Gå til innhold

Lett psykotisk?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bipolar og er i den fasen hvor jeg er lettere paranoid samtidig som jeg skal ta folk. Jeg planlegger hvordan jeg kan si fra, feks har jeg akkurat funnet energien til å skrive akkurat hva jeg mener om fastlegen min på Legelisten.no.

Det tipper litt for meg.

Hva kaller man denne fasen? Noen som kjenner seg igjen? Er jeg på grensen til å bli psykotisk?

Anonymkode: a588b...e82

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke helt hva psykotiske er, men det når man ser for seg at man kjefter på folk og moser de oppetter veggen? 

Anonymkode: 98bad...7ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forstår ikke helt hva psykotiske er, men det når man ser for seg at man kjefter på folk og moser de oppetter veggen? 

Det er vel heller når paranoiaen tar helt over og jeg blir overbevist om at legen min og de på kontoret konspirerer mot meg. Når jeg begynner å innbille meg ting som ikke skjer. Jeg er usikker på hvor jeg er nå.

Set jeg vet er at jeg i disse periodene kan overtenke ekstremt og lett bli fornærmet og mistenkelig. Så jeg passer meg for hvem.jeg snakker med i disse periodene. Jeg skyr folk som jeg oppfatter som for ærlige, de som bare plumper ut med ting som kan ramme meg.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller kalt deg manisk. Hilsen annen bipolar. 

Anonymkode: 5e798...36d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel heller når paranoiaen tar helt over og jeg blir overbevist om at legen min og de på kontoret konspirerer mot meg. Når jeg begynner å innbille meg ting som ikke skjer. Jeg er usikker på hvor jeg er nå.

Set jeg vet er at jeg i disse periodene kan overtenke ekstremt og lett bli fornærmet og mistenkelig. Så jeg passer meg for hvem.jeg snakker med i disse periodene. Jeg skyr folk som jeg oppfatter som for ærlige, de som bare plumper ut med ting som kan ramme meg.

Ts

Ok, så når jeg ikke tør å gå ut døra for jeg tror at NAV eller psykisk helse og rus forfølger meg så jeg tør ikke leve normalt i tilfelle de tror jeg er frisk? 

Skrevet

Manisk.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, så når jeg ikke tør å gå ut døra for jeg tror at NAV eller psykisk helse og rus forfølger meg så jeg tør ikke leve normalt i tilfelle de tror jeg er frisk? 

Haha er usikker på den, det kan jo skje😄

Men det er i grenseland, ja.

AnonymBruker
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (5 minutter siden):

Manisk.

Ja, det er jo riktig.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg ville heller kalt deg manisk. Hilsen annen bipolar. 

Anonymkode: 5e798...36d

Manisk er vel per definisjon psykotisk? 
Det høres ut som du er på vei inn i en manisk periode. Du har fremdeles muligheten til å se deg selv utenfra (og beskrive det her). Kanskje stopper det her og snur, kanskje «forsvinner» du inn.

Anonymkode: dec3e...0b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Manisk er vel per definisjon psykotisk? 
Det høres ut som du er på vei inn i en manisk periode. Du har fremdeles muligheten til å se deg selv utenfra (og beskrive det her). Kanskje stopper det her og snur, kanskje «forsvinner» du inn.

Anonymkode: dec3e...0b6

Nei. Mani og psykose er ikke det samme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har allerede en bipolar diagnose. Paranoide tanker kan være ledd i både den depressive og maniske siden av sykdommen. Bare ha en ærlig dialog med behandleren din. Om du får rette medisiner så vil du unngå paranoiaen. 

Anonymkode: a25d5...01e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta antipsykotika

Anonymkode: 843fc...a26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...