Gå til innhold

Ringer barnehagen mye?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men må du hente om du kommer til barnehagen og ser at barnet er i fin form? 

Kjenn på barnet, om det ikke er varmt og det er i full lek, kan du vel si at det ser ut til å ha kommet seg og så dra på jobb igjen? 

Evt neste gang de ringer, spør om det har feber og om barnet kan hvile litt. Og om det ikke er i bedre form etter en time så henter du. Du kan jo henvise til at du har opplevd at ofte er det ikke i dårlig form når du har hentet. 

Men trives barnet? Har det venner? Barn som ikke trives uttrykker det jo ofte gjennom å klage på vondt i magen og hode. 

Anonymkode: 5dcb0...8c4

Det er da ikke feber som avgjør 

Anonymkode: fdf55...386

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren vår har gått i barnehagen siden januar 2020. Hun er snart 3.5 år. Vi har blitt oppringt 4 ganger. 2 ganger pga feber (de ringte å sa at hun var slapp og varm, jeg ba de om å måle henne. Det stemte begge gangene), 1 gang fordi hun falt å slo hull i hodet og 1 gang kastet hun opp. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hi skriver selv at de ringer for helt unødige ting. Det er klart hun må reflektere litt over hva grunnen til at ansatte ønsker at barnet hennes skal hentes så ofte

Anonymkode: 4e64c...4e7

At barnet er sykt feks

Anonymkode: fdf55...386

AnonymBruker
Skrevet

Tja ikke mye, men de er likevel i full fart hjemme her også igjen som du sier, men det handler mer om at hjemme er det rolig, det er ikke så rart at de blir i litt mer fart da. Føler uansett at ringer de for at jeg skal hente,  så er de ikke i form nok til å være i barnehagen,  da har de det bedre hjemme,  selvom de er i full fart igjen da 😊 

Anonymkode: e35fa...9c5

AnonymBruker
Skrevet

Blir ringt sjelden men det hender. 

Ved sykdom, skade, dårlig matlyst. 

Anonymkode: 198e6...a96

AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen har kun ringt når barnet har vært veldig dårlig, f.eks. oppkast, slo seg kraftig og måtte til lege for å sy og febersyk og svært slapp. Vår barnehage ringer sleden, og kunne godt ha ringt flere ganger når barnet har vært syk og småslapp gjennom hele dagen. Tror de har ringt fire ganger på fire år.

Anonymkode: 4d214...990

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Her virker det rett og slett som de synes at ditt barn er litt styrete å ha i bhg. Jeg hadde tatt dette opp med pedagogisk leder. Jeg hadde heller ikke tatt med meg barnet hjem etter alle disse episodene, bare sagt at han virker til å være i full vigør og snudd i døren

Herregud.. vi ringer ikke uten at det er en grunn for det. 

Anonymkode: 71622...9b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Herregud.. vi ringer ikke uten at det er en grunn for det. 

Anonymkode: 71622...9b6

Jobber du i bhg til ts?

AnonymBruker
Skrevet

De ringer svært sjelden. Jeg heller mot for sjelden heller enn for ofte. De har kun ringt ved skade hvor det har vært behov for legetilsyn. Har hentet et par ganger hvor jeg skulle ønske de hadde ringt fordi barnet åpenbart var syk.

Anonymkode: 531d0...f08

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

- Rhodiola, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i bhg. Noen ansatte ringer for ingenting. Blir rett og slett pinlig berørt noen ganger. Hun ene som stadig ringer er pedagogisk leder og dermed min sjef, siden jeg er assistent. Ene dagen ringte hun hjem 3 av barna forsi de hadde "feber". Helt fin almentilstand. Alle tre kom i bhg igjen dagen etter for de var jo friske. 

Anonymkode: 6fa8a...b1b

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Her virker det rett og slett som de synes at ditt barn er litt styrete å ha i bhg. Jeg hadde tatt dette opp med pedagogisk leder. Jeg hadde heller ikke tatt med meg barnet hjem etter alle disse episodene, bare sagt at han virker til å være i full vigør og snudd i døren

Dette, i tillegg til at jeg ville spurt hvorfor de ikke ringte opp igjen når barnet kviknet til.

Anonymkode: d607f...118

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Når de har lus er det på sin plass som foreldre og hente barnet ditt og stsrte behandling framfor at mamge andre små barn får det oh da det er veldig smittsomt... Lov å tenke..

Anonymkode: 55a95...822

Ja, akkurat det tenker jeg også. Er det påvist lus i håret til barnet, er det klart de ringer foreldrene. 

Rundt ørevondt og magevondt (mulig barnet klager over det selv?) så tenker jeg at du kan si at de kan se an formen utover at barnet sier at han har vondt. De bør jo se an litt allmenntilstanden før de ringer, iallfall så frem barnet ikke har feber. Da går jeg selvsagt ut i fra at barnet ikke kaster opp, har diaré eller ligende. 

Utover det kan du jo ta med barnet til lege om han klager mye over magevondt eller vondt i øret. Er sjeldent noe alvorlig, men kan være greit å få sjekket det ut likevel.

Anonymkode: 7c8bc...6c9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg setter stor pris på at barnehagen ringer, jeg. Oftest er det fordi ungen er syk (f.eks feber), noen ganger er det også for å fortelle oss om f.eks at hun ikke ville spise i det hele tatt eller lignende beskjed. I sistnevnte tilfelle ikke for at vi må komme og hente asap, men heller så vi vet at hun ikke har vært helt seg selv, og la oss vurdere om vi kan hente tidlig den dagen. 

Anonymkode: ae440...d18

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har et barn som går siste året nå, og barnehagen har aldri ringt. Men så er jeg nok noe overbeskyttende og holder henne hjemme når hun ikke er helt i form, trøtt etter å ha hostet hele natta etc, så det har blitt en del fravær. Hun fikk feber i barnehagen en gang og satt på fanget til en ansatt og sutret, men de ringte ikke da heller.

Anonymkode: eaf5d...6bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4/30/2022 den 11.39):

Min erfaring er at vi ringer for sjeldent nettopp for å unngå kjeft.

Vi har flere barn som bare vil sitte på fanget, flere følelseutbrudd og sammenbrudd. Åpenbart ikke sykdom, men noe er det. 

De kan leke noen minutter her og der  Men som regel består dagen av å trøste og prøve å hjelpe barnet inn i lek.

Så at du ser ditt barn i lek akkurat da betyr at ansatte har gjort en god jobb med å få barnet inn i leken. 

Det er forskjell på å være hjemme i et rolig hjem enn i en barnehage der det er 17 barn mer eller mindre som lager kaos.

Vi ringer fordi vi bryr oss ❤️ Ikke fordi vi ikke ønsker barnet der TS. Hver glad for at de ringer TS. Er verre når de ikke tørr å ringe fordi foreldrene ser på barna som noe de ikke vil ta ansvar for når det trengs. 

Anonymkode: 750ec...2ea

Ikke min erfaring.  

Der jeg jobber sjekker ped øynene til barna nesten daglig etter ørebetennelse.  Ene barnet har vel vært sendt hjem 4 ganger siden jul med mulig ørebetennelse og må starte antibiotika behandling og bli hjemme frem til legetime, son fort kan ta en dag eller to. 

Sendes også hjem barn med utslett, i frykt for at det k0an være skabb med beskjed om å oppsøke lege for å få det avkreftet.  

Barn har også ofte utviklingstrinn eller bare humør og slike perioder kan de være svært sårbare og alt er vanskelig og tungt. Min unge er i en slik periode nå, og det varer gjerne en uke  

Er glad barnehagen ikke ber meg holde henne hjemme pga dette, for da kunne jeg egentlig bare tatt henne ut av barnehagen.  Jeg har 16 sykt barn dager siden jul btw, forkjølelse,  influensa, pjusk, oppkast. Tenk om vi måtte bli hjemme en uke til pga humøret til ungen 

Anonymkode: f0ae7...f4f

AnonymBruker
Skrevet

Er barnet en aktiv gutt? Hvis barnehagen ringer så ofte uten grunn så kan det tenkes at den egentlige grunnen er at de vil gjerne kvitte seg barnet de dagene og ringer deg med ulike unskyldninger. Kanskje har barnet vært ekstraurolig eller barnehagen nedbemannet de dagene de har ringt deg og bedt deg om å hente barnet. Men de kan jo ikke si til deg at de sliter med barnet.

Anonymkode: daebd...f4d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.4.2022 den 11.20):

2) Brann, alle barna var evakuert og burde hentes før tiden.

Anonymkode: f5eb4...415

Hvilken dramatisk hendelse, så spennende! Sikkert reagerte en del barn positivt for at ting skjer! Det må ha vært en opplevelse faktisk. 

AnonymBruker
Skrevet

Her synes jeg nesten barnehage er for sløv, min minste på litt over 1 år sliter med astma, og barnehagen ringte ikke ennå de hørte han var veldig tungpustet, endte på sykhuset i 5 dager etterpå, han er heldigvis ganske bra nå , men er kulda som trigger astmaen hans

Anonymkode: 4a0c3...61b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...