Gå til innhold

Hvor kommer alt sinne i fra?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hele livet har jeg gått på tå hev for en psykisk syk og oppfarende mor. Psykisk og fysisk mishandling gjennom barndommen. Helgene med faren min besto av seksuelt overgrep, ellers var han også svært voldelig med sine samboere.

Har gått til psykolog fra jeg var 17 år. Hadde anoreksia. Fikk en sønn da jeg var 22 år. Ikke sammen med barnefar, men vi samarbeider veldig fint.

Har gått mange år til psykolog, til tider to ganger i uken. Har aldri klart å kjenne på noen følelser, jeg har vært mye «robot», følt meg tom. 

Behandlingen har vært krevende for psykologer vil jeg tro, fordi jeg har vært så deprimert at jeg ikke har sett noe lys i tunnelen. Ergo har jeg ikke samarbeidet, nyttet ikke for en psykolog å spørre hva hun konkret kunne gjøre for meg. Jeg visste ikke, alt var bare… kullsvart. Likevel, etter uendelig mange år en likegyldig tilværelse, som endte opp i en syv år lang depresjon, klarte psykologen å få meg til å se lyset.

I to år har livet vært helt fint. Jobber, og føler endelig at jeg er «som de der ute».

Den siste måneden har jeg imidlertid kjent meg så sint! Dette er merkelig, for jeg har aldri verken vist eller følt sinne! Ikke engang på sønnen min!

Nå føler jeg meg sint på alle! Kollegaer, eksen (uten særlig grunn), tilfeldige folk i butikken, bilister. Jeg blir sint på brødet jeg skjærer av, sokken jeg ikke finner, teppet på sofaen som ligger i skjevt. ALT! Jeg har lyst til å rase, skrike og hyle over alt og alle!

Dette er en helt ny opplevelse! Jeg er snart 40 år. Er så enormt sliten av dette plutselige sinne! Jeg er ferdig hos psykolog, hadde det jo endelig så fint…

Hva skal jeg gjøre? Er så fortvilet! (Viser ikke sinne til noen, men raseriet i meg koker snart hele tiden).

Anonymkode: 77b75...fb2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel et tegn på at følelser du har trykket ned i lang tid ("tå hev" i oppveksten, følt deg som en "robot") endelig får utløp. Så kommer alt på en gang. 

Bruk overskuddsenergien til trening. Boksing feks, det er jo aggresjon i en trygg ramme. Eller intens kardio. Anerkjenn sinnet, men kanaliser den til noe som tjener deg.

Anonymkode: 86893...283

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...