Gå til innhold

Tørr munn hele tiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke produkter bruker dere som også sliter med dette? Og var det mulig å få resept for produkter til behandling av tørr munn? 

Hvis jeg drikker mer enn det jeg allerede gjør, så drukner jeg🐳

Anonymkode: ef444...5ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte medisiner kan gi munntørrhet.

Anonymkode: 23de8...d0b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Går alltid med en vannflaske, tar små slurker jevnt. Har ikke bedre råd, så følger med her. 

Vet du årsaken til tørr munn? Her skyldes det Sjøgrens syndrom. 

Anonymkode: 610cf...735

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Går alltid med en vannflaske, tar små slurker jevnt. Har ikke bedre råd, så følger med her. 

Vet du årsaken til tørr munn? Her skyldes det Sjøgrens syndrom. 

Anonymkode: 610cf...735

Nei, ikke enda. Men mistenker Sjøgrens 😕 Er veldig plaget med med tørre øyne også, har dehydrert hud, og  er skikkelig sliten.

Har ikke smerter eller noe enda, men syntes det er så rart at disse plagene kom sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok en spyttprøve hos tannlegen pga munntørrhet osv. Men i mitt tilfelle så øker spyttproduksjonen når jeg tygger tyggis, så ble anbefalt å tygge litt tyggis

Anonymkode: ca9b1...b0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tok en spyttprøve hos tannlegen pga munntørrhet osv. Men i mitt tilfelle så øker spyttproduksjonen når jeg tygger tyggis, så ble anbefalt å tygge litt tyggis

Anonymkode: ca9b1...b0a

Det hjelper litt for meg også, men jeg syntes at tyggis blir så ekkel når den ikke smaker like mye lenger. Da må jeg bare spytte den ut, for hvis ikke så brekker jeg meg

Skrevet (endret)

Apoteket selger reseptfrie tabletter mot munntørrhet. Jeg kjøpte en gang, i en periode hvor jeg var mye tett i nesen, og ikke kunne bruke nesespray så ofte. Våknet om nettene, og var uttørket i munnen.

De satt nesten «fast» så hver tablett varte lenge.

https://www.apotek1.no/produkter/xylimelts-klebetabletter-mot-munntorrhet-40stk-906590p

Endret av MyMichelle
Redigerte og la til lenken.
Skrevet
MyMichelle skrev (1 time siden):

Apoteket selger reseptfrie tabletter mot munntørrhet. Jeg kjøpte en gang, i en periode hvor jeg var mye tett i nesen, og ikke kunne bruke nesespray så ofte. Våknet om nettene, og var uttørket i munnen.

De satt nesten «fast» så hver tablett varte lenge.

https://www.apotek1.no/produkter/xylimelts-klebetabletter-mot-munntorrhet-40stk-906590p

Disse funker (har brukt på natta noen ganger), og flux gel 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...