Gå til innhold

Erfaring med DPS? (spiseforstyrrelse)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har vært henvist til DPS pga en eller annen form for spiseforstyrrelse og kan si noe om hva det egentlig går ut på?

Legen min er tydelig på at det er det, og at en henvisning er nødvendig, jeg er usikker på om det egentlig stemmer..og synes tanken er skummel.. Null erfaring med den delen av helsevesenet 🙈

Anonymkode: daee2...c28

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har omtrent bare dårlige erfaringer med dps. Møter bare livstrøtte 60 år gamle og sure damer. 

Anonymkode: 76456...7b9

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har omtrent bare dårlige erfaringer med dps. Møter bare livstrøtte 60 år gamle og sure damer. 

Det har vel mer med personlig kjemi å gjøre? Du forteller ikke så mye om hvordan du oppfattet behandlingen av spiseforstyrrelsen din?

Anonymkode: b08e8...ce0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen som har vært henvist til DPS pga en eller annen form for spiseforstyrrelse og kan si noe om hva det egentlig går ut på?

Legen min er tydelig på at det er det, og at en henvisning er nødvendig, jeg er usikker på om det egentlig stemmer..og synes tanken er skummel.. Null erfaring med den delen av helsevesenet 🙈

Anonymkode: daee2...c28

Aller først så må du selv være motivert og innse at du har et problem hvis ikke er det bortkastet bruk av tiden til både deg og terapeuten.

angående hvordan behandlingen foregår så er dette veldig individuelt. Noen veger seg hos behandleren og få hjelp til kost lister etc., men for andre så er det fastlegen som tar seg av veiing og kanskje kost liste mens behandleren på Dps seg av terapien og jobber med det som ligger til grunn for spiseforstyrrelsen. Så som du ser så finnes det ikke noe fasitsvar og man må finne ut av ting mens man går.

Anonymkode: 00206...bbb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må være motivert for forandring og behandling ellers så bruker du bare opp dyrebar plass

Anonymkode: 24987...c14

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og jeg har bare god erfaring med DPS. Psykologen min er i 30-årene😉

Anonymkode: e0cf2...38f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått god hjelp der. Men er slitsomt at psykologene slutter så ofte, ny behandler hvert år omtrent. 
Fikk god behandling for spiseforstyrrelse, både poliklinisk og innlagt i perioder.

Anonymkode: 6601a...f17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...