AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #1 Del Skrevet 27. april 2022 Kan noen tipse meg om en hybridbil som lader ved kjøring, som har 4wd og er litt kul🥴type volvo xc40(fant en hybrid uten 4wd). Jeg trenger en bil som tar seg godt frem, men trenger ikke traktorlignende🙈 Hilsen fortvilet kjerring uten peil på bil😅 Anonymkode: c893a...305 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #2 Del Skrevet 27. april 2022 Stemmer det at denne selvladingen går på bekostning av det fossile drivstoffet? da koster det mer bensin å få kjørt elektrisk??🤨🧐blir ikke klok på denne teknologien😟 Anonymkode: c893a...305 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #3 Del Skrevet 27. april 2022 Toyota Yaris Cross Anonymkode: dcd28...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #4 Del Skrevet 27. april 2022 Er veldig fornøyd med Volvo XC60. 4x4 og hybrid Anonymkode: 4342d...56f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #5 Del Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Er veldig fornøyd med Volvo XC60. 4x4 og hybrid Anonymkode: 4342d...56f Men du har mulighet å lade? Jeg så på brukt xc40 på finn, og de fossile var uten 4wd🤨Det er det viktigste. At jeg kommer meg frem på kjerreveien hjem til pappa, og at bilen fungerer som bybil(trangt å parkere her). Volvo har blitt ganske stilige i dag🤩 Anonymkode: c893a...305 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 27. april 2022 #6 Del Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Stemmer det at denne selvladingen går på bekostning av det fossile drivstoffet? da koster det mer bensin å få kjørt elektrisk??🤨🧐blir ikke klok på denne teknologien😟 Anonymkode: c893a...305 Det er signifikant mer energieffektivt å la en generator lade et batteri for å drive en elmotor. Det er en haug med ulemper i dette oppsettet, men fra ett forbruksperspektiv, er det gull. Det er dette som har drevet utviklingen av Prius. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #7 Del Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men du har mulighet å lade? Jeg så på brukt xc40 på finn, og de fossile var uten 4wd🤨Det er det viktigste. At jeg kommer meg frem på kjerreveien hjem til pappa, og at bilen fungerer som bybil(trangt å parkere her). Volvo har blitt ganske stilige i dag🤩 Anonymkode: c893a...305 Ja, kan lade! Anonymkode: 4342d...56f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #8 Del Skrevet 27. april 2022 Druid skrev (49 minutter siden): Det er signifikant mer energieffektivt å la en generator lade et batteri for å drive en elmotor. Det er en haug med ulemper i dette oppsettet, men fra ett forbruksperspektiv, er det gull. Det er dette som har drevet utviklingen av Prius. Mener du at hybrid som lader ved kjøring er mest økonomisk?🙈 Anonymkode: c893a...305 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 27. april 2022 #9 Del Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Stemmer det at denne selvladingen går på bekostning av det fossile drivstoffet? da koster det mer bensin å få kjørt elektrisk??🤨🧐blir ikke klok på denne teknologien😟 Anonymkode: c893a...305 Selvsagt bruker de drivstoff for å lade...energi oppstår ikke av seg selv.. Hybrider har styggdyre servicer....beskattes som vanlig fossilbil og er på vei ut av salgsstatistikken...Er du sikker på at det er hybrid du vil ha? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #10 Del Skrevet 27. april 2022 ABM skrev (12 minutter siden): Selvsagt bruker de drivstoff for å lade...energi oppstår ikke av seg selv.. Hybrider har styggdyre servicer....beskattes som vanlig fossilbil og er på vei ut av salgsstatistikken...Er du sikker på at det er hybrid du vil ha? Det er faktisk opp til hver enkelt av oss, hva vi ønsker å kjøpe! Anonymkode: b7bef...392 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #11 Del Skrevet 27. april 2022 ABM skrev (14 minutter siden): Selvsagt bruker de drivstoff for å lade...energi oppstår ikke av seg selv.. Hybrider har styggdyre servicer....beskattes som vanlig fossilbil og er på vei ut av salgsstatistikken...Er du sikker på at det er hybrid du vil ha? Nei jeg er ikke sikker!🥴 Derfor jeg spør litt her da jeg har null peiling på el eller hybrid. Har kun hatt fossilbil. Ønsker tips til en økonomisk bil med firhjulstrekk, som også er lett å parkere i by. Ender trolig med fossil hvis det blir dyrere å kjøre hybrid🧐 Anonymkode: c893a...305 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 27. april 2022 #12 Del Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mener du at hybrid som lader ved kjøring er mest økonomisk?🙈 Anonymkode: c893a...305 Jeg har en el og en ladehybrid, og kommer fra bensin og diesel. El er definitivt mest økonomisk. HVIS service på ren hybrid, er samme som ladehybrid, så konkurrerer de med diesel på lave km/år. Prius sitt forbruk er på nivå med min lade-hybrid med mitt kjøremønster. Og kostmessig mye lavere en dieselforbruket. Altså, du får signifikant lavere forbruk, men service er på enheter som har ulempene til BÅDE El (bremser) og bensin(motor, transmisjon). Og moderne diesel motorer koster mer i service enn bensin. Når jeg blir eldre, og jeg ikke kjører så mye som nå, vil hybrid bli billigere en diesel og bensin, men med mine km (25000 i året på bil alene) så hadde jeg antagelig vært tjent med diesel. Dette er komplekse beregninger som har mange faktorer, og for å være helt ærlig: jeg driter i det. Jeg har to biler, en motorsykkel og en snøscooter; skulle jeg brydd meg om kostnadene, hadde jeg kjøpt brukt utstyr og bensin i bulk… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #13 Del Skrevet 27. april 2022 Druid skrev (19 minutter siden): Jeg har en el og en ladehybrid, og kommer fra bensin og diesel. El er definitivt mest økonomisk. HVIS service på ren hybrid, er samme som ladehybrid, så konkurrerer de med diesel på lave km/år. Prius sitt forbruk er på nivå med min lade-hybrid med mitt kjøremønster. Og kostmessig mye lavere en dieselforbruket. Altså, du får signifikant lavere forbruk, men service er på enheter som har ulempene til BÅDE El (bremser) og bensin(motor, transmisjon). Og moderne diesel motorer koster mer i service enn bensin. Når jeg blir eldre, og jeg ikke kjører så mye som nå, vil hybrid bli billigere en diesel og bensin, men med mine km (25000 i året på bil alene) så hadde jeg antagelig vært tjent med diesel. Dette er komplekse beregninger som har mange faktorer, og for å være helt ærlig: jeg driter i det. Jeg har to biler, en motorsykkel og en snøscooter; skulle jeg brydd meg om kostnadene, hadde jeg kjøpt brukt utstyr og bensin i bulk… Jeg kjører maks 10 000 km i året. Mest småkjøring; da er vel bensin bedre enn diesel? Æsj tror jeg dropper hybrid… Synd den volvoen jeg liker ikke har 4wd🤨 Anonymkode: c893a...305 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 27. april 2022 #14 Del Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg kjører maks 10 000 km i året. Mest småkjøring; da er vel bensin bedre enn diesel? Æsj tror jeg dropper hybrid… Synd den volvoen jeg liker ikke har 4wd🤨 Anonymkode: c893a...305 Har du vurdert Car by Volvo? Eller imove. Den typen løsning der du kan flekse litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #15 Del Skrevet 27. april 2022 Druid skrev (4 minutter siden): Har du vurdert Car by Volvo? Eller imove. Den typen løsning der du kan flekse litt? Foretrekker å eie fremfor å lease. Jeg har kun hatt to biler så langt i livet😅og kan betale cash. Men ønsker ikke en som er dyr i drift da jeg ikke har solid økonomi selv om jeg har penger tilgjengelig for kjøp. Anonymkode: c893a...305 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyGrey Skrevet 27. april 2022 #16 Del Skrevet 27. april 2022 Toyota RAV4 plug-in Hybrid eller Yaris Cross. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 27. april 2022 #17 Del Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Foretrekker å eie fremfor å lease. Jeg har kun hatt to biler så langt i livet😅og kan betale cash. Men ønsker ikke en som er dyr i drift da jeg ikke har solid økonomi selv om jeg har penger tilgjengelig for kjøp. Anonymkode: c893a...305 Jeg ser følelsene i det, men akkurat her bør du se på økonomien, og med den typen løsninger der du kan hente ut bil som egner seg til bruken, så er det såpass lukrativt at det bør regnes på. Det er litt andre løsninger enn leasing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 27. april 2022 #18 Del Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Nei jeg er ikke sikker!🥴 Derfor jeg spør litt her da jeg har null peiling på el eller hybrid. Har kun hatt fossilbil. Ønsker tips til en økonomisk bil med firhjulstrekk, som også er lett å parkere i by. Ender trolig med fossil hvis det blir dyrere å kjøre hybrid🧐 Anonymkode: c893a...305 Hybrider med firhjulstrekk er så godt som uten unntak bensinere...i en alt for stor bil for bensinmotor... Sannheten, litt etter kjøremønster...er at disse bilene går billigere med dieselmotor!!... Mitt råd er å ikke kjøpe hybrid av alle gode grunner i boka! ..Og en av grunnene er at de blir sgs. umulig å selge framover.... Se salgstatisikken for nye biler fra OFV så ser du at salget av hybrider stuper...og det med god grunn..! Har du ikke råd til en brukelig elbil...kjøp en brukt diesel og bytt den i el når du får råd.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 27. april 2022 #19 Del Skrevet 27. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Foretrekker å eie fremfor å lease. Jeg har kun hatt to biler så langt i livet😅og kan betale cash. Men ønsker ikke en som er dyr i drift da jeg ikke har solid økonomi selv om jeg har penger tilgjengelig for kjøp. Anonymkode: c893a...305 Skal du ha en bil som er billig i drift er hybrid skivebom dessverre...gå for elbil og glem alt annet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #20 Del Skrevet 27. april 2022 ABM skrev (2 minutter siden): Skal du ha en bil som er billig i drift er hybrid skivebom dessverre...gå for elbil og glem alt annet... Det utgår siden jeg ikke har lademulighet. Orker ikke hurtiglading; er vel dyrt også… Anonymkode: c893a...305 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå