Gå til innhold

Kontrollere søvnparalyser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok… jeg har prøvd å søke meg frem til om andre har samme erfaring som meg med søvnparalyser og det er jeg helt sikker på at det er, likevel kan jeg ikke finne noen som beskriver lignende erfaringer som jeg selv sitter inne med.

Lang historie kort; jeg «sliter» med søvnparalyser. I starten hallusinerte jeg skremmende bilder, lyder osv. disse hallusinasjonene var ALLTID kombinert med et kraftig trykk i ørene (som om et hellikopter lander rett ved siden av deg). Altså, jeg hadde det som vanligvis er assosiert med søvnparalyser. Jeg vente meg fort til det, selvsagt var det en plage, men jeg visste at det ikke var på «ekte» så det roer meg litt. Jeg hadde en samtale med en person om mine paralyser som spurte hva som skjedde dersom jeg bare godtok søvnparalysene når de kom, og ikke strittet i mot. Etter jeg begynte å gjøre dette endret hele søvnparalysenes realitet seg. Jeg følte at jeg kunne kontrollere dem til en viss grad. Faktisk så ble det ganske spennende å ha søvnparalyser. Det er selvsagt fortsatt slitsomt, og jeg får fortsatt alltid dette trykket i ørene, men nå er jeg nesten usikker på om det faktisk er søvnparalyser jeg har siden dets natur har endret seg til noe som ingen jeg kan finne beskriver… så derfor skriver jeg her, til deg som enten selv sliten med søvnparalyser, eller kjenner til noen som gjør, eller du som bare generelt synes det er spennende eller har meninger angående temaet. Har du noen gang hørt om søvnparalyser som kan kontrolleres eller styres i en viss retning? Jeg hadde masse lucid dreaming som barn, men dette er åpenbart anerledes, og det føles helt ut som en søvnpraralyse

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med at du kan kontrollere dem? At du kan kontrollere hallusinasjonene, altså bildene og lydene? Hvordan da? Eller deg selv, sånn at du ikke er paralysert lenger? Synes dette temaet er spennende, har opplevd en del søvnparalyser og hallusinasjoner i forbindelse med oppvåkning/innsovning selv.

Anonymkode: 979b0...9b5

Skrevet

Kontrollere hallusinasjonene! Har alltid klart relativt bra å rive meg ut av paralyser hvis det blir for intenst, men ja, nå kan jeg til en viss grad styre hallusinasjonene. Da det begynte å skje så tenkte jeg «nå kommer noen til å ta meg på beinet», og noen sekunder etterpå så tok «noe» meg på beinet, og jeg kunne «føle» det. Har noen få ganger jeg får paralyser uten at jeg kan styre dem, men det er helt merkelig.

Synes selv det er kjempe interessant med søvnparalyser, skulle egentlig ønske man visste mer om det.

AnonymBruker
Skrevet
Nysgjerrig95 skrev (11 minutter siden):

Kontrollere hallusinasjonene! Har alltid klart relativt bra å rive meg ut av paralyser hvis det blir for intenst, men ja, nå kan jeg til en viss grad styre hallusinasjonene. Da det begynte å skje så tenkte jeg «nå kommer noen til å ta meg på beinet», og noen sekunder etterpå så tok «noe» meg på beinet, og jeg kunne «føle» det. Har noen få ganger jeg får paralyser uten at jeg kan styre dem, men det er helt merkelig.

Synes selv det er kjempe interessant med søvnparalyser, skulle egentlig ønske man visste mer om det.

Jeg hater søvnparalyse, det er så ekkelt😬 Men "lucid dreaming", synes jeg er kjempespennende, og skulle ønske jeg fikk det til oftere!:sove:😄

Jeg tror nesten aldri at jeg har hatt noen hallusinasjoner, mens jeg har hatt søvnparalyse. Men det som ofte skjer er at jeg faller inn i en drøm, der jeg også er ute av stand til å bevege meg. Sist jeg hadde det nå, så drømte jeg at jeg tilslutt fikk meg opp av sengen, etter å ha strevd en stund med å klare å bevege på armer og ben. Men når jeg fikk til å stå opp så var jeg skikkelig svimmel, mistet synet flere ganger, og drev å kollapset. Så skulle jeg liksom prøve å få til og ringe legevakten, fordi ingen av de som liksom var i huset mitt, merket at jeg strevde. 

Og det kjentes så ekte ut!😳 Sånn at jeg kjenner det fysiske i drømmene liksom. 

Også får jeg ofte flere episoder på rad med søvnparalyse. 

Anonymkode: 36797...0c7

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg kan gå ut av kroppen når jeg opplever det du beskriver. Er det det du også gjør?

Anonymkode: 4fa1d...667

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...