AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #1 Skrevet 1. mai 2022 Jeg har nå tatt den tunge beslutningen om at hunden bør avlives, gammel og ikke i form😢. Noen som vet hvor lang ventetid det vanligvis er for å få time til dette hos veterinær? Anonymkode: 7e1c2...ef5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #2 Skrevet 1. mai 2022 Vi fikk time 2 uker fram i tid, men det var mest fordi vi ønsket det og måtte forberede oss litt. Tror vi kunne ha fått det på dagen hvis det var akutt og hunden hadde vondt. Anonymkode: ee7f6...f41 1 2
Gjest Geitis Skrevet 1. mai 2022 #3 Skrevet 1. mai 2022 De fleste kan nok gjøre det innen kort tid om du ønsker det. Jeg har alltid fått time neste dag ved slike henvendelser.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #4 Skrevet 1. mai 2022 Takk, dere. Da vet jeg det. Høres ut som man kan bestemme litt selv, da, med mindre det er helt akutt. Da kan jeg planlegge litt ift jobb og slikt, men ønsker ikke å gå i hele to uker og vente, det blir så vondt. Har snakket mye med ungdommen min om dette over tid, at det nok går den veien etter hvert. Og nå sagt at jeg kommer til å kontakte veterinær for en time for dette Anonymkode: 7e1c2...ef5 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #5 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk, dere. Da vet jeg det. Høres ut som man kan bestemme litt selv, da, med mindre det er helt akutt. Da kan jeg planlegge litt ift jobb og slikt, men ønsker ikke å gå i hele to uker og vente, det blir så vondt. Har snakket mye med ungdommen min om dette over tid, at det nok går den veien etter hvert. Og nå sagt at jeg kommer til å kontakte veterinær for en time for dette Anonymkode: 7e1c2...ef5 Vel, jeg er enig med deg der! Vi ventet to uker fordi min mor trengte tid til å venne seg til tanken. Hadde det vært mitt valg alene, så hadde jeg aldri ventet så lenge. Det var vondt å vente på det uunngåelige. Anonymkode: ee7f6...f41 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #6 Skrevet 2. mai 2022 Da vi skulle avlive katten, ble det gjort samme time som det ble bestemt. Nå hadde hun det veldig vondt og var veldig syk, så var jo derfor. Anonymkode: fcb62...19e
BMF Skrevet 2. mai 2022 #7 Skrevet 2. mai 2022 Jeg fikk beskjed en mandag, og avtalte hjemmebesøk på fredag. Var en veldig verdig avlivning, og opplevde ikke belastende for hunden. Noe som gjorde min sorg lettere.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #8 Skrevet 5. mai 2022 Når ble den verste sorgen bedre for dere som har vært gjennom dette? Smerten brenner i brystet, savnet føles uutholdelig nå😥😥😥 Ts. Anonymkode: 7e1c2...ef5 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #9 Skrevet 5. mai 2022 Vår hund ble avlivet omtrent på timen når vi først hadde tatt avgjørelsen. Det var ufattelig vondt, og vi gråt mye de første dagene. Etter 1uke var den altoppslukende smerten gitt seg heldigvis. Savnet er der jo - men det blir lettere.❤💛 Anonymkode: 3205c...268 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #10 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vår hund ble avlivet omtrent på timen når vi først hadde tatt avgjørelsen. Det var ufattelig vondt, og vi gråt mye de første dagene. Etter 1uke var den altoppslukende smerten gitt seg heldigvis. Savnet er der jo - men det blir lettere.❤💛 Anonymkode: 3205c...268 Det var godt å høre. Tusen takk❤ Anonymkode: 7e1c2...ef5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #11 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Når ble den verste sorgen bedre for dere som har vært gjennom dette? Smerten brenner i brystet, savnet føles uutholdelig nå😥😥😥 Ts. Anonymkode: 7e1c2...ef5 Det tok tid... Første ukene var verst. Etter noen måneder kom sorgen som små stikk i hverdagen som plutselig overfalt meg. Nå har det gått to år, og jeg trøster meg med tanken på at dyret mitt hadde vært død av alderdom nå uansett. Anonymkode: ccae4...d0b 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #12 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det tok tid... Første ukene var verst. Etter noen måneder kom sorgen som små stikk i hverdagen som plutselig overfalt meg. Nå har det gått to år, og jeg trøster meg med tanken på at dyret mitt hadde vært død av alderdom nå uansett. Anonymkode: ccae4...d0b Tusen takk som delte❤ Ts. Anonymkode: 7e1c2...ef5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #13 Skrevet 6. mai 2022 Jeg gråt nesten kontinuerlig i 2 uker og trodde helt seriøst at jeg aldri ville klare å tenke på han uten å gråte igjen Men etter to uker ble det litt lettere og etter 3-4 mnd kunne jeg tenke tilbake på alle de gode stundene vi hadde sammen Anonymkode: ee7f6...f41
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #14 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg gråt nesten kontinuerlig i 2 uker og trodde helt seriøst at jeg aldri ville klare å tenke på han uten å gråte igjen Men etter to uker ble det litt lettere og etter 3-4 mnd kunne jeg tenke tilbake på alle de gode stundene vi hadde sammen Anonymkode: ee7f6...f41 Så godt å høre. Det trøster meg. Tusen takk❤ Ts. Anonymkode: 7e1c2...ef5 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #15 Skrevet 6. mai 2022 Jeg skjønner ikke at dere klarer å «ta valget», jeg tror jeg aldri kommer til å klare å avlive hunden når han blir gammel.. Men så har jeg heller aldri hatt en gammel hund så jeg vet ikke hvor ille tilstanden blir på slutten. Anonymkode: 24166...637
Gjest CrystalGold Skrevet 6. mai 2022 #16 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg skjønner ikke at dere klarer å «ta valget», jeg tror jeg aldri kommer til å klare å avlive hunden når han blir gammel.. Men så har jeg heller aldri hatt en gammel hund så jeg vet ikke hvor ille tilstanden blir på slutten. Anonymkode: 24166...637 Hvis man tenker sånn, så vil jo hunden lide. Har en familievenn som ikke greide å ta valget før hunden ble 15år (hun hadde vært døv og blind i 3 år).
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #17 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg skjønner ikke at dere klarer å «ta valget», jeg tror jeg aldri kommer til å klare å avlive hunden når han blir gammel.. Men så har jeg heller aldri hatt en gammel hund så jeg vet ikke hvor ille tilstanden blir på slutten. Anonymkode: 24166...637 Jeg måtte ta dette valget i går, og det var rett og slett fordi hun hadde vondt. Det er en helt absurd situasjon, og man ser etter alle tegn på at man kan gjøre de bedre, men på et eller annet punkt så ser man sannheten i øynene. Hun var sliten. Hun var verdens beste og snilleste og hadde gladelig hatt grusomme dager for min skyld, og hun fortjente mye bedre enn å ha det sånn. Man klarer ikke å ønske de ung og frisk, uansett hvor mye man prøver. Anonymkode: 122d2...c3d 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #18 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg måtte ta dette valget i går, og det var rett og slett fordi hun hadde vondt. Det er en helt absurd situasjon, og man ser etter alle tegn på at man kan gjøre de bedre, men på et eller annet punkt så ser man sannheten i øynene. Hun var sliten. Hun var verdens beste og snilleste og hadde gladelig hatt grusomme dager for min skyld, og hun fortjente mye bedre enn å ha det sånn. Man klarer ikke å ønske de ung og frisk, uansett hvor mye man prøver. Anonymkode: 122d2...c3d 😥❤😥❤ Anonymkode: 7e1c2...ef5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #19 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg skjønner ikke at dere klarer å «ta valget», jeg tror jeg aldri kommer til å klare å avlive hunden når han blir gammel.. Men så har jeg heller aldri hatt en gammel hund så jeg vet ikke hvor ille tilstanden blir på slutten. Anonymkode: 24166...637 Den dagen han ramlet ned hele trappa fordi bakbena ikke lenger fungerte, da føltes det ikke lenger ut som et valg Anonymkode: ee7f6...f41 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå