AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #1 Skrevet 27. april 2022 Hei! Mest trolig fått skivebulkning, har klare isjiassymptom med stråling ned over venstre sete/lår, men fungerer fint. Kontinuerlig murring. Økte smerter ved sitting og etter løping. Vært til kiropraktor for første gang i går. Jobber innen helse med potensielt tunge løft. Er en flink overtenker, og kunne tenke meg å få høre fra de som har hatt dette og kommer seg fint, uten at det har blitt en prolaps ut av det. Gjerne ta med hva dere gjorde som funket, hvordan dere gjorde det med aktivet mm, da spesielt løping og øvelser. Skrekkhistorier gjør meg ikke godt, så gjerne unngå det og fokuser på det som funket❤️ Anonymkode: 5b060...6c2 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #2 Skrevet 27. april 2022 Om vi hadde tatt MR av alle over 20 år hadde nok nærmest samtlige hatt skivebukninger. Aller fleste tilfeller kan trening og arbeidsteknikk holde det vedlike. Anonymkode: 372e3...a3a 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #3 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Om vi hadde tatt MR av alle over 20 år hadde nok nærmest samtlige hatt skivebukninger. Aller fleste tilfeller kan trening og arbeidsteknikk holde det vedlike. Anonymkode: 372e3...a3a Sier meg enig i det. Ts, for å forhindre ryggproblemer så hadde jeg roet ned på løping og sykling i 14 dager. Ikke sitt for lenge i samme posisjon, reis deg opp og strekk kroppen jevnlig. Tunge løft, så fremt du løfter riktig og ikke rykker går bra. Anonymkode: 1eb83...a86
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #4 Skrevet 27. april 2022 Kiropraktoren sa det gikk fint å løpe🤔 Anonymkode: 5b060...6c2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #5 Skrevet 27. april 2022 Noen erfaringer på hvor lenge plagene har vart? Anonymkode: 5b060...6c2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #6 Skrevet 27. april 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Mest trolig fått skivebulkning, har klare isjiassymptom med stråling ned over venstre sete/lår, men fungerer fint. Kontinuerlig murring. Økte smerter ved sitting og etter løping. Vært til kiropraktor for første gang i går. Jobber innen helse med potensielt tunge løft. Er en flink overtenker, og kunne tenke meg å få høre fra de som har hatt dette og kommer seg fint, uten at det har blitt en prolaps ut av det. Gjerne ta med hva dere gjorde som funket, hvordan dere gjorde det med aktivet mm, da spesielt løping og øvelser. Skrekkhistorier gjør meg ikke godt, så gjerne unngå det og fokuser på det som funket❤️ Anonymkode: 5b060...6c2 Det var i småbarnsperioden som falt sammen med mye tunge løft på jobben pga en arbeidsoperasjon vi ble satt til å gjøre i en lengre periode at jeg veldig lenge hadde en rar nummenhet i venstrebeinet og helt ut i særlig storetåa. Og en del ryggvondt generelt. Gikk med dette i minst et år før jeg oppsøkte kiropraktor for første gang "bare for å ha prøvd det" , siden jeg tror jeg hadde lest meg til at det jeg kjente nedover i beinet kunne være isjiassymptomer. Han fastslo "skivebukning" med en gang, jeg hadde aldri hørt det ordet før, og han snakket om det som et forstadium til prolaps. Etter bare et par behandlinger forsvant symptomene jeg hadde hatt lenge. Det ble til at jeg gikk til denne kiropraktoren i et år eller to, helt til jeg ikke orket å bruke mer penger på det. Jeg er skikkelig dårlig på å trene og fikk ikke gjort noe særlig av øvelsene kiropraktoren anbefalte. Men har nesten ikke hatt symptomer eller ryggsmerter siden kiropraktorbehandlingen, og det er mye mindre av ryggbelastninger i hverdagen min nå. Ble aldri helt klok på hva jeg skulle tenke om kiropraktikk, siden det ikke anerkjennes av helsevesenet, men det "kurerte" meg virkelig den gangen. Hadde jeg fortsatt hatt mye tunge løft til stadighet, kan det nok hende jeg hadde gjort mer aktivt for å holde ryggen "i form". Hilsen mann, nå 49. Anonymkode: ff9e9...121
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #7 Skrevet 27. april 2022 For meg funket det å ta korte turer i utlendt terreng og varmtvannsbasseng Anonymkode: 67d87...d58
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #8 Skrevet 27. april 2022 Har noe lignende 1-2 ganger i året. For meg fungerer det fint å ta det med ro, samt spise Ibux til smertene har gitt seg. Ibux tar også noe av hevelsene, slik at området rundt får mindre belastning, samt gir musklene rom for avslapping. Var hos fysioterapaut første gangen, han ville ikke røre det, da han mente det beste var å gi det ro. Fikk beskjed om å ikke løpe så lenge det var vondt, og heller gå tur. Anonymkode: 91330...10c
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #9 Skrevet 27. april 2022 Syns ikke jeg har så god virkning av paracet, spesielt mot utstrålingen. Er det normalt? Anonymkode: 5b060...6c2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #10 Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns ikke jeg har så god virkning av paracet, spesielt mot utstrålingen. Er det normalt? Anonymkode: 5b060...6c2 Paracet tar ikke de smertene. Prøv heller Ibux. Er ikke det nok må du til legen. Anonymkode: 6856b...1df
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå