Ford3000 Skrevet 16. desember 2022 #16041 Skrevet 16. desember 2022 Kvakkekyllingen skrev (5 timer siden): Hadde ikke du barn? Eller blander jeg med noen andre her inne 🤔 Leste du ikke episode 349? 1
Ford3000 Skrevet 16. desember 2022 #16042 Skrevet 16. desember 2022 Agent smith skrev (3 timer siden): Episode 351 Det er jo ingen hemmelighet at kg folka er meget språkmektige og snakker mange ulike dialekter. Her kommer et lite utdrag av noen av dialektene de kan. @Hoppetaujenta snakker den typiske haugenstua dialekten, men slår noen ganger over til sørkedal dialekt spesielt når hun er i finere lag @Cid snakker Ålesund dialekt, men kan også gjøre seg forstått på moldsk og kristiansundsk @Entern snakker Lillehammer dialekt, men kan også flytende sagene og Bjølsen @Athena Catalina snakker skiens dialekt men forstår en del Porsgrunnsk og litt tvedestrandsk @Kvakkekyllingen snakker det neste utdødde språket indre trøndersk, men forstår også levangersk i skriftlig form @Peanut kunne grenlandsk som liten men har nå fortrengt det, og snakker kun bogstadveien dialekt @AliceNextDoor snakker til vanlig den tyske rammstein dialekten men forstår også notsk @Ciaran og Ciara snakker kun 3. Personsk @Frøkenfryden morsmålet er sognemål, men har lært seg en del kebabnorsk etter at hun flytta til mortensrud @TheHairyToothfairy har bodd i hele Norge og har ingen definert dialekt, det er blanding av alt, man kan foreksempel høre han si: Bæverfetta isje skarru sjøøø, ama smettestol je årnær sæ Og ingen veit hva det betyr @Ford3000 snakker typisk den litt sjeldne indre ballefjord dialekten, men kan også Køllefjord dialekten, som en kuriositet kan det også nevnes at hun har evnen til å kommunisere med bevere @Embla Othea snakker flytende dirty Ballefjord og Køllefjord er mine favorittplasser! How did you know? 1
Frøkenfryden Skrevet 16. desember 2022 #16043 Skrevet 16. desember 2022 Agent smith skrev (1 time siden): Haha, fint uttrykk Nå hørte jeg liv Signe si det i hodet mitt Veldig bra uttrykk! 🥳 Liv Signe veit ke ho snakka om!!👍 1
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 16. desember 2022 #16044 Skrevet 16. desember 2022 Ford3000 skrev (22 minutter siden): Leste du ikke episode 349? Jo. Så det var en løgn 👍 Jeg vet jo ikke om noe av det du sa var sant da 🙃
Frøkenfryden Skrevet 16. desember 2022 #16045 Skrevet 16. desember 2022 Kvakkekyllingen skrev (1 minutt siden): Jo. Så det var en løgn 👍 Jeg vet jo ikke om noe av det du sa var sant da 🙃 🙃 1
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 16. desember 2022 #16046 Skrevet 16. desember 2022 Agent smith skrev (3 timer siden): Episode 351 Det er jo ingen hemmelighet at kg folka er meget språkmektige og snakker mange ulike dialekter. Her kommer et lite utdrag av noen av dialektene de kan. @Hoppetaujenta snakker den typiske haugenstua dialekten, men slår noen ganger over til sørkedal dialekt spesielt når hun er i finere lag @Cid snakker Ålesund dialekt, men kan også gjøre seg forstått på moldsk og kristiansundsk @Entern snakker Lillehammer dialekt, men kan også flytende sagene og Bjølsen @Athena Catalina snakker skiens dialekt men forstår en del Porsgrunnsk og litt tvedestrandsk @Kvakkekyllingen snakker det neste utdødde språket indre trøndersk, men forstår også levangersk i skriftlig form @Peanut kunne grenlandsk som liten men har nå fortrengt det, og snakker kun bogstadveien dialekt @AliceNextDoor snakker til vanlig den tyske rammstein dialekten men forstår også notsk @Ciaran og Ciara snakker kun 3. Personsk @Frøkenfryden morsmålet er sognemål, men har lært seg en del kebabnorsk etter at hun flytta til mortensrud @TheHairyToothfairy har bodd i hele Norge og har ingen definert dialekt, det er blanding av alt, man kan foreksempel høre han si: Bæverfetta isje skarru sjøøø, ama smettestol je årnær sæ Og ingen veit hva det betyr @Ford3000 snakker typisk den litt sjeldne indre ballefjord dialekten, men kan også Køllefjord dialekten, som en kuriositet kan det også nevnes at hun har evnen til å kommunisere med bevere @Embla Othea snakker flytende dirty Levangersk 🤣 Det e itj så lett.
Ford3000 Skrevet 16. desember 2022 #16047 Skrevet 16. desember 2022 Kvakkekyllingen skrev (8 minutter siden): Jo. Så det var en løgn 👍 Jeg vet jo ikke om noe av det du sa var sant da 🙃 Snakket mye sant, men også en del bak masken 1
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 16. desember 2022 #16048 Skrevet 16. desember 2022 Ford3000 skrev (Akkurat nå): Snakket mye sant, men også en del bak masken Jeg skjønner 👍🤗
Ford3000 Skrevet 16. desember 2022 #16049 Skrevet 16. desember 2022 Kvakkekyllingen skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner 👍🤗 Mye jeg har skrevet i det siste er sant da, om det er en fattig trøst. Jeg er ikke en løgner til vanlig, men på nettet... it's so easy. 1
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 16. desember 2022 #16050 Skrevet 16. desember 2022 Ford3000 skrev (Akkurat nå): Mye jeg har skrevet i det siste er sant da, om det er en fattig trøst. Jeg er ikke en løgner til vanlig, men på nettet... it's so easy. Så du liker å synge? 😁 Det er nok flere som synes det her inne. Tror det første innlegget jeg skrev her inne var tøys og tull. Ellers har jeg nok vært ærlig 😊 Men vi er jo forskjellige, og godt er det.
Ford3000 Skrevet 16. desember 2022 #16051 Skrevet 16. desember 2022 Kvakkekyllingen skrev (1 minutt siden): Så du liker å synge? 😁 Det er nok flere som synes det her inne. Tror det første innlegget jeg skrev her inne var tøys og tull. Ellers har jeg nok vært ærlig 😊 Men vi er jo forskjellige, og godt er det. Det jeg skrev om sang stemmer Hehe, godt du har vært ærlig fra mer eller mindre starten. Jeg skal ikke gjemme meg mer. Dere er så nydelige folk her inne og det ble bare vondt. 1
Ciaran og Ciara Skrevet 16. desember 2022 #16052 Skrevet 16. desember 2022 Ford3000 skrev (2 minutter siden): Det jeg skrev om sang stemmer Hehe, godt du har vært ærlig fra mer eller mindre starten. Jeg skal ikke gjemme meg mer. Dere er så nydelige folk her inne og det ble bare vondt. 1
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 16. desember 2022 #16053 Skrevet 16. desember 2022 Ford3000 skrev (10 minutter siden): Det jeg skrev om sang stemmer Hehe, godt du har vært ærlig fra mer eller mindre starten. Jeg skal ikke gjemme meg mer. Dere er så nydelige folk her inne og det ble bare vondt. Bra! 😊 Du må være deg selv hvis du synes det er best. Jeg liker det iallefall 🤗
Ford3000 Skrevet 16. desember 2022 #16054 Skrevet 16. desember 2022 Kvakkekyllingen skrev (7 minutter siden): Bra! 😊 Du må være deg selv hvis du synes det er best. Jeg liker det iallefall 🤗 Så, null kids, men drømmer om, og liker å synge og gjør det ofte 1
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 16. desember 2022 #16055 Skrevet 16. desember 2022 Ford3000 skrev (7 minutter siden): Så, null kids, men drømmer om, og liker å synge og gjør det ofte Det høres ut som en flott drøm ♥️ Hva med jakt? Var det sant? 🤭
Ford3000 Skrevet 16. desember 2022 #16056 Skrevet 16. desember 2022 Kvakkekyllingen skrev (2 minutter siden): Det høres ut som en flott drøm ♥️ Hva med jakt? Var det sant? 🤭 Ja Har hagle og rifle, men blir lite beverjakt pga sted i landet 1
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 16. desember 2022 #16057 Skrevet 16. desember 2022 Ford3000 skrev (5 minutter siden): Ja Har hagle og rifle, men blir lite beverjakt pga sted i landet Hehe. Nei men det hadde jeg kanskje trodd var tull uansett 🤭 Men elg 😁
Ciaran og Ciara Skrevet 16. desember 2022 #16058 Skrevet 16. desember 2022 Ford3000 skrev (28 minutter siden): Så, null kids, men drømmer om, og liker å synge og gjør det ofte 👍👍🥰🥰
Ford3000 Skrevet 16. desember 2022 #16059 Skrevet 16. desember 2022 Kvakkekyllingen skrev (4 minutter siden): Hehe. Nei men det hadde jeg kanskje trodd var tull uansett 🤭 Men elg 😁 Her har vi elg ja og en del andre dyr man kan jakte på gitt sesong og antall. Har ikke skutt ryper i år, sett litt lite av de rundt hytta. 1
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 16. desember 2022 #16060 Skrevet 16. desember 2022 Ford3000 skrev (1 minutt siden): Her har vi elg ja og en del andre dyr man kan jakte på gitt sesong og antall. Har ikke skutt ryper i år, sett litt lite av de rundt hytta. Samme her. Masse 😁 De dukker nok opp når du minst venter det 🤭 Var med bror på rypejakt en gang. Fikk ingenting 😕
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå