Tauriel Skrevet 28. april 2022 #1 Skrevet 28. april 2022 Jeg er, og har alltid vært en følsom person. Reagerer mange måter på stress, men den verste må være at de gangene det setter seg i magen. Da blir jeg så dårlig at jeg kaster opp hele dagen. Dette skjer ofte i forbindelse med noe spesielt som skjer. Men jeg kan aldri forutse det, for det er akkurat som at underbevisstheten min bestemmer for meg hva som er viktig nok å få stressmage over. Jeg har fått påvist at det er overproduksjon av syre. Når jeg kaster opp er det rett og slett en foss av syre. Jeg har på en måte akseptert at det er sånn jeg er, men synes det er så slitsomt for det skjer alltid på spesielle dager hvor jeg ønsker å være oppegående. Sist det skjedde var vi i London. Da gikk jeg å var dårlig og kastet opp hele turen (tror kanskje det var fordi jeg var stresset over å være vekke fra datteren). Og i dag på min datter sin bursdag våknet jeg av å være dårlig igjen. Jeg føler meg så alene om å ha det slik, for ingen forstår hvordan det går an å bli så dårlig så plutselig. Er det noen andre som har det som meg? hva gjør du for å gjøre det bedre på de dagene det pågår? 1
Sofakona Skrevet 28. april 2022 #2 Skrevet 28. april 2022 Kan du eventuelt ha angst? Siden du kaster opp i forskjellige situasjoner?
AprilLudgate Skrevet 28. april 2022 #3 Skrevet 28. april 2022 Jeg har opplevd brekninger ja, men ikke slik du beskriver. Har du forsøkt syredempende, eventuelt få kvalmestillende til disse dagene? En annen ting en kan vurdere en milde beroligende midler som Sobril. Sporadisk altså, ikke jevnlig.
Tauriel Skrevet 28. april 2022 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2022 Sofakona skrev (4 minutter siden): Kan du eventuelt ha angst? Siden du kaster opp i forskjellige situasjoner? Nei angst har jeg nok ikke. Jeg har hatt angstepisoder når jeg var ung, men er ganske sikker på at jeg ikke har det nå. Dette er rent akutt stress.
Tauriel Skrevet 28. april 2022 Forfatter #5 Skrevet 28. april 2022 Fløff skrev (4 minutter siden): Jeg har opplevd brekninger ja, men ikke slik du beskriver. Har du forsøkt syredempende, eventuelt få kvalmestillende til disse dagene? En annen ting en kan vurdere en milde beroligende midler som Sobril. Sporadisk altså, ikke jevnlig. Har prøvd syredempende uten effekt. Men det er uten resept. Mener å huske at de på resept tar litt tid før de fungerer, så det vil ikke være hensiktsmessig å ta de "på sparket" den/de få dagene det gjelder. Mulig jeg kan høre med legen igjen.
AprilLudgate Skrevet 28. april 2022 #6 Skrevet 28. april 2022 Tauriel skrev (Akkurat nå): Har prøvd syredempende uten effekt. Men det er uten resept. Mener å huske at de på resept tar litt tid før de fungerer, så det vil ikke være hensiktsmessig å ta de "på sparket" den/de få dagene det gjelder. Mulig jeg kan høre med legen igjen. Jeg tror også at generell beroligende vil kunne hjelpe til å roe ned systemet de dagene du vet du MÅ fungere greit. De er muskelavslappende, og vil gi mindre angst og uro. Hjelper neppe kun med syredempende om du jo som en annen her nevner sliter med angstanfall i form av oppkast. Kjenner folk som reagerer sånn med angstanfall, må bare holde seg på badet.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #7 Skrevet 28. april 2022 Jeg blir svimmel og uvel av stress, tåler det dårlig. Spesielt stress som varer over tid. En tid jeg var totalt utmattet opplevde jeg å kaste opp jevnlig fordi jeg var så sliten, men ikke flere ganger om dagen. Var gjerne én gang om dagen. Da var jeg i tillegg svimmel og uvel. Endte med å bli sykemeldt noen måneder pga. dette. Har du snakket med legen om det? Har du generelt mye stress i hverdagen? En stressende jobb? Kanskje du i så fall trenger å bytte jobb? Samt se på hva slags stress du kan redusere i hverdagen. Jeg tåler som nevnt heller ikke stress. Nå starter jeg snart i en ny jobb, er tredje gang jeg skifter jobb pga. stress og mye press i de jobbene jeg har hatt. Jeg håper så inderlig den nye jobben vil være overkommelig. Hvis ikke vet jeg snart ikke lenger hva jeg skal gjøre. Jeg tåler stress over kortere tid (en veldig hektisk måned f.eks), men hvis det er stressende hver bidige dag på jobb, blir jeg syk. Anonymkode: 34951...830
Tauriel Skrevet 28. april 2022 Forfatter #8 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg blir svimmel og uvel av stress, tåler det dårlig. Spesielt stress som varer over tid. En tid jeg var totalt utmattet opplevde jeg å kaste opp jevnlig fordi jeg var så sliten, men ikke flere ganger om dagen. Var gjerne én gang om dagen. Da var jeg i tillegg svimmel og uvel. Endte med å bli sykemeldt noen måneder pga. dette. Har du snakket med legen om det? Har du generelt mye stress i hverdagen? En stressende jobb? Kanskje du i så fall trenger å bytte jobb? Samt se på hva slags stress du kan redusere i hverdagen. Jeg tåler som nevnt heller ikke stress. Nå starter jeg snart i en ny jobb, er tredje gang jeg skifter jobb pga. stress og mye press i de jobbene jeg har hatt. Jeg håper så inderlig den nye jobben vil være overkommelig. Hvis ikke vet jeg snart ikke lenger hva jeg skal gjøre. Jeg tåler stress over kortere tid (en veldig hektisk måned f.eks), men hvis det er stressende hver bidige dag på jobb, blir jeg syk. Anonymkode: 34951...830 Ja, dette har vært fulgt opp fra jeg var 19 til nå når jeg er 31. Jeg har vært på gastroskopi å fått påvist overproduksjon av syre. Fikk litt psykolog oppfølging i 20 års alderen, men jeg lært meg å takle det. Og episodene kom sjeldnere og sjeldnere. Nå skjer det veldig sjeldent. Sist det skjedde var som sagt i London, og det er to år siden. Jeg har til tider litt strammere mage, hvor jeg kjenner at jeg er litt stresset, men på langt nær som disse "akutte" hendelsene, hvor det bare tar helt overhånd. Jeg blir bare litt desperat når det plutselig skjer, for det er så grusomt ubehagelig og hemmer meg voldsomt. Det er mulig det går litt i sirkel også, for nå har jeg tydeligvis vært stresset over at bursdagen hennes skulle bli bra, og så våkner jeg med stressmage, og da blir naturlig nok mer stresset over det, fordi jeg ønsker å være oppegående og gi henne en fin dag! Og så viste de seg at hun er syk i dag, så da fikk hun ikke den bursdagen gjerne jeg hadde sett for meg for henne. Håpløst. Skulle ønske jeg visste hvordan jeg kunne "switche det av". Jeg jobber for meg selv, og har tilpasset dagene mine som passer for meg. Jeg elsker jobben min! Håper du finner en jobb som passer deg og ikke stresser deg helt ut
Tauriel Skrevet 28. april 2022 Forfatter #9 Skrevet 28. april 2022 Fløff skrev (18 minutter siden): Jeg tror også at generell beroligende vil kunne hjelpe til å roe ned systemet de dagene du vet du MÅ fungere greit. De er muskelavslappende, og vil gi mindre angst og uro. Hjelper neppe kun med syredempende om du jo som en annen her nevner sliter med angstanfall i form av oppkast. Kjenner folk som reagerer sånn med angstanfall, må bare holde seg på badet. Hmm, kanskje jeg skal høre med legen om det ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå