Gå til innhold

Hvordan rangerer dere plusser og minuser?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke enig med lista di. Flere ting du har på minuslista ser jeg som nøytralt eller positivt. Og en del på positivlista di er uviktige ting i mine øyne.

Anonymkode: f510b...7d8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Flintis skrev (1 time siden):

Det du forventer vil ikke det være et minus om det ikke er der og vil det ikke da måtte stå på pluss siden om det er der, eller blir det pluss, forventet, minus?

Siden det står på lista, hva er liten tiss?

Hva ts legger i liten tiss aner jeg ikke, jeg bare brukte de punktene hun selv hadde valgt. 

Det jeg forventer er selvfølgeligheter i min verden, dermed setter jeg det ikke som et pluss. 

Blir litt som å si at det er pluss at mannen ikke banker meg hver dag. Da blir alle lister uendelig lange. 

For å si det på en annen måte: Mannen kan ha så mange plusser han bare vil. Det hjelper ingenting om ikke selvfølgelighetene ikke er på plass. 

Anonymkode: b30c4...660

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 23.55):

En snnen ting som for meg er helt

minus: 

svært mange skrivefeil. Da vet jeg med en gang at det ikke kan bli «riktig nok» til forhold. 
En slurvefeil passeres, altså - men det er ikke denslags jeg sikter til her. 

Anonymkode: 9979b...863

Jeg vet knapt om en eneste som klager over andres skrivefeil som selv har et plettfritt språk, og du er ikke et unntak. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva ts legger i liten tiss aner jeg ikke, jeg bare brukte de punktene hun selv hadde valgt. 

Det jeg forventer er selvfølgeligheter i min verden, dermed setter jeg det ikke som et pluss. 

Blir litt som å si at det er pluss at mannen ikke banker meg hver dag. Da blir alle lister uendelig lange. 

For å si det på en annen måte: Mannen kan ha så mange plusser han bare vil. Det hjelper ingenting om ikke selvfølgelighetene ikke er på plass. 

Anonymkode: b30c4...660

Å da blir det mer som absolutte krav.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.5.2022 den 17.14):

Alle er vel enige om at dette er plusser:

Ordnet økonomi

Utdannelse, trygg og bra jobb

God råd

God smak

Flink på kjøkkenet

Høflig, ren og pen

Snill

Ferdig med tidligere forhold

Sunn, trener, slank og fin

Høy

Ikke liten tiss

Annet

Alle er vel også enig i at dette er minuser:

Mistet håret

Litt mage

Talefeil

Sjenert, introvert

Nerdete interesser

Kommer fort

Sjalu

Usikker

Liten tiss

Mye hår på ryggen

Annet

Hvis du skulle sette plusser og minuser opp mot hverandre, hvordan hadde det blitt? Hva måtte til av plusser for å veie opp for hårtapet? Er f.eks. økonomien viktig nok til at det ikke gjør noe at han er liten der nede? Og hva er så viktig av plusser eller minuser at det ingenting kan oppveie for det?

Anonymkode: b46cf...ad3

Ikke helt enig i minusene dine, men uansett. Jeg veier ikke opp i mot hverandre det er mer minus jeg kan leve med og ikke kan leve med. 
Dersom en bruker tid på å tenke gjennom minus og pluss er man egentlig forelsket da? 

Anonymkode: 4c125...ff2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg vet knapt om en eneste som klager over andres skrivefeil som selv har et plettfritt språk, og du er ikke et unntak. 

Det sto svært mange. 

Anonymkode: 4c125...ff2

AnonymBruker
Skrevet

Sjalusi, usikkerhet og kanskje sjenert er ting som kan ha noe med hverandre å gjøre. Og den som i et innlegg sa at slikt kan komme av hendelser eller opplevelser har rett, slik jeg ser det.

Jeg ble sammen med en jente da jeg var svært ung. Det var min første forelskelse, den var den første jeg lå med, og det var Den Store Kjærligheten. Og så opplevde jeg at hun lå med en annen, og så en annen deretter. Det knuste meg. Men vi gikk ikke fra hverandre. Av en eller annen dyp grunn tviholdt vi på hverandre, og vi har aldri tvilt på at vi var de som skulle være sammen.

Vi er tett knyttet sammen i dag, over 30 år senere, helt avhengig av hverandre. Men jeg vet at det som skjedde den gangen har skadet meg. Det skapte en sjalusi, en usikkerhet og en utenforskapsfølelse overfor andre som jeg ikke blir kvitt. Jeg snakker ikke om den, men jeg kjenner på den hele tiden. Noen ville sikkert avsluttet forholdet den gangen og forstår ikke at det ikke skjedde. Jeg vet at det var det rette, men man kommer ikke usåret fra noe sånt. 

Dermed kan denne typen karaktertrekk ikke være den egentlige personligheten til mennesker, men den kan ha blitt det gjennom opplevelser i livet. Det er nok et åpent spørsmål om de kan repareres helt.

Anonymkode: b46cf...ad3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...