Gå til innhold

Trenering av saker


Hunter7

Anbefalte innlegg

De siste dagene opplever man med tiltagende hyppighet at brukere stiller spørsmål til moderatorene, administratorene, og forumansvarlig, men at disse forblir konsekvent ubesvart. 

Sett i lys av hvilke spørsmål som går upåaktet hen, samt diskusjonstemaene, stiller jeg følgende spørsmål:

Bedrives det trenering av saker fra KGs side? 

Hvis ja - hvorfor?

Hvis nei - hva er årsaken til at brukere ikke får svar?

Takker på forhånd for svar. (Gitt at jeg får noe da ...) 

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Det er ikke meningen å ikke besvare spørsmål, men moderatorteamet har ulik kapasitet og en hel del vi ønsker å gå gjennom. Det er ikke gjort i en håndvending.

Med andre ord er det mye som må tas opp, gås gjennom, og jeg regner også med at dette er noe brukerne selv ønsker - at vi, moderatorteamet, tar oss den tiden og tar en nøye gjennomgang, framfor å haste oss gjennom som antagelig vil gjøre alle parter misfornøyde.

Dette handler altså ikke om å trenere, men å gjøre ting skikkelig og på en ordentlig måte. Det handler også om kapasitet, at vi gjør dette frivillig, og dermed ikke har ubegrenset med tid eller ressurser.

Det vil komme svar, det vil også bli diskutert, men alt til sin tid.

Vi takker for tålmodigheten.

Anglofil (teamleder)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så betyr dette at dere går bort fra 24 timersregelen deres en stund?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (1 time siden):

Så betyr dette at dere går bort fra 24 timersregelen deres en stund?

Nei. Regelen om 24 timer handler i hovedsak om at vi etterstreber å moderere og være pålogget innen 24 timer. Altså er det egentlig ingen regel, det står heller ikke i vårt regelverk, det handler om modereringspraksis. Dette er ingen fastsatt regel som må følges, men har vært vanlig å følge innad i moderatorteamet. Det vil vi fortsette med så langt det lar seg gjøre. 

Anglofil (teamleder)

Endret av Anglofil
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anglofil skrev (På 29.4.2022 den 15.19):

Det vil vi fortsette med så langt det lar seg gjøre. 

Påpeker at det ser ut til at dere har sluttet med deres interne modereringspraksis. Det er ubesvarte PM'er og spørsmål overalt, men den eneste utøvende praksisen jeg har registrert prioritert i det siste er sletting av innlegg.

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...