Gå til innhold

Hvilken peisovn har du?

Fremhevede innlegg

Gjest gjest (Amalie)
Skrevet

Vi har sett litt på peisovner fra Rais (f.eks. rondo og malta) og Scan.

Men det er så mye å velge mellom!

Hvilken har du og kan du anbefale den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi har en gammeldags Jøtul peis 8.

Varmen skikkelig, men er ganske kjedelig å se på.

Drømmer om å bytte den ut med en selvmurt en... ;)

Endret av Cr@sh
Skrevet

Jeg har en Rais 60 - den er både lekker og ikke minst en utrolig god varmekilde - anbefales :)

Skrevet
Jeg har en Rais 60 - den er både lekker og ikke minst en utrolig god varmekilde - anbefales  :)

Den var kjempefin!

Skrevet

HWAM jubileumsmodell. Svært fornøyd med både utforming og bruk. Når du kommer over 12000 i pris, er det for meg design som avgjør og ikke merke - de fleste ovner i den prisklassen er konveksjonsovner, og tilnærmet like gode når du velger rett ovn til rett bruk.

Skrevet

Vi har denne fra rais og er veldig fornøyd. ar uttaket bak da, synes det er penere en å ha det fra toppen. :)

Skrevet

vi skal ha contura, er det 550, mon tro? sylinderformet og fiin! :-D

Skrevet

Takk for svar!

Vi har sett på Jøtul S82. Noen som kjenner til den?

Skrevet
Arwen!

Hvor mye kostet peisovnen deres?

12 000 tror jeg.

Skrevet

Liten kommentar til Arwen:

Det er vel prisen for innsatsen? I tillegg kommer innmuringen? Så totalprisen blir en del mer, eller tar jeg feil der?

Skrevet

Vi holder på å montere denne i 186 cm høyde. Liker spesielt at innsatsen har en stor askebøtte, slik at aska ramler ned i denn og man bare kan ta ut hele bøtta. Tror den blir skikkelig lekker. Liker også at man kan se flammene gjennom det store glasset i innsatsen, samtidig som det at den er lukket gjør at den brenner effektivt. Aldri mer vanlig peis!

Skrevet

Den har vi tenkt på også, Fakse!

Fin peisovn! Lekker, om jeg skulle sagt det selv.

Mina

Skrevet
Liten kommentar til Arwen:

Det er vel prisen for innsatsen? I tillegg kommer innmuringen? Så totalprisen blir en del mer, eller tar jeg feil der?

Innsatsen?

Det er en peisovn, og pappa monterte den. Prisen inkluderte røret som går til pipa og etterkontroll på at alt var montert riktig. Totalprisen var derfor 12 000.

Skrevet

Vi har Petit, tror det er Jøtul.

Veldig fornøyd, men stilig kan den vel ikke kalles....

Skrevet

Jeg drømmer om en kakkelovn

http://www.kakkelovn.no/Default.asp?ItemID=1663

men har en gammel kokskamin som ikke er spesielt energiøkonomisk. Desverre blir nok en kakkelovn i dyreste laget for denne leiligheten så jeg ender nok opp med noe som ligner på Hilde sin Rais60 når kaminen byttes ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...