Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kvakkekyllingen skrev (5 timer siden):

Hadde ikke du barn? Eller blander jeg med noen andre her inne 🤔

Leste du ikke episode 349?

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Agent smith skrev (3 timer siden):

Episode 351

Det er jo ingen hemmelighet at kg folka er meget språkmektige og  snakker mange  ulike dialekter. Her kommer et lite utdrag av noen av dialektene de kan.

@Hoppetaujenta snakker den typiske haugenstua dialekten, men slår noen ganger over til sørkedal dialekt spesielt når hun er i finere lag

@Cid snakker Ålesund dialekt, men kan også gjøre seg forstått på moldsk og kristiansundsk 

@Entern snakker Lillehammer dialekt, men kan også flytende sagene og Bjølsen

@Athena Catalina snakker skiens dialekt men forstår en del Porsgrunnsk og litt tvedestrandsk 

@Kvakkekyllingen snakker det neste utdødde språket indre trøndersk, men forstår også levangersk i skriftlig form

@Peanut kunne grenlandsk som liten men har nå fortrengt det, og snakker kun bogstadveien dialekt 

@AliceNextDoor snakker til vanlig den tyske rammstein dialekten men forstår også notsk

@Ciaran og Ciara snakker kun 3. Personsk 

@Frøkenfryden morsmålet er sognemål, men har lært seg en del kebabnorsk etter at hun flytta til mortensrud 

@TheHairyToothfairy har bodd i hele Norge og har ingen definert dialekt, det er blanding av alt, man kan foreksempel høre han si:

Bæverfetta isje skarru sjøøø, ama smettestol je årnær sæ

Og ingen veit hva det betyr

@Ford3000 snakker typisk den litt sjeldne indre ballefjord dialekten, men kan også Køllefjord dialekten, som en kuriositet kan det også nevnes at hun har evnen til å kommunisere med bevere 

@Embla Othea snakker flytende dirty 

Ballefjord og Køllefjord er mine favorittplasser! How did you know? :D 

• Nyttig 1
Skrevet
Agent smith skrev (1 time siden):

Haha, fint uttrykk 

Nå hørte jeg liv Signe si det i hodet mitt

Veldig bra uttrykk! 🥳 

Liv Signe veit ke ho snakka om!!👍

• Nyttig 1
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet
Ford3000 skrev (22 minutter siden):

Leste du ikke episode 349?

Jo. Så det var en løgn 👍 Jeg vet jo ikke om noe av det du sa var sant da 🙃 

Skrevet
Kvakkekyllingen skrev (1 minutt siden):

🙃

• Nyttig 1
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet
Agent smith skrev (3 timer siden):

Episode 351

Det er jo ingen hemmelighet at kg folka er meget språkmektige og  snakker mange  ulike dialekter. Her kommer et lite utdrag av noen av dialektene de kan.

@Hoppetaujenta snakker den typiske haugenstua dialekten, men slår noen ganger over til sørkedal dialekt spesielt når hun er i finere lag

@Cid snakker Ålesund dialekt, men kan også gjøre seg forstått på moldsk og kristiansundsk 

@Entern snakker Lillehammer dialekt, men kan også flytende sagene og Bjølsen

@Athena Catalina snakker skiens dialekt men forstår en del Porsgrunnsk og litt tvedestrandsk 

@Kvakkekyllingen snakker det neste utdødde språket indre trøndersk, men forstår også levangersk i skriftlig form

@Peanut kunne grenlandsk som liten men har nå fortrengt det, og snakker kun bogstadveien dialekt 

@AliceNextDoor snakker til vanlig den tyske rammstein dialekten men forstår også notsk

@Ciaran og Ciara snakker kun 3. Personsk 

@Frøkenfryden morsmålet er sognemål, men har lært seg en del kebabnorsk etter at hun flytta til mortensrud 

@TheHairyToothfairy har bodd i hele Norge og har ingen definert dialekt, det er blanding av alt, man kan foreksempel høre han si:

Bæverfetta isje skarru sjøøø, ama smettestol je årnær sæ

Og ingen veit hva det betyr

@Ford3000 snakker typisk den litt sjeldne indre ballefjord dialekten, men kan også Køllefjord dialekten, som en kuriositet kan det også nevnes at hun har evnen til å kommunisere med bevere 

@Embla Othea snakker flytende dirty 

Levangersk 🤣 Det e itj så lett.

Skrevet
Kvakkekyllingen skrev (8 minutter siden):

Snakket mye sant, men også en del bak masken :) 

• Nyttig 1
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet
Ford3000 skrev (Akkurat nå):

Snakket mye sant, men også en del bak masken :) 

Jeg skjønner 👍🤗 

Skrevet

Jeg skjønner 👍🤗 

Mye jeg har skrevet i det siste er sant da, om det er en fattig trøst. Jeg er ikke en løgner til vanlig, men på nettet... it's so easy.

• Nyttig 1
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet
Ford3000 skrev (Akkurat nå):

Mye jeg har skrevet i det siste er sant da, om det er en fattig trøst. Jeg er ikke en løgner til vanlig, men på nettet... it's so easy.

Så du liker å synge? 😁 Det er nok flere som synes det her inne. Tror det første innlegget jeg skrev her inne var tøys og tull.

Ellers har jeg nok vært ærlig 😊 Men vi er jo forskjellige, og godt er det. 

Skrevet

Så du liker å synge? 😁 Det er nok flere som synes det her inne. Tror det første innlegget jeg skrev her inne var tøys og tull.

Ellers har jeg nok vært ærlig 😊 Men vi er jo forskjellige, og godt er det. 

Det jeg skrev om sang stemmer :D  Hehe, godt du har vært ærlig fra mer eller mindre starten. Jeg skal ikke gjemme meg mer. Dere er så nydelige folk her inne og det ble bare vondt.

• Hjerte 1
Skrevet
Ford3000 skrev (2 minutter siden):

Det jeg skrev om sang stemmer :D  Hehe, godt du har vært ærlig fra mer eller mindre starten. Jeg skal ikke gjemme meg mer. Dere er så nydelige folk her inne og det ble bare vondt.

:klem3::klem3:

• Hjerte 1
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet
Ford3000 skrev (10 minutter siden):

Bra! 😊 Du må være deg selv hvis du synes det er best. Jeg liker det iallefall 🤗 

Skrevet
Kvakkekyllingen skrev (7 minutter siden):

Bra! 😊 Du må være deg selv hvis du synes det er best. Jeg liker det iallefall 🤗 

Så, null kids, men drømmer om, og liker å synge og gjør det ofte :D  

• Hjerte 1
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet
Ford3000 skrev (7 minutter siden):

Det høres ut som en flott drøm ♥️ Hva med jakt? Var det sant? 🤭 

Skrevet
Kvakkekyllingen skrev (2 minutter siden):

Det høres ut som en flott drøm ♥️ Hva med jakt? Var det sant? 🤭 

Ja :)  Har hagle og rifle, men blir lite beverjakt pga sted i landet :D  

• Hjerte 1
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet
Ford3000 skrev (5 minutter siden):

Ja :)  Har hagle og rifle, men blir lite beverjakt pga sted i landet :D  

Hehe. Nei men det hadde jeg kanskje trodd var tull uansett 🤭 Men elg 😁

Skrevet
Ford3000 skrev (28 minutter siden):

👍👍🥰🥰

Skrevet
Kvakkekyllingen skrev (4 minutter siden):

Hehe. Nei men det hadde jeg kanskje trodd var tull uansett 🤭 Men elg 😁

Her har vi elg ja :D og en del andre dyr man kan jakte på gitt sesong og antall. Har ikke skutt ryper i år, sett litt lite av de rundt hytta.

• Nyttig 1
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet
Ford3000 skrev (1 minutt siden):

Her har vi elg ja :D og en del andre dyr man kan jakte på gitt sesong og antall. Har ikke skutt ryper i år, sett litt lite av de rundt hytta.

Samme her. Masse 😁 De dukker nok opp når du minst venter det 🤭 Var med bror på rypejakt en gang. Fikk ingenting 😕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...