AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #1 Skrevet 1. mai 2022 Hvor vanlig er dette? Anonymkode: b600e...826
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #2 Skrevet 1. mai 2022 Naboen min har hatt det på sin hund. Jeg syns det virker mye, men det er tydeligvis ikke mot noen retningslinjer eller noe sånt. Anonymkode: e3876...231
Gjest hellokitty Skrevet 2. mai 2022 #3 Skrevet 2. mai 2022 (endret) Det høres mye ut! Er det renrasede hunder? Endret 2. mai 2022 av hellokitty
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #4 Skrevet 2. mai 2022 Hvis det er hund det er snakk om så er dette utenfor nkks etiske retningslinjer for avl. Anonymkode: b2578...4ed 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #5 Skrevet 3. mai 2022 Norsk kennelklubb sine retningslinjer for avl, https://www.nkk.no/etiske-grunnregler/category1025.html Hvorvidt en tispe kan pares på to påfølgende løpetider, vil være avhengig av alder, kondisjon, antall valper og løpetidsintervall. Dersom en tispe pares - og får valper - to ganger med mindre en 12 måneders mellomrom, må det deretter gå minst 12 måneder til neste parring. En tispe skal ikke ha mer enn 5 kull. Anonymkode: 8801d...288
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #6 Skrevet 3. mai 2022 Renraset (hos min nabo). Jeg har ikke helt oversikt, så det kan ha vært 13 - 14 måneder mellom hvert kull. Det er godt innenfor retningslinjene, selv om det virker mye særlig ettersom det er mange valper hver gang. Anonymkode: e3876...231
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #7 Skrevet 3. mai 2022 Ts, her. Det er oppdretter av cobberdog. Synes det var litt mye, ja. Fikk høre at de fulgte strengere retningslinjer en NKK, men kanskje ikke? Anonymkode: b600e...826
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #8 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts, her. Det er oppdretter av cobberdog. Synes det var litt mye, ja. Fikk høre at de fulgte strengere retningslinjer en NKK, men kanskje ikke? Anonymkode: b600e...826 Så lenge det er mer enn 12 måneder er det ingen begrensninger i NKK (13 mnd er ok) og dersom to kull kommer med mindre enn 12 mnd kan godt neste kull komme 13 mnd etter dette. De behøver altså ikke ha så veldig strenge krav for å være strengere enn NKK. Anonymkode: e3876...231
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #9 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ts, her. Det er oppdretter av cobberdog. Synes det var litt mye, ja. Fikk høre at de fulgte strengere retningslinjer en NKK, men kanskje ikke? Anonymkode: b600e...826 Oppdretterne av denne blandingshunden har flere ganger fått negativ omtale i media for blant annet hyppig parring av tispene sine. Vær så snill å ikke støtt opp om sånn useriøs oppdrett 😢 https://www.dagbladet.no/nyheter/luna-3-dode-i-fodsel/75245830 pluss-sak, men den er oppsummert i denne tråden: Anonymkode: 70cfb...551
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #10 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Oppdretterne av denne blandingshunden har flere ganger fått negativ omtale i media for blant annet hyppig parring av tispene sine. Vær så snill å ikke støtt opp om sånn useriøs oppdrett 😢 https://www.dagbladet.no/nyheter/luna-3-dode-i-fodsel/75245830 pluss-sak, men den er oppsummert i denne tråden: Anonymkode: 70cfb...551 Uff, det høres ille ut. Dessverre er ikke reglene til NKK strenge nok til at man kan gardere seg mot slike ting der heller. Det burde komme et skikkelig regelverk rundt dette uavhengig av oppdretterorganisasjonene. Anonymkode: e3876...231
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #11 Skrevet 4. mai 2022 Ts. Har hørt mye negativt om Drøbak hundehotell. Det var en fôrtispe som hadde hatt 3 kull på 3 år. Jeg leste et innlegg på facebook hvor nåværende eier sa at hunden hadde hatt kull osv. Jeg lurte egentlig bare på om det var vanlig, siden jeg syntes det hørtes mye ut. Jeg vet ikke hvilken oppdretter som eide denne hunden opprinnelig, så jeg kan ikke dømme noen her. Det er dumt hvis andre oppdrettere av cobberdog også driver slik drøbak gjør. Anonymkode: b600e...826
Fredelig Skrevet 4. mai 2022 #12 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 5/3/2022 den 8.03): Ts, her. Det er oppdretter av cobberdog. Synes det var litt mye, ja. Fikk høre at de fulgte strengere retningslinjer en NKK, men kanskje ikke? Anonymkode: b600e...826 "Cobberdog" er ingen hunderase. Dette er puddelblandinger, som avles frem utelukkende med profitt som formål 😢 Altså passer det godt med et kull hvert år. Dyrevelferd betyr intet, det som teller er inntjening... 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #13 Skrevet 5. mai 2022 Fredelig skrev (10 timer siden): "Cobberdog" er ingen hunderase. Dette er puddelblandinger, som avles frem utelukkende med profitt som formål 😢 Altså passer det godt med et kull hvert år. Dyrevelferd betyr intet, det som teller er inntjening... Jeg mistenker det samme hos min nabo, som driver med renraset avl. Tipper det er like krevende for hunden selv om valpefaren er av samme rase. Det er helt håpløst at dyrevelferdskravene får settes av oppdretterforeningene, som det dessuten er frivillig å være medlem av. Det burde vært lovregulert. Anonymkode: e3876...231
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå