Gå til innhold

Eksterm økning av cellulitter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pandemien resulterte dessverre i at jeg ble mye mer stillesittende. Har dessverre ikke klart komme inn i en god treningsrutine ennå heller. Prøver jobbe med det da.

Begynner nærme meg 50 og er i overgangsalderen, noe som sikker også spiller inn her. I hvertfall så har jeg den siste tiden fått ekstrem økning av cellulitter på lårene, fra knærne og opp. Har vel ikke akkurat de mest markerte knær heller, da jeg tror det er litt fett rundt dem også.

I hvert fall så har jeg nå masse ruglete hud på lårene, og spesielt fremsiden!

Det jeg nå lurer på er hva slags trening anbefales med fokus på fremside lår? Gjerne bakside også altså. Sliter litt med knærne, så bør være noe som ikke påvirker dem i kjempestor grad.

Håper på svar. Hilsen rugla

Anonymkode: ae007...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Shit pomfrit. Du sliter med knærne, men er mer opptatt av å bli kvitt noen cellullitter 😳 I en alder av 50 så er det på tide å bry seg mer om funksjonalitet og mindre om glatt hud. Selv influenserne har cellullitter. 

Screenshot_20220503-155326_Instagram.jpg

Anonymkode: 25339...fe1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så pent å se på da. Frister ikke gå i korte kjoler etc.

Laser-Lipo-Exillis-Knee-Fat-Wrinkle-Cellulite-Treatment-10723-yo-Caucasian-Female-NoIdentity-FrontBeforeandAfter-scaled.jpg

Anonymkode: ae007...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er mine bein, også, og jeg er 48. Tror det er ganske vanlige damebein, så hvis vi alle sammen som har sånne bein drar på oss korte shorts i sommer, vil det bli litt lettere for unge jenter å vokse opp med helt normale kropper. 

Jeg vil ikke være et objekt for andre, jeg vil være nok som jeg er. Men det betyr ikke at jeg ikke skrubber, peeler, smører og står på… men ønsker at jeg kunne gi faen. 

Tror forresten ikke det er cellulitter, men slapp hud. Sånn aldersrelatert. 

Anonymkode: 44089...cc9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden slutter ikke å vokse, derfor blir det overskudshud som henger den veien gravitasjonskreftene trekker.

Anonymkode: 96423...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er cellulitter. Kjennes klumpete ut når jeg masserer.  Kan det hjelpe å sykle kanskje?

cellulite-treatments-613-front-detail.jpg

Anonymkode: ae007...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt det helt siden sen ungdomstid. Det som hjelper for min del er faktisk collagentilskudd og sunt kosthold. Skrubber med en god skribb 1 gang i uka og smører med god krem.

mulig trening hjelper på, men det har jeg gjort hele livet så aner ikke hvor mye det utgjør. 

Anonymkode: 0b2a1...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykle, ellipsemaskin og selvfølgelig litt styrketrening. Cellulitter er opphopning av fett som samler seg og forandrer hudstrukturen så det vil hjelpe å gå ned i vekt og bena dine vil bli estetisk penere med økt muskelmasse.

Og hvis du ser bortifra det overfladiske, du vil leve lenger, minske risikoen for demens, få en bedre hverdag med mindre smerter, bedre psykisk helse og bedre selvtillit av å styrke kroppen og trene litt noen ganger i uka. Selv for jeg også økt energi. Jeg har 3 barn, 2 under 4 år, og jobber fullt men prioriterer trening på kveldene etter ungene har lagt seg. Man må bare bestemme seg for at man vil og skal, så har man tida. 

Styrkeøvelser som går på ben er jo den klassiske knebøyen, har du vonde knær kan du fint kunne bruke egen kroppsvekt i starten. Husk at når du trener bena vil støttemusklaturen rundt kneet øke og kunne hjelpe på å minske smertene etterhvert. Det finnes også massevis av apparater på treningssenter som du kan styrke bena med uten at du trenger å tenke på teknikk, som regel er det bildet på apparatet om hvilket muskler du bruker og hvordan du bruker apparatet. 

 

 

Anonymkode: 97ae9...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...