begynner å tenke sånn fremover!! Hva kan jeg gjøre fir å unngå dette?? Blir ikke tatt seriøst hos legen Anonymkode: ca19f...676
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #2 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For første gang etter å ha vært deprimert i mange år kom den skumle tanken «hadde det ikke vært bedre for andre om jeg bare forsvant?» har absolutt ingen planer om dette men synes det var veldig skummelt at denne tanken engang kom inn i hodet mitt. Ble veldig bekrymtet for om jeg begynner å tenke sånn fremover!! Hva kan jeg gjøre fir å unngå dette?? Blir ikke tatt seriøst hos legen Anonymkode: ca19f...676 Slapp av. Helt normalt. Jeg tenker av og til at skulle en bil kjøre over meg i gangfeltet så ville ikke jeg ta det tungt. Klar for en ny dimensjon. Men ikke ennå. Tiden er din når den kommer. Men det er ikke lov å gjøre slutt på det. Da blir det ikke bra etterpå heller. Anonymkode: 4c968...328
Purple_Pixiedust Skrevet 4. mai 2022 #3 Skrevet 4. mai 2022 Tanker i seg selv er ikke farlig. Det er mange som lever med slike tanker. Fler enn man skulle tro. Det som er farlig er når en for alvor begynner å vurdere det, og planlegge det. Per nå sier du at du ikke har tenkt å gjøre noe med det, så da vil jeg anbefale deg å prøve å bare registrere at der kom den tanken, det er fordi det er vondt akkurat nå, ikke fordi jeg faktisk ønsker å dø. Også forsøke å la den drive videre uten å gå videre inn i grubling over at du fikk den tanken. 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #4 Skrevet 4. mai 2022 Jeg tenker ofte på dette selv, men prøver å holde fast på tanken om at jeg kan velge å dø når som helst, men jeg kan ikke deretter velge å leve. Anonymkode: 48e43...a33
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #5 Skrevet 4. mai 2022 Kan tenke sånn i blant. Ikke pga depresjon men angst som gjør men sliten og strever med sosial kontakt iblant. Blandet med litt skam og stress. Men det er bare tanker . Når jeg roer meg ned ser jeg de tankene som er rop om.hjelp til meg selv og behov for å trekke meg litt tilbake. De kommer ofte når jeg skal fikse angsten og følge opplegg behandler ha gitt meg. Det er skremmende å ha sånne tanker men det er kun tanker. Anonymkode: 06342...232
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #6 Skrevet 4. mai 2022 Det er faktisk veldig vanlig. Når vi har det vondt så er det en befriende tanke, vi har liksom muligheten. For min del så var det både vonde tanker, men også litt godt å kjenne at jeg hadde valget. Det er når tankene går over til planer at du må reagere. Det er lurt å få hjelp før du kommer dit, men det er dessverre ikke så lett å få hjelp innen psykiatrien før man er svært syk. ❤️ Anonymkode: 1ca32...b64 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå