Gå til innhold

Hvem støtter du? Johnny Depp eller Amber Heard?

Sara1996

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Muffin man said:

Dette er legit skremmende å være vitne til på et åpent diskusjonforum 😅 Jeg tror ikke brukeren selv forstår problematikken med det underliggende en slik tråd representerer. Dette representerer ekstremideologi uten like.  

Vi får bekreftet veldig mye her😜

Man kan jo velge å se på det som en trehus-klubb og. «Dumminger ingen adgang» 

Vel. Kjære Licorne. Hva kan man si? 

Det kan du si! 

Noe av det mest absurde jeg har sett, virkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Muffin man
Licorne skrev (Akkurat nå):

Det kan du si! 

Noe av det mest absurde jeg har sett, virkelig. 

Blir faktisk spennende å om faktisk deppfansen tar stilling til dette. Fri meningsflyt er viktig i de fleste samfunn. Selv et lite samfunn som denne tråden. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muffin man skrev (4 timer siden):

Virker som det ligger veldig mye missforståelser når det snakkes om betydningen rundt hva som egentlig kom frem i rettsaken. Her er det faktisk viktig å holde tunga rett i munnen i forholdt til relevans til saken og hva bevisene EGENTLIG beviser. Mye av dette er logisk. Her tror jeg folk har latt tv dekningen ha gått litt opp i hodene på dem.

Selv jeg som Depp fan ser jeg jo at folk her leker bedrevitere i forhold til de som var knyttet til saken med faktisk erfaring. Spesielt når det kommer til advokatene til Heard.

»Jeg kunne likesågodt vært advokat selv. Fuck yeah! lets go Johnny!! Hæææ!Tviler du på min ekspertise?? Jeg så rettsaken time for time!!Tro du meg ikke?? Jeg klødde meg ikke på nesa. Kroppsspråk mannen sier at det betyr at jeg ikke lyver!  »

Dette er litt overdrevent parodi, men det eksisterer nok litt sannhet der, ja😅

Muffin man skrev (3 timer siden):

Betydningen ligger mer i at mye av det som ble lagt frem i rettsaken ikke har en direkte tilknytning til skyldspørspørsmålene. Jeg kan sende deg en utfordring basert på noe du selv dro opp..

Basert på Heards romanse med Franco.. Hva beviserer dette i forhold til vold og defamation egentlig?

Hva beviser rusmisbruket til Depp?

Har relevansen liten eller stor betydning som bevis? Liten nøtteknekker til sandkasseadvokatene her😜

Ikke glem at ikke Heard ble saksøkt for å være en dårlig kone eller for å ha slått Johnny. Som bevis er det ingen automatikk at Heards moral her betyr at hun er villig til å æreskrenke Depp. Man kan jo trekke konklusjoner som tilskuere og tenke «Fytti katta. Heard er jo så slem cased closed. Gå å sutre til Elaine!»

Nope bevisføringen er litt diskutabel. Taktikken til Depp forsvar var ganske åpenbar. Det samme var Heards team. Etter min ydmyke mening oppfattet jeg rettsaken som svertekampanje mot svertekampanje. Siden bevisene ikke var fellende. Å trekke konklusjonen at Heards oppførsel beviser defamation er litt konspirasjon(eller konspi😂). Det svekket Heards troverdighet ja og påvirket muligens juryen.. men ikke i den grad at folk kan sitte å konkludere og henge seg oppi « SE PÅ BEVISENE!!! Amber Tuurd , blæææ Rotten  BORN!! Chiuauaer har ikke så store eksrementer!» 

Klødde meg veldig i hodet når umbrella guy og Spiegel ender opp å sitte i vitneboksen og at folk på begge sidene faktisk presterte å rettferdiggjøre disse vitnene. Blir like teit som at ufagkyndige sitter på pc’en og diagnotiserer Heard.

Elhaym skrev (2 timer siden):

Denne tråden er direkte usunn, og den hører ikke egentlig hjemme på rampelyset, men mer skråblikk. Tråden handler ikke lenger om "hvem støtter du". Det er en diskusjon om en diskusjon, hvor det forventes at de som er nøytrale ELLER støtter den tapende part, skal fremlegge ekstreme mengder bevis, som diskrediteres umiddelbart. 

Sekundet noen påpeker at det er detaljfiksering er man blitt "Ah-siden". @Licornehar flere ganger sagt hun skal forlate tråden, og jeg tror oppriktig hun ønsker det. Samtidig er det veldig vanskelig når tråden ligger på førstesiden hele tiden, og mye av innleggene er ren demonisering, uthenging og mobbing av AH. Da er det faktisk ikke så rart at noen ønsker å prøve stagge det. For lets face it, hun tapte, men det ekstreme hatet og latterliggjøringen hun har fått er ekstremt urettferdig.

Mange sier de tror hun lyver om alt. Jeg tror ikke det, og føler ikke et behov for å utbrodere hvorfor. Men det er besynderlig at Team Depp ikke en eneste gang under rettssaken forsøkte å stoppe all hetsingen av motparten i offentlighet. At partene overhodet lot dette sirkuset gå for offentligheten.. det er et dysfunksjonelt og sykt samliv hele verden fikk se i 4k. Det er litt.. ekkelt.

Det finnes så mange verre personer der ute enn AH, og så mange bedre enn JD. Likevel er JDsiden fortsatt besatt av å sverte AH. Hvorfor? Hvorfor er dette så personlig for dere?

Innlegg som ødelegger tråden, intet mindre. Særlig for de av oss som ikke er verken Depp-fans eller AH-fans, men mer interesserte i selve saken som et fenomen i tiden, både mht SoMe, tradisjonell mediedekning og polarisering i samfunnet (og som respekterer dommen og juryens arbeid). 

Endret av Kollontaj
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (1 time siden):

Håper du kommer i den andre tråden :) del GJERNE video om kroppsspråk så kan vi diskutere det uten konstant hån og avbrudd 

Jeg blir ikke motivert av konflikt og ekskludering som utgangspunkt slik dette blir. Jeg ba moderator om å dele opp igjen pga det jeg opplevde som ulike interesser. Jeg kunne bare snakke for min del, der jeg ikke var så interessert i å diskutere rettssaken og dommen på nytt, etter intense 6 uker med nettopp det. Jeg ville fokusere på ting som kommer opp i fortsettelsen. Jeg tenkte at de som ikke støtter dommen, naturlig nok, vil diskutere nettopp førstnevnte, og at begges interesser antakelig var best ivaretatt slik det først var. 

Jeg har ikke noe behov for å dele videoer eller mine meninger ufortrødent og i vakuum, altså. Jeg har egentlig ikke noe ønske om noe som helst av denne dreiningen som har pågått over tid. Jeg likte første tråd underveis i rettssaken. Det blir spennende å se om det blir noe nytt og interessant knyttet til anke, og om det kan gi utgangspunkt for noe tilsvarende inspirasjon.

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten en link til en artikkel som snakker om rettspapirene som jeg delte fra i går. Som en bruker sa var useriøst og/eller laget i Google docs av gærne fans. 😌

LINK

Et lite utdrag : «Over the weekend, more than 6,000 pages of court documents in the Depp v. Heard trial were unsealed. The docs, which were viewed by The Daily Beast, shed new light on the case seen ‘round the world, providing new insights into each team’s legal strategy and the reams of evidence that were excluded. Ultimately, as you’ll see, the mountain of docs do not appear to reflect too well on Team Depp.»

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er en tråd fra Twitter som går gjennom papirene fra rettssaken. Personen som har laget tråden tror på Heard, men kildene er altså rettspapirene selv med tilhørende innleverte bilder, tekstmeldinger og liknende. 

Det er blant annet ganske jævlige meldinger mellom Depp og Marilyn Manson hvor de snakker om hverandres koner. Disse meldingene handler videre om ganske sjuke ting, så jeg orker nesten ikke å skrive det her. Men de kan man se mer av her. (Obs, handler om mishandling, tenåringer, tortur, voldtekt etc)

- Det er også gjennomgang av hva som mangler i lydklippene som mange bruker som et slags sannhetsvitne i denne saken. Skrevet som tekst. 

- Konkrete eksempler på at Depps advokat har «intimidated witnesses». 

- Depp som har nektet hans tidligere manager å vitne for at han mistet jobbene sine pga sin egen oppførsel.

- Og det som kanskje er rarest. At Depp selv påstår at Heard aldri har skadet han hverken fysisk eller psykisk. 

Dette er bare noe av det som kommet frem via rettspapirene. Så verdt en kikk hvis man er interessert :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...