Entern Skrevet 15. august 2022 #4001 Del Skrevet 15. august 2022 Frøkenfryden skrev (13 minutter siden): Oioioi🤠 Ja veldig artig og oppløftende og ganske variert plate 😀😀😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 15. august 2022 #4002 Del Skrevet 15. august 2022 lurven skrev (12 minutter siden): Hørtes en anelse sært ut😆 Absolutt, det er ProgRock i 70-talls stil (men plata er fra 2007) 😀😀😀 De mest normale sangene på plata er den melankolske balladen «Late November» og den dystre sangen om Hufsa 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blå knapp Skrevet 15. august 2022 #4003 Del Skrevet 15. august 2022 Entern skrev (1 time siden): Nå har jeg funnet plata for @Frøkenfryden og alle andre mummikopp fanatikere 😅😀 «The hemulic voluntary band» av gruppa Ritual. Alle sangene er basert på mummi bøkene, bl.a. Sent i November og har selvsagt en sang om Hufsa👻 Plata avsluttes med en totalt episk 26 minutters sang basert på billedboka Den Farlige Reisen 🥰 En sang, «Waiting by the bridge» som handler om Mummitrollet som venter på at Snusmumrikken kommer og gleder seg til å gå på eventyr med han, er veldig @Cid synes jeg 😊 Gruppa spiller 70-talls ProgRock, litt sånn Genesis + Yes + Jethro Tull. Hører den om Hufsa, nå!😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 15. august 2022 #4004 Del Skrevet 15. august 2022 Blå knapp skrev (27 minutter siden): Hører den om Hufsa, nå!😂 Jeg likte den, veldig Hufsa 👻😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blå knapp Skrevet 15. august 2022 #4005 Del Skrevet 15. august 2022 Entern skrev (2 minutter siden): Jeg likte den, veldig Hufsa 👻😀 Likte den jeg også! Passet godt til Hufsa, ja🙈 Hørte Late in November, også, men fikk ikke helt med meg hva den var om. Og fant ikke hele teksten på nett🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 15. august 2022 #4006 Del Skrevet 15. august 2022 Blå knapp skrev (10 minutter siden): Likte den jeg også! Passet godt til Hufsa, ja🙈 Hørte Late in November, også, men fikk ikke helt med meg hva den var om. Og fant ikke hele teksten på nett🤔 Her er teksten: Late in November when the trees have no leaves Daylight surrender when the seeds have no needs Now time is up for Breaking up I’ll soon be gone anywhere, anywhere I’m setting off and walking at a slow and peaceful pace The rain is pouring Gently On My face It Whispers everywhere The forest takes Good care of a sweeter loneliness Late in November when the World starts to change Great winds assemble when the stars rearrange In silence mild out in the wild I have decided to walk The others soon waking up they have each other and talk in the dark I’m sitting by the fire trying to recall a tune I found it one late summer afternoon As brilliant as it is A melody of bliss for a sweeter loneliness Following rainfall falling down follow on Find fall refrain all follow down falling chords of Fall… It’s hiding somewhere in the valley fair So maybe some day I’ll be heading there To see My Friends again All I’ll be missing then is My sweeter loneliness … Den fulle tittelen er forresten Late November (Snufkin’s perspective). Snusmumrikken (Snufkin) sliter med å finne igjen en melodi han kom opp med tidligere og det er veldig frustrerende. Derfor drar han tilbake til Mummidalen selv om han vanligvis bare er der om sommeren. Et problem for ham gjennom boka er at han er veldig innadvendt og lite sosial. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blå knapp Skrevet 17. august 2022 #4007 Del Skrevet 17. august 2022 Entern skrev (På 15.8.2022 den 22.44): Her er teksten: Late in November when the trees have no leaves Daylight surrender when the seeds have no needs Now time is up for Breaking up I’ll soon be gone anywhere, anywhere I’m setting off and walking at a slow and peaceful pace The rain is pouring Gently On My face It Whispers everywhere The forest takes Good care of a sweeter loneliness Late in November when the World starts to change Great winds assemble when the stars rearrange In silence mild out in the wild I have decided to walk The others soon waking up they have each other and talk in the dark I’m sitting by the fire trying to recall a tune I found it one late summer afternoon As brilliant as it is A melody of bliss for a sweeter loneliness Following rainfall falling down follow on Find fall refrain all follow down falling chords of Fall… It’s hiding somewhere in the valley fair So maybe some day I’ll be heading there To see My Friends again All I’ll be missing then is My sweeter loneliness … Den fulle tittelen er forresten Late November (Snufkin’s perspective). Snusmumrikken (Snufkin) sliter med å finne igjen en melodi han kom opp med tidligere og det er veldig frustrerende. Derfor drar han tilbake til Mummidalen selv om han vanligvis bare er der om sommeren. Et problem for ham gjennom boka er at han er veldig innadvendt og lite sosial. Ah, tusen takk!!☺️ Nå fikk jeg faktisk veldig lyst til å lese boka!🙈 Jeg fant den ute på nettbiblioteket, mens jeg drev og søkte på sangen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blå knapp Skrevet 17. august 2022 #4008 Del Skrevet 17. august 2022 Blå knapp skrev (Akkurat nå): Ah, tusen takk!!☺️ Nå fikk jeg faktisk veldig lyst til å lese boka!🙈 Jeg fant den ute på nettbiblioteket, mens jeg drev og søkte på sangen. Også fant jeg disse sokkene, som jeg fikk lyst på 😂: 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 17. august 2022 #4009 Del Skrevet 17. august 2022 Blå knapp skrev (Akkurat nå): Ah, tusen takk!!☺️ Nå fikk jeg faktisk veldig lyst til å lese boka!🙈 Jeg fant den ute på nettbiblioteket, mens jeg drev og søkte på sangen. 😊😊😊 Anbefaler boka, den er faktisk min favorittroman, jeg leser den hvert år. Den er ikke en barnebok da selv om barn kan lese den, den handler om noen dysfunksjonelle karakterer som drar til Mummidalen for å besøke mummiene av forskjellige grunner men mummiene har reist sin vei 🥺😭😱 så må de tilpasse seg hverandre og prøve å få ting til å fungere og sånn. Fin litt psykologisk roman🥹 😊 både morsom og litt trist/melankolsk 😊🥹 Anbefaler den masse 😄😄😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 17. august 2022 #4010 Del Skrevet 17. august 2022 Blå knapp skrev (3 minutter siden): Også fant jeg disse sokkene, som jeg fikk lyst på 😂: Så søte 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 18. august 2022 #4011 Del Skrevet 18. august 2022 Blå knapp skrev (13 timer siden): Også fant jeg disse sokkene, som jeg fikk lyst på 😂: Såå søte🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 18. august 2022 #4012 Del Skrevet 18. august 2022 @Entern og @lurven i dag blir det pølsegryte faktisk! Kommer en veninne også. Men jo flere vi er sammen. Tra la la😃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 18. august 2022 #4013 Del Skrevet 18. august 2022 Frøkenfryden skrev (3 minutter siden): @Entern og @lurven i dag blir det pølsegryte faktisk! Kommer en veninne også. Men jo flere vi er sammen. Tra la la😃 Ja vi kommer, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 18. august 2022 #4014 Del Skrevet 18. august 2022 Frøkenfryden skrev (40 minutter siden): @Entern og @lurven i dag blir det pølsegryte faktisk! Kommer en veninne også. Men jo flere vi er sammen. Tra la la😃 Pølsefest hurra hurra 🥳🥳🥳🥳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 18. august 2022 #4015 Del Skrevet 18. august 2022 Frøkenfryden skrev (2 timer siden): @Entern og @lurven i dag blir det pølsegryte faktisk! Kommer en veninne også. Men jo flere vi er sammen. Tra la la😃 Pølsegrytefest? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 18. august 2022 #4016 Del Skrevet 18. august 2022 Cid skrev (11 timer siden): Pølsegrytefest? Jepp! Alt oppspist! 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 18. august 2022 #4017 Del Skrevet 18. august 2022 @lurven jeg er ikke på vei i seng, se partilederdebatt 21.45. 😮 Creizi hottie😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 18. august 2022 #4018 Del Skrevet 18. august 2022 Entern skrev (13 timer siden): Pølsefest hurra hurra 🥳🥳🥳🥳 Det er det! Litt kummin og chili og sånn i, så litt voksen barnemeny😃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 18. august 2022 #4019 Del Skrevet 18. august 2022 Frøkenfryden skrev (11 minutter siden): Det er det! Litt kummin og chili og sånn i, så litt voksen barnemeny😃 Da blir det ekstra godt, og så kommer ikke @Cid og stjeler maten 😆😆😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 18. august 2022 #4020 Del Skrevet 18. august 2022 Frøkenfryden skrev (12 minutter siden): @lurven jeg er ikke på vei i seng, se partilederdebatt 21.45. 😮 Creizi hottie😂 Hva, er Une med? Trodde hun hadde gått av?😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå