Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Adobyen
Skrevet
Lurven skrev (14 minutter siden):

Episode 499

For 100 år siden del 1

@TheHairyToothfairy var nettopp ferdig med å pusse uniformen han hadde benyttet ved østfronten, nu var tiden kommet for å pusse støvlene, han åbnet en krukke med skocremé, men det var bare en hård klump i bunnen av krukken, akk og ve sukket han tungt, jeg må visst til kolonialen, han tok på seg frakk og sixpence og gikk ut. Han sveivet i gang T-forden, den brummet tilfreds, lyden minnet han om bjørnen han hadde drept med bare nevene og en sugekopp 2 år tidligere i vladivostok, han hadde nemlig blitt sittende fast langt bak fiendens linjer etter 1 verdenskrig. (Men det er en annen historie)

På vei til kolonialen møtte han på @Frøkenfryden.

Trenger de noe fra kolonialen ropte han, 

Hva behager svarte hun, hun synes det var svært upassende å bli tiltalt av store hårete menn i tvilsomme biler. 

Jeg skal til kolonialen, kan jeg ta med noe til dem sa han.

Ta med en pose kamferdrops og svovelstikker svarte hun og neiet.

Vel fremme på kolonialen fikk han se en mand som puttet ting i lommene på frakken,

Skal de betale for det der ropte han

angår dem ikke svarte @Adobyen

Tjuvradd skrek @Kvakkekyllingen hun hadde også fått med seg hva som hadde skjedd.

Jeg ringer Lensmann @Cid sa @Hoppetaujenta så havner de i kasjotten.

@Adobyen trakk frem en stor kniv....

Fortsettelse følger...

Å nei, hva skjer?  Jeg har hatt mye rart i lommene, men ikke noe skumlere enn en @Rosakattog litt hestelort til @Frøkenfrydens hage. Noen må ha kledd seg ut som meg og prøver å gi meg skylden.  Jeg har ikke alibi heller, for jeg lovet noen å ikke si hvem jeg var ute med på den tiden.

Jeg kan godt sitte litt i buret til @Cidhvis det ikke er veldig skummelt der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Adobyen skrev (1 minutt siden):

Å nei, hva skjer?  Jeg har hatt mye rart i lommene, men ikke noe skumlere enn en @Rosakattog litt hestelort til @Frøkenfrydens hage. Noen må ha kledd seg ut som meg og prøver å gi meg skylden.  Jeg har ikke alibi heller, for jeg lovet noen å ikke si hvem jeg var ute med på den tiden.

Jeg kan godt sitte litt i buret til @Cidhvis det ikke er veldig skummelt der.

😍😍🤩🤩

Gjest Lurven
Skrevet

Episode 500

For 100 år siden del 2

@Sola de var nettopp ferdig med å lage mat til de 12 barna sine, denne eftermiddagen var det kokt kål og syltelabber, de var alle lykkelige uvitende om dramaet som foregikk nede på kolonialen hos kjøbmann @Lurven

Venus kan du hjelpe til å dekke på bordet kommanderte hun strengt. Nei sa hun jeg må leke ferdig først mor.

@Sola de ble meget arg og ga henne ris på stumpen.

tjenestepiken @Athena Freyja ropte inn de andre barna, og de kom inn en etter en.

Merkur kan du sende meg osten sa @Peanut , de andre barna lo, han heter Markus sa de.

@Sola de delte ut en ørefik til hver. Ikke le, dere vet godt at hun ikke kan si e og s.

Etter maten var det tid for å vaske klær, det var svært mange klær å vaske siden hun jo hadde tolv barn.

Hun puttet klærne i en kurv og begynte å spasere ned mot elven.

Hunden Pluto og @Rosakatt fulgte henne som skygger.

På vegen måtte hun naboen @AliceNextDoor og de slo følge et lite stykke.

Vel nede ved elven merket hun at hun manglet sepe, hun sukket og spurte om @AliceNextDoor kunne passe på lendeklærne mens hun stakk bortom kolonialen.

Hun var nesten fremme da hun hørte en stemme bak seg, bæ bu bæ bu, det var @Cid den syklende lensmannen, unna vei her kommer jeg ropte han og sneiet henne med sykkelen...

Fortsetter....

Skrevet
Lurven skrev (1 minutt siden):

Episode 500

For 100 år siden del 2

@Sola de var nettopp ferdig med å lage mat til de 12 barna sine, denne eftermiddagen var det kokt kål og syltelabber, de var alle lykkelige uvitende om dramaet som foregikk nede på kolonialen hos kjøbmann @Lurven

Venus kan du hjelpe til å dekke på bordet kommanderte hun strengt. Nei sa hun jeg må leke ferdig først mor.

@Sola de ble meget arg og ga henne ris på stumpen.

tjenestepiken @Athena Freyja ropte inn de andre barna, og de kom inn en etter en.

Merkur kan du sende meg osten sa @Peanut , de andre barna lo, han heter Markus sa de.

@Sola de delte ut en ørefik til hver. Ikke le, dere vet godt at hun ikke kan si e og s.

Etter maten var det tid for å vaske klær, det var svært mange klær å vaske siden hun jo hadde tolv barn.

Hun puttet klærne i en kurv og begynte å spasere ned mot elven.

Hunden Pluto og @Rosakatt fulgte henne som skygger.

På vegen måtte hun naboen @AliceNextDoor og de slo følge et lite stykke.

Vel nede ved elven merket hun at hun manglet sepe, hun sukket og spurte om @AliceNextDoor kunne passe på lendeklærne mens hun stakk bortom kolonialen.

Hun var nesten fremme da hun hørte en stemme bak seg, bæ bu bæ bu, det var @Cid den syklende lensmannen, unna vei her kommer jeg ropte han og sneiet henne med sykkelen...

Fortsetter....

😍😍🤩🤩

Gjest Lurven
Skrevet

Episode 501

1923 del 3.

Inne på kolonialen fortsatte dramatikken, 

@Adobyen viftet med kniven mot @TheHairyToothfairy, men tannfeen ungikk hver gang, han var nemlig svært grasiøs, til tross for at han var nesten 3 alen lang. 

De som var vitner til opptrinnet sa at det så ut som om han danset ballet og capoeira kombinert.

Han fikk også inn et par slag på snyteskaftet til @Adobyen , men han merket ingenting,  for han hadde nemlig røket raggsokkene sine, de hadde ikke vært vasket siden spanskesyken herjet som verst. Dette ga han en sterk rus som gjorde at han ikke kjent smerte i noen som helst form.

Plutselig tråkket @TheHairyToothfairy på noe Lego som førstebutikkassistent @Titania hadde mistet på gulvet, han mistet balansen og falt mellom 2 stoler borte ved margarinhylla, @Adobyen gjorde seg klar til hugg, men akkurat da gikk døren opp, det var @Sola de, hun traff han midt i planeten og han segnet om på gulvet.

@Cid var komme til og låste han fast I 69 , mens han satte på håndjern.

Skrevet
Lurven skrev (23 minutter siden):

Episode 501

1923 del 3.

@Adobyen viftet med kniven mot @TheHairyToothfairy, men tannfeen ungikk hver gang, han var nemlig svært grasiøs, til tross for at han var nesten 3 alen lang. 

De som var vitner til opptrinnet sa at det så ut som om han danset ballet og capoeira kombinert.

Han fikk også inn et par slag på snyteskaftet til @Adobyen , men han merket ingenting,  for han hadde nemlig røket raggsokkene sine, de hadde ikke vært vasket siden spanskesyken herjet som verst. Dette ga han en sterk rus som gjorde at han ikke kjent smerte i noen som helst form.

Plutselig tråkket @TheHairyToothfairy på noe Lego som førstebutikkassistent @Titania hadde mistet på gulvet, han mistet balansen og falt mellom 2 stoler borte ved margarinhylla, @Adobyen gjorde seg klar til hugg, men akkurat da gikk døren opp, det var @Sola de, hun traff han midt i planeten og han segnet om på gulvet.

😍😍🤩🤩

Gjest Adobyen
Skrevet
Lurven skrev (18 minutter siden):

Episode 501

1923 del 3.

Jeg dauer  :hoho: :hoho:

Gjest Lurven
Skrevet
Adobyen skrev (2 timer siden):

Jeg dauer  :hoho: :hoho:

Nei dette var etter at dødsstraff var opphevet, men du kan se frem til et langt opphold på vann og brød

Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet
Lurven skrev (7 timer siden):

Episode 499

For 100 år siden del 1

@TheHairyToothfairy var nettopp ferdig med å pusse uniformen han hadde benyttet ved østfronten, nu var tiden kommet for å pusse støvlene, han åbnet en krukke med skocremé, men det var bare en hård klump i bunnen av krukken, akk og ve sukket han tungt, jeg må visst til kolonialen, han tok på seg frakk og sixpence og gikk ut. Han sveivet i gang T-forden, den brummet tilfreds, lyden minnet han om bjørnen han hadde drept med bare nevene og en sugekopp 2 år tidligere i vladivostok, han hadde nemlig blitt sittende fast langt bak fiendens linjer etter 1 verdenskrig. (Men det er en annen historie)

Hva behager svarte hun, hun synes det var svært upassende å bli tiltalt av store hårete menn i tvilsomme biler. 

Vel fremme på kolonialen fikk han se en mand som puttet ting i lommene på frakken,

Tjuvradd skrek @Kvakkekyllingen hun hadde også fått med seg hva som hadde skjedd.

Fortsettelse følger...

Hjelp! Tjuvradder er jeg ikke fan av! Fyyyy!

Skrevet
Lurven skrev (4 timer siden):

Nei dette var etter at dødsstraff var opphevet, men du kan se frem til et langt opphold på vann og brød

First price kneippbrød?

Bra episode :tommelopp:

• Liker 1
Skrevet
Lurven skrev (17 timer siden):

Episode 499

For 100 år siden del 1

Fortsettelse følger...

Akk, tenk paa alt besværligheder man skal støde på bare for at handle isenkrams paa en ellers sedvanlig tirsdag formiddag. Det kommer meg i minde som at det var i gåraftes.

Skrevet

Kåge Rock

Kom og post et innlegg
Poste gjør vi dagen lang
Vi er godt i gang
I vårt Kvinneguiden

(«Til brukerne!»)
Innlegg er en lek
Tagging gjør deg glad og sprek
Vi er godt i gang
«Vi er @Frøkenfryden, @Lurven, @Hoppetaujenta, @Kvakkekyllingen, @TheHairyToothfairy»
(«Åh, en AB! Hei @Adobyen, se jeg har fanget en AB!»)

Kom og post et innlegg
Poste gjør vi dagen lang
Vi er godt i gang
I vårt Kvinneguiden
I vårt Kvinneguiden
I vårt Kvinneguiden

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Cid skrev (2 minutter siden):

Kåge Rock

Kom og post et innlegg
Poste gjør vi dagen lang
Vi er godt i gang
I vårt Kvinneguiden

(«Til brukerne!»)
Innlegg er en lek
Vi er godt i gang
«Vi er @Frøkenfryden, @Lurven, @Hoppetaujenta, @Kvakkekyllingen, @TheHairyToothfairy»

Kom og post et innlegg
Poste gjør vi dagen lang
Vi er godt i gang
I vårt Kvinneguiden
I vårt Kvinneguiden
I vårt Kvinneguiden

😍😍🤩🤩

Skrevet
Cid skrev (6 minutter siden):

Kåge Rock

Kom og post et innlegg
Poste gjør vi dagen lang
Vi er godt i gang
I vårt Kvinneguiden

(«Til brukerne!»)
Innlegg er en lek
Vi er godt i gang

Kom og post et innlegg
Poste gjør vi dagen lang
Vi er godt i gang
I vårt Kvinneguiden
I vårt Kvinneguiden
I vårt Kvinneguiden

Haha koselig🥰

• Hjerte 2
Skrevet
Frøkenfryden skrev (2 minutter siden):

Haha koselig🥰

Husker jeg så på den serien som barn, sangen er fortsatt ganske fengende 😄 

• Hjerte 1
Skrevet
Cid skrev (3 minutter siden):

Jeg også! 

• Hjerte 1
Skrevet
Cid skrev (3 timer siden):

Barna her i huset elsker serien, selvfølgelig måtte jeg vise dem den!

• Hjerte 1
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet
Cid skrev (4 timer siden):

Kåge Rock

Kom og post et innlegg
Poste gjør vi dagen lang
Vi er godt i gang
I vårt Kvinneguiden

(«Til brukerne!»)
Innlegg er en lek
Vi er godt i gang

Kom og post et innlegg
Poste gjør vi dagen lang
Vi er godt i gang
I vårt Kvinneguiden
I vårt Kvinneguiden
I vårt Kvinneguiden

Juhuu. Liker å poste. Og leke! 

Gjest Lurven
Skrevet

Synd at de bare sendte en sesong av fragglene på TV her i Norge. Den var bra dubbet også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...