Kattedamen Skrevet 29. april 2022 #1 Skrevet 29. april 2022 Hei, Har du selv opplevd delte magemuskler og løst problemet med trening eller operasjon? 1.- Har du klart å trene vekk problemet? og må man fortsette treningen resten av livet eller kun en periode? 2.- Har du operert og vil fortelle om opplevelsen/resultatene? Veldig taknemlig for alle svar ❤️
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #2 Skrevet 29. april 2022 Det går ikke an å trene magemusklene sammen. Om du har store problemer må du opereres Anonymkode: 63e05...a48
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #3 Skrevet 29. april 2022 Kattedamen skrev (4 timer siden): Hei, Har du selv opplevd delte magemuskler og løst problemet med trening eller operasjon? 1.- Har du klart å trene vekk problemet? og må man fortsette treningen resten av livet eller kun en periode? 2.- Har du operert og vil fortelle om opplevelsen/resultatene? Veldig taknemlig for alle svar ❤️ Hvordan får man delte magemuskler? Anonymkode: 3ee16...9cb
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #4 Skrevet 29. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan får man delte magemuskler? Anonymkode: 3ee16...9cb Graviditet, som oftest de som får stor mage i forhold til kroppen. Jeg har delte magemuskler, tror det er ca 6 cm… fikk/ får ikke hjelp for det er for lite. Er ikke veldig plaget, men har den typiske magen man får og har problemer med å utføre mage/ core øvelser, får «melkesyre» nesten med en gang og får vondt i ryggen hvis jeg står for mye. Anonymkode: b03f1...0d5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2022 #5 Skrevet 29. april 2022 Kattedamen skrev (4 timer siden): Hei, Har du selv opplevd delte magemuskler og løst problemet med trening eller operasjon? 1.- Har du klart å trene vekk problemet? og må man fortsette treningen resten av livet eller kun en periode? 2.- Har du operert og vil fortelle om opplevelsen/resultatene? Veldig taknemlig for alle svar ❤️ Sjekk ut hypopressiv trening med Sadie Lawler. Tror hun er den eneste sertifiserte treneren i Norge. Hun tar for seg blant annet delte magemuskler og underlivsprolaps. Hun ungikk selv operasjon ved å lære seg riktig trening. Høres litt sprøtt ut men virker som et bra alternativ. Anonymkode: 53761...804 1
Kattedamen Skrevet 30. april 2022 Forfatter #6 Skrevet 30. april 2022 Jeg har bare 2-3cm mellom, men det gjør at magen min virker enorm siden jeg er så tynn Så jeg hadde håpet å få noen gode råd om det kan hjelpe med trening, eller om det er bortkastet tid å prøve
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #7 Skrevet 30. april 2022 Kattedamen skrev (4 timer siden): Jeg har bare 2-3cm mellom, men det gjør at magen min virker enorm siden jeg er så tynn Så jeg hadde håpet å få noen gode råd om det kan hjelpe med trening, eller om det er bortkastet tid å prøve Kanskje du kan prøve Sadie Lawler, som nevnt over her? Eller så må du spørre fastlegen om hjelp til operasjon. Rart, alle burde jo få det om man sliter med det. Anonymkode: 3ee16...9cb
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #8 Skrevet 1. mai 2022 Jeg har 18 cm. Har fått avslag på operasjon. Det plager meg ganske mye, både i forhold til ryggen og slitasje generelt siden jeg alltid må kompensere for magemusklene ved å bruke andre muskelgrupper. Magemusklene mine er fullstendig "døde", så alt jeg gjør gjør jeg jo på feil måte. I tillegg mistenker jeg at tarmene mine lider under det. De skifter leie hele tiden og lager blokkeringer igjen og igjen. Estetisk sett ser det selvfølgelig heller ikke bra ut, men det er jo et minimalt problem i forhold til resten. Anonymkode: d5303...ce6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #9 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har 18 cm. Har fått avslag på operasjon. Det plager meg ganske mye, både i forhold til ryggen og slitasje generelt siden jeg alltid må kompensere for magemusklene ved å bruke andre muskelgrupper. Magemusklene mine er fullstendig "døde", så alt jeg gjør gjør jeg jo på feil måte. I tillegg mistenker jeg at tarmene mine lider under det. De skifter leie hele tiden og lager blokkeringer igjen og igjen. Estetisk sett ser det selvfølgelig heller ikke bra ut, men det er jo et minimalt problem i forhold til resten. Anonymkode: d5303...ce6 18 cm er mye. Og når man er såpass plaget så burde man vel få hjelp. Anonymkode: 3ee16...9cb
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #10 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): 18 cm er mye. Og når man er såpass plaget så burde man vel få hjelp. Anonymkode: 3ee16...9cb Man får ikke det når man er overvektig... Anonymkode: d5303...ce6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #11 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man får ikke det når man er overvektig... Anonymkode: d5303...ce6 Skal du få noe hjelp med å gå ned i vekt? Anonymkode: 3ee16...9cb
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #12 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Skal du få noe hjelp med å gå ned i vekt? Anonymkode: 3ee16...9cb Nei. Anonymkode: d5303...ce6
Lonehill Skrevet 1. mai 2022 #13 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 29.4.2022 den 20.39): Hvordan får man delte magemuskler? Anonymkode: 3ee16...9cb Mangel på kalsium og D-vitamin svekker både bein, sener og muskler. Går det langt nok, blir beinmassen myk (rakitt/osteomalasi) og muskelmassen får problemer med å henge sammen (myopati). https://www.researchgate.net/publication/289289660_Diastasis_of_direct_abdominal_muscles_-_Manifestation_of_vitamin_D_deficient_myopathy 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå