Gå til innhold

Tull med menstruasjon etter ammeslutt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har hatt regelmessig menstruasjon i over ett år nå etter at jeg fødte barnet mitt. Denne måneden lar mensen vente på seg. Er ikke så mange dager over enda, men har omtrent aldri hatt så lang syklus før (bortsett fra rett etter fødsel), så synes det er litt merkelig. Det er ikke mulig at jeg kan være gravid. 

Har nettopp sluttet å amme barnet, for en ukes tid siden. Ammet kun max et par ganger om dagen før. Kan dette føre til såpass mye hormonforandringer at det kan påvirke menstruasjonen? Noen andre som har erfart at dette fører til tull med syklusen?

Anonymkode: 2968b...23f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta en graviditetstest

Anonymkode: e2df1...58f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ta en graviditetstest

Anonymkode: e2df1...58f

Er ikke gravid.

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt at det er kluss etter fødsel og amming. Hormonene er i bulanse. Kan ta opptil 1 år før det normaliserer seg etter ammeslutt

Anonymkode: 4cf92...ddf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt normalt at det er kluss etter fødsel og amming. Hormonene er i bulanse. Kan ta opptil 1 år før det normaliserer seg etter ammeslutt

Anonymkode: 4cf92...ddf

Ja, det er eneste årsak jeg kan komme på også. Men synes det er litt rart at jeg har hatt såpass regelmessig mens så lenge, og så skal den påvirkes nå, når jeg egentlig har ammet ganske lite de siste månedene 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...