Gå til innhold

Hybrid

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det utgår siden jeg ikke har lademulighet. Orker ikke hurtiglading; er vel dyrt også…

Anonymkode: c893a...305

Ja hurtiglading er dyrere...og ødelegger batteriet om du bruker kun det . 😬...ville gått for en 4 hjulstrekk brukt diesel hvis jeg var deg...Ikke legg mye penger i den ..

De blir overveiende sannsynlig snart sosialt uakseptable og umulig å selge ...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg kjører maks 10 000 km i året. Mest småkjøring; da er vel bensin bedre enn diesel? Æsj tror jeg dropper hybrid…

Synd den volvoen jeg liker ikke har 4wd🤨

Da ser du på Suzuki eller Subaru. Der har du besnsin og 4/hjulstrekk. Styr unna diesel når du kjører så lite, den gror ned i sot over litt tid.

Hybrider i dag har stort sett 4-hjulstrekk kun når det er strøm på batteriet, er det tomt er det kun en aksel med trekk på.

Anonymkode: b7bef...392

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (13 timer siden):

Selvsagt bruker de drivstoff for å lade...energi oppstår ikke av seg selv..

Hybrider har styggdyre servicer....beskattes som vanlig fossilbil og er på vei ut av salgsstatistikken...Er du sikker på at det er hybrid du vil ha?

Jeg betalt kr. 40 000,- mindre i avgifter på min hybrid enn hvis jeg hadde kjøpt tilsvarende bil som ren bensinbil.

Anonymkode: 616a9...458

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg betalt kr. 40 000,- mindre i avgifter på min hybrid enn hvis jeg hadde kjøpt tilsvarende bil som ren bensinbil.

Engangsavgift? eller andre?

AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (12 timer siden):

Mitt råd er å ikke kjøpe hybrid av alle gode grunner i boka! ..Og en av grunnene er at de blir sgs. umulig å selge framover....

For noe tull. Tre måneder har jeg brukt på å få tak i en pent brukt hybrid, fordi de er så ekstremt ettertraktet.

Anonymkode: dcd28...8e1

AnonymBruker
Skrevet

Noen her med Mitsubishi Outlander Phev? Plug in hybrid. Er den ok? Pros & cons

Anonymkode: 31457...182

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For noe tull. Tre måneder har jeg brukt på å få tak i en pent brukt hybrid, fordi de er så ekstremt ettertraktet.

Har du vært på Finn?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og det var eneste grunnen til å kjøpe hybrid og...I mars i fjor hadde hybrider en markedsandel på 36,4%....i mars i år har den sunket til 8,5 %....Hybrider er ferdige..!

AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (6 minutter siden):

Har du vært på Finn?

Nei, skjer det noe spesielt der? Jeg kontaktet merkeforhandler direkte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, skjer det noe spesielt der? Jeg kontaktet merkeforhandler direkte.

Det ligger nesten 9000 hybrider der....og tallet øker hele tiden...opplagt fordi folk ikke vil ha de....

AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (Akkurat nå):

Det ligger nesten 9000 hybrider der....og tallet øker hele tiden...opplagt fordi folk ikke vil ha de....

Jeg var spesifikt ute etter Prius da, mulig andre hybrider ikke er like populære :vetikke:

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg var spesifikt ute etter Prius da, mulig andre hybrider ikke er like populære :vetikke:

Nei de er ikke det...og kanskje det er viktig å få fram i en tråd om bilkjøp hvor landet ligger?

Hybrider er den bilgruppen der desidert størst andel av de som finnes i norge ligger ut for salg på Finn...og tallene blir stadig verre....

Færrest biler på Finn er det av elbiler der vi nærmer oss 500K elbiler i norge og bare 7500 av de ligger på Finn ...altså 1,5 %..

AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (4 minutter siden):

Nei de er ikke det...og kanskje det er viktig å få fram i en tråd om bilkjøp hvor landet ligger?

Hybrider er den bilgruppen der desidert størst andel av de som finnes i norge ligger ut for salg på Finn...og tallene blir stadig verre....

Færrest biler på Finn er det av elbiler der vi nærmer oss 500K elbiler i norge og bare 7500 av de ligger på Finn ...altså 1,5 %..

Men det er jo fordi mange velger å gå fra hybrid til ren el, ikke fordi hybrid er dårlige biler.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men det er jo fordi mange velger å gå fra hybrid til ren el, ikke fordi hybrid er dårlige biler.

Hvorfor bytter folk ut hybrider med el da..?..er folk flest idioter...? 

AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (Akkurat nå):

Anekdotisk, men mange av de jeg kjenner går over til el fordi de lader gratis på jobben.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har både tesla og en gammel prius. Begge er gode biler. Prius blir det jo mye mindre gjeld av da.

Men om du har råd ville jeg gått for en ny elbil - om ikke,  kjøp en toyota/lexus hybrid. De varer - i motsetning til de andre merkene. Billig å vedlikeholde er deg også. Masse brukte deler finnes også.

Anonymkode: ed630...bf2

AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (20 minutter siden):

Kanskje de har flyttet eller fått tilgjengelig lademulighet hjemme. Uten mulighet for hjemmelading er ren elbil bortkastet. 

AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (53 minutter siden):

Det ligger også 7500 el-biler til salgs. Har du en gammel ren el-bil blir jo den ganske ubrukelig. Å skifte batteri er for dyrt. En hybrid kan tross alt gå på fossilt drivstoff som alternativ om batteriet er dårlig. Med en el-bil er du derimot fucked. 

AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (1 time siden):

Og det var eneste grunnen til å kjøpe hybrid og...I mars i fjor hadde hybrider en markedsandel på 36,4%....i mars i år har den sunket til 8,5 %....Hybrider er ferdige..!

Og så? Og nei, det var ikke eneste grunn til å kjøpe hybrid. 

Jeg har bil og trenger ikke kjøpe ny bil på mange år. Jeg gir fullstendig blaffen i markedsandelen til hybrider, det er overhode ikke relevant for min bilbruk.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Engangsavgift? eller andre?

Engangsavgift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...