Gå til innhold

Hvilken nettleser anbefaler du ?


Shagya

Anbefalte innlegg

Jeg henger på en måte litt fast i "gamledager" her, da jeg ikke har greid å gjøre meg komfortabel med noe annet enn IE......

Det er vel på tide med litt nytenkning....

Men jeg kunne tenke meg noen tips om hvilken nettleser DU foretrekker, og hvorfor du bruker akkurat den ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for link, det var jo ikke lett å få et inntrykk av folkets samlede vurdering om èn bestemt nettleser, men jeg prøver for øyeblikket ut Opera.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Det beste er å prøve det selv. Men hovedforskjellen, som jeg nevnte i den andre tråden, er at Opera har mer innebygd. Firefox har mulighet for uttallige extensions, med alle fordeler og ulemper det kan medføre.

Endret av Rattleshake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker firefox. Har lastet ned et par ekstra ting til det og kan få bort endel reklame på sider og sånn.

Og jeg liker søkevinduet overst til høyre også veldig godt.

Slutta helt med IE og kommer ikke til å bruke det mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke behov for noe voldsomt fancy, det er vel derfor jeg har holdt meg til IE...Men, forandring fryder jo, som kjent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får lage en avstemning, så blir det kanskje lettere å holde oversikt. :)

Jeg bruker Firefox, og har lagt til nytt "tema" og endel tilleggspakker. Har prøvd Opera også, men liker Firefox best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Jeg har prøvd både Opera og Fireforx, og liker definitivt Firefox best. I begynnelsen var jeg godt fornøyd med Opera også, men det var noen småting som irriterte meg, og som jeg har funnet løsningen på i Firefox, bl.a. ved hjelp av extensions.

Kommer aldri til å gå tilbake til IE, ikke minst på grunn av all spyware og adware jeg slipper når jeg bruker andre nettlesere. Da jeg brukte IE kjørte jeg full scan på dette hver uke, og fant alltid noe. Nå scanner jeg en sjelden gang iblant og finner ikke alltid noe i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Glemte å nevne hva jeg synes er de største fordelene med Firefox kontra IE:

- Åpne nye sider i tabs, ikke som egne vinduer

- Session saver (at neste gang jeg åpner Firefox, så åpner den de samme sidene jeg hadde oppe da jeg sluttet sist

- Ad block! Gir mulighet for å blokkere både reklame (KG helt reklamefritt hos meg) og f.eks. enkeltavatarerer jeg synes er slitsomme

- Google-søkefeltet i toolbar (kan selvsagt laste ned den i IE også)

- Ekstremt mye mindre utsatt for adware, spyware og ormer enn da jeg brukte IE

- Raskere enn IE

- Ymse andre extensions som er morsomme å ha, f.eks kontinuerlig oppdatert værvarsel som små ikoner nede i hjørnet

Dessuten:

- Forumknapper som kursiv, fet skrift osv funker som det skal (slet med dette i Opera)

- Fungerer på flere sider enn hva Opera gjorde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Firefox og er kjempefornøyd. Liker spesielt godt å kunne åpne nye sider i nye faner i samme bilde. :)

Jeg og er enig i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Og eg brukar Opera. Prøvde Firefox i lang tid, men Opera har alt for mykje som eg likar og ikkje kunne få i Firefox utan masse extensions. Og Opera løyser det betre. For meg.

Og Opera 9 virkar enno meir lovande, og er gøy å bruka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...