AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #1 Skrevet 3. mai 2022 Mistenker at tenåringen har utviklet pollenallergi. Hvordan tester man sånt nå? Er det fortsatt prikktest? Jeg har alt av pollenallergi selv, men er ikke testet på snart 30 år. Anonymkode: 2edb3...861
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #2 Skrevet 3. mai 2022 Vablig blodprøve som de tester opp mot ulike ting man mistenker allergi for. Jeg gjør dette cirka hvert 3. år og det er 15 år siden jeg tok prikktest. Anonymkode: c07e8...eb0
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #3 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vablig blodprøve som de tester opp mot ulike ting man mistenker allergi for. Jeg gjør dette cirka hvert 3. år og det er 15 år siden jeg tok prikktest. Anonymkode: c07e8...eb0 Okei, takk! Har legetime for noe annet denne uka, men hvis det er vanlige blodprøver kan det jo da hende at de bare kan tas i samme slengen. Jeg føler meg litt utdatert på området kjenner jeg .... Anonymkode: 2edb3...861
Swoosh Skrevet 3. mai 2022 #4 Skrevet 3. mai 2022 Datteren min har tatt både blodprøver, og prikktest. 4år siden.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #5 Skrevet 3. mai 2022 Hvis legen har peiling; God sykehistorie, og blodprøver/prikktest for å bekrefte diagnosen ved behov. Hvis legen ikke har peiling: Blodprøver for å "sjekke for allergi" når alle studier og retningslinjer sier at blodprøver må tolkes med en stor klype salt, fordi de kun viser disposisjon for allergi og ikke om du faktisk reagerer. Du kan få utslag på både prikktest og blodprøver uten å være allergisk. https://www.lhl.no/lhl-astma-og-allergi/allergi/allergitester-og-diagnose/ Anonymkode: d8eb4...9d3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå