Gå til innhold

KG såpeopera

Gjest lurven

Anbefalte innlegg

Gjest lurven
TheHairyToothfairy skrev (1 minutt siden):

Ja, filmene har stort sett vært skuffende. Jeg skal faktisk være så sjokkerende og si jeg likte Doffen sin best

Hvem er doffen? Dolph? Er det den gamle? Har ikke sett den tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lurven skrev (Akkurat nå):

Lundgren ja, professoren. Den er absolutt et produkt av sin tid, men Doffen er troverdig som kald og psykisk ute å kjøre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AliceNextDoor skrev (1 time siden):

Han satt på venteværelset og bladde i Se&Hør hvor han kunne lese om Durek og Bendris. De ville blitt et pent par, tenkte han, og kikket igjen på klokken på veggen. Øynene hans var blodrøde i omrisset, hans høyre ben ristet nervøst opp og ned som om det jogget. Selv om han nettopp hadde kikket for 34. gang på klokken på veggen så kikket han for 52. gang på armbåndsuret sitt. Kunne ikke timen bare snart begynne.
Han fikk ikke tenkt ferdig tanken før resepsjonisten åpnet vinduet til skranken sin og sa til ham at han kunne gå inn nå.
Resepsjonisten var kledd som en sykepleier i en hvit kneppet sykepleieruniform. Hun var sminket noe rikt med kraftig rosa farge på leppene og aldeles for mye mascara. Rougen var ujevn og usymetrisk, og det var plassert en liten skjønnhetsflekk til høyre for munnen. Det var ikke særlig vanskelig å se at det var en mann. @lurven tenkte ikke så mye over det, men syntes det var fint at også denne personen hadde funnet seg til rette i sin følelsesmessige naturlige drakt åpent ute i samfunnet.
Han reiste seg og gikk inn til legens kontor. Kontoret var som hentet fra tidlig 80-tall med brune møbler og strietapet på veggene. Legen selv satt bak et overfylt og imponerende svært skrivebord. Det var lavt, men dekket allikevel psykiateren som satt bak der. Han var absolutt ikke i stil med sitt eget kontor, han var i 40årene og velfrisert, men kanskje en anelse grå her og der i håret. Hadde på seg en plettfri lyseblå skjorte med et mørkeblått slips i silke som var knytt sammen perfekt i halsen. Han hadde tindrende smilende øyne og tok i mot pasienten sin med åpenhet og varme. Som en trener som var klar for å jobbe sammen med sin favoritt-idrettsutøver.

"- Velkommen @lurven, har du sovet godt i natt?" sa han entsiastisk til pasienten sin. @lurven som han het, nikket nervøst mens han satte seg ned og svarte med mutt stemme.
"- Ja. Det tror jeg at jeg har. Jeg har jo det."
"- Så bra!", svarte psykiateren mens han rettet seg opp mot papirene som lå på bordet og begynte notere. "Jeg ser at i dag har du vært hos oss i seks uker, hvordan tenker du det har vært siden du ble båret inn her?" Han fortsatte å skrive mens han snakket. Ikke avvisende, men heller ikke helt inkluderende. @lurven merket seg dette og følte han ikke fikk helt innsikt i hva legen hadde egentlig til hensikt.
"- Jeg vet egentlig ikke", svarte han mens han kikket seg rundt. Han husket den første dagen. "Jeg så en limousin i går, og da begynte jeg å gråte igjen. Men det går bra. Føler jeg."
"- Så bra!", utbrøt psykiateren mens han rettet seg opp i stolen. Han så på pasienten sin og smilte.
"- Bra at jeg gråt?" @lurven smilte nervøst uten at det var ment som et smil. Han ble usikker på hele situasjonen, kjente han.
"- Nei, nei, ikke sånn ment! Men så bra at du føler deg bedre!" Psykiateren reiste seg opp og satte seg på skrivebordet mens han la armene nonchalant i kryss.
"- Jeg vet at det har vært tungt for deg, men hele denne affæren med din nabo må snart slippe sånn at du får levd et så normalt liv som du klarer, vet du."
Begge så på hverandre. Det var et minefelt. Psykiateren fortsatte, og reiste seg opp mens han spankluerte bestemt frem og tilbake.
@lurven tygget litt på ordene før han snakket.
"- Jo, det har vel det. Jeg vet jo det. Jeg prøver, men over 20 år med å titte på henne... Det er så rart at det er over."
"- Men det ER over!", avbrøt psykiateren han med. "- Kvinnen du drømmer om har gått videre. Hva het hun igjen..?"
"- Alice", skjøt @lurven fort og uanfektet inn.
"- Alice var det ja. Jeg må innrømme at vi diskuterte en god del på kammerset om hun egentlig har gjengjelt dine tanker slik du fortalte om..."
"- Vi skrev navnene våre inn i trær! Hun vet hvem jeg er!" brøt @lurven inn. Akkurat dette var et viktig poeng for han. Hele forvirringen hans bunnet jo her.
"- Ja, ja. Ikke ta sånn på vei, vi har konkludert med det. Men kan du se at for oss høres det ut som en rar sang?"
"- Nei det kan jeg ikke." Han følte seg tråkket på. Han skulle bare visst. @lurven besinnet seg allikevel for han visste at på bakrommet satt også han svære sykepleieren med sobril og sprøyter. Han var svær og uregjerlig, @Cid som han hadde fått med seg at sykepleieren het var ikke en man køddet med. Lurven orket ikke mer reimer og sedativer.
"- Helt greit, jeg respekterer dine følelser!", svarte psykiateren og gestikulerte. Det var som om det ikke var dette han ville prate om.
"- Vi har bestemt oss for at det ikke er hensiktsmessig å holde deg inne for behandling mer, det blir ikke bedre enn det er nå. Du trenger å komme deg ut og få luft. Derfor har jeg her dokumentene for å skrive deg ut, trenger bare din signatur. Vi skal dessuten leie ut fløyen du bor på til AirBnB. Turistsesong, vet du. Vi trenger alle de pengene vi kan dra inn."
@lurven var forskrekket. Var det virkelig sant? Endelig?
Han stotret frem "- Javel? Allerede?"
"- Allerede, min gode mann! Signer og så kan du gå, men skynd deg, jeg har en hel fløy å slippe løs!"
@lurven signerte, reiste seg og beveget seg nølende mot døren som en hamster som slippes løs fra buret sitt og ut i en bakgård full av katter.
"- Er du sikker?", spurte han nølende til psykiateren?
"- Sikrere enn en Volvo!", svarte psykiateren mens han slo ut med armene og viftet Lurven avgårde.

Ute på fortauet var solen plutselig og hard som en ambolt som ble kastet i mot han. Det var rart å høre lydene fra fugler i tærne i harmoni med biler og trafikk sammen med mennesker som beveget seg hastig hit og dit. Det var godt, og sammen med alle de duftene og aromaene han før hadde vært en del av. Det var også overveldende, han hadde tross alt brukt seks uker innesperret på Dikemark. Og før det, nesten et halvt år inne i leiligheten sin hvor han hadde levd på grandiosa levert på døren sammen med vann og eplejuice. Og øl. Han trengte en øl nå.
I neven hadde han en liten konvolutt hvor det lå en handlekupong på 400 kroner. Denne hadde han fått for å handle nødvendige matvarer. Med ett kom han på hvordan leiligheten hans hadde sett ut da han ble hentet derfra med tvang mens han sang på gamle Smokie-sanger. Boulevard of Broken Dreams, It's a Heartache og lignende. Leiligheten hans var sannsynligvis ikke noe hyggelig sted nå, så kanskje det var best å starte med en øl i parken og så stikke innom sin venn @Kvakkekyllingen. Kanskje hun hadde tid til å prate med han, selv om hun hadde blitt så brått avvist på sine tilnærmelser da naboen hadde reist. Sally, som hun egentlig het.
han hadde ikke satt mer enn et skritt i bakken da det svingte inn en bil foran han, en mørkeblå Mercedes-Benz. En limousine. Han kjente beina sviktet under han, det ble absolutt for mye for han. Pokkers limousiner! Svetten begynte fosse fra han, han kjente at ørene hans laget rar rør-lyd av lydene rundt han og at synet ble innsnevret til en tunnell. Han pustet tungt da døren gikk opp. Ut kom en kvinne. Det var ikke henne. Det var ikke Alice. Han stirret på kvinnen og var for all del lettet. Men det var fremdeles for mye.
Kvinnen som kom ut av limousinen hadde fått øye på han og hastet imot.
"- Men kjære deg, @lurven, hva gjør du her ute? Du skal jo være inne på avdelingen?!"
Det var lederen for VPP der han hadde vært utredet, @Frøkenfryden. Hun var forvirret og forskrekket over å finne @lurven der.
"- Jeg ble utskrevet. De sa jeg kunne dra.."
"- Kunne dra?? Du kan aldeles ikke dra noe sted! Hvem er det som har sagt dette?"
@lurven fisket frem arket som han hadde fått av psykiateren. Han var ør av situasjonen og lå med hodet opp mot fanget til @Frøkenfryden mens han ennå hev etter pusten. Pulsen begynte endelig roe seg.
"- Her, jeg fikk denne av han. Han sa jeg kunne dra"
@Frøkenfryden tok imot papiret og leste. Hun ble hvit i ansiktet og måpte mer.
" - Å herregud! Hvordan er det mulig?", utbrøt hun stille og for seg selv, men fremdeles tydelig nok til at @lurven kunne få det med seg. Han var forvirret og sliten.
"- Er det noe galt?"
" - Ja. Neida. Sitt her litt så skal jeg ordne noe."
@Frøkenfryden la han i stabilt sideleie og puttet jakken sin under hodet hans. Han stresset ned, sjåføren av limousinen hadde kommer ut med en flaske vann til han og tok seg av han mens @Frøkenfryden hastig trykket på telefonen, løftet den til øret og snakket fort og høyt i den.

"- Kode rød på alle avdelinger, nå har @TheHairyToothfairy sluppet løs igjen og atter en gang lekt psykiater for å skrive ut alle pasientene slik at han selv kan rømme! Alarmer nødetatene og ring heimevernet også! Dette er alvor! Husk at han er sleip og utilregnelig!"
"- Dere kan også forvente at @Entern er med han denne gangen og! Sikkert forkledd som sykepleier, akkurat som sist!"

@lurven tenkte fort gjennom hva som hadde hendt. Selvfølelig var det for godt til å være sant. Han burde skjønt noe var galt, en positivt innstilt psykiater? Han burde luktet lunten der.

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, du burde vært en forfatter 😄 Du skriver veldig bra, det er behagelig og hyggelig å lese det du skriver, du har et stort talent :)

TheHairyToothfairy skrev (49 minutter siden):

Machete er fet! 

Danny_Trejo_Machete.jpg

lurven skrev (38 minutter siden):

Dette er nok mer @TheHairyToothfairy

Eller dette

53f74c94d7c2f4ddac24f66cc483f7f3.gif

Athena Catalina skrev (34 minutter siden):

:tommelopp:

Navnet ditt ble endret i det jeg gikk til neste side 😄 

TheHairyToothfairy skrev (29 minutter siden):

Ooh jeg elsker gadgets! Ting å fikle med og plukke på 

rSVBuINAkGgJknWDbYOHZRJkCGF.jpg?format=j

TheHairyToothfairy skrev (11 minutter siden):

Ja, hvis vi skriver om historien litt og jeg er sint på folk av andre årsaker enn at noen dreper familien min. Så er jeg med. @Cidkan være Micro! 

Bare det ikke er microtransactions

Entern skrev (9 minutter siden):

@Cid er, selvfølgelig, Mr. Mxzyzptlk.

Mister Mxyzptlk - Wikipedia

Jeg er Cid

8jgRUx.jpg

Her med @SVK på skulderen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurven skrev (13 minutter siden):

Du fikk innlegg 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (2 minutter siden):

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, du burde vært en forfatter 😄 Du skriver veldig bra, det er behagelig og hyggelig å lese det du skriver, du har et stort talent :)

Danny_Trejo_Machete.jpg

Eller dette

53f74c94d7c2f4ddac24f66cc483f7f3.gif

Navnet ditt ble endret i det jeg gikk til neste side 😄 

rSVBuINAkGgJknWDbYOHZRJkCGF.jpg?format=j

Bare det ikke er microtransactions

Jeg er Cid

8jgRUx.jpg

Her med @SVK på skulderen

Jeg er mammuten

Bilderesultat for ice age characters

@lurven er denne bamsen:

Bilderesultat for ted movie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (Akkurat nå):

Koffert Ted

Drit morsomme filmer 😅

Ja kjempemorsomme og overraskende smarte og 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 minutt siden):

Ja kjempemorsomme og overraskende smarte og 😄 

Så de med mamma sist år, vi lo godt 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven
TheHairyToothfairy skrev (19 minutter siden):

Lundgren ja, professoren. Den er absolutt et produkt av sin tid, men Doffen er troverdig som kald og psykisk ute å kjøre 

👍 skal prøve å få sett den hvis jeg finner den et sted.

Har du sett serien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TheHairyToothfairy skrev (26 minutter siden):

Ja, spesielt under kampen med den kvinnelige ninjaen, da han jukset og dolket henne i ryggen. 😄

Og da han etter å ha brukt hele filmen på å redde mafiabossens sønn fra yakuzaen, skyter bossen foran øya på gutten (det var mafiatypens egen skyld da, for en dust 😄)

Veldig 80-talls Punisher :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Catalina skrev (20 minutter siden):

😁

De første seriene med henne fra 40-tallet er forresten riktig artige. På en veldig skrudd måte 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurven skrev (13 minutter siden):

👍 skal prøve å få sett den hvis jeg finner den et sted.

Har du sett serien?

Ah, nei, jeg tenkte på tegneseriene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lurven

Episode 77 som @TheHairyToothfairy ville kalt episode 240.V8

Kg gjengen sier aldri nei til en fest, selv ikke på en tirsdag.

Nå var det cosplay fest med marvel superhelt/antihelt/superskurk tema.

@TheHairyToothfairy stilte opp som Dj igjen

I punisher kostyme

@Athena Catalina kom utkledd som natasha romanoff aka black Widow, og hadde kvittet seg med alle sine hemmelige identiteter

@Frøkenfryden fløy rundt og surret som the wasp og prøvde å stikke folk.

@Entern kom utkledd som batman til tross for at det var marvel tema, men han var så kul at han Ble tilgitt med en gang 

@SVK hadde kledd som ut som ant-man for han ville ha muligheten til å være  både liten og stor 

@Kvakkekyllingen

Hadde kledd seg ut som Falcon for hun hadde alltid ønsket å være en falk i stedet for en kylling. 

@AliceNextDoor kom utkledd som scarlet witch og var skikkelig bad og dreiv med hekseri og sånn.

@Cid kom som dr.strange  og lagde portaler som vi andre kunne kose oss med å hoppe inn og ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven
TheHairyToothfairy skrev (10 minutter siden):

Ah, nei, jeg tenkte på tegneseriene 

Åja de har jeg ikke lest, men synes john Bertrand gjør det fabelaktig som punisher i serien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurven skrev (12 minutter siden):

Åja de har jeg ikke lest, men synes john Bertrand gjør det fabelaktig som punisher i serien

Skal sjekke ut. Etter at jeg har spilt ferdig dette settet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athena Catalina
Entern skrev (29 minutter siden):

De første seriene med henne fra 40-tallet er forresten riktig artige. På en veldig skrudd måte 😆

Har ikke sett de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...