Gå til innhold

Drag me out


Angelheart2

Anbefalte innlegg

Kom inn her for å se om det var noen som hadde skrevet noe om dette nye konseptet enda, men siden jeg ikke fant noe, så må jeg vel starte en tråd selv 😉
Jeg syns dette var et flaut programkonsept. Selve ideen, å få maskuline menn til å stille i korte kjoler og høye heler er vel artig i seg selv, men dette programmet ble bare langdrygt og utydelig. Jeg tok meg selv i å titte mer på telefonen enn på TV samt at jeg spolte over en del, så jeg må ta forbehold om at jeg gikk glipp av noen gode partier her....
Først og fremst så syns jeg hele forsøket om å gjøre et mandagsprogram på TVN til et stort show med glitter og glamour ikke helt passet sammen. Jeg syns Janne Formoe virket både uforberedt og utilpass (for ikke å snakke om at Staysmann var flinkere til å gå på høye heler enn henne...). Når hun må lese i manuskortene for å kunne si "Wow, for et show", da er det noe som skurrer i mine øyne. 

Jeg syns også selve konkurranse-delen var noe uklar. Hva ble de bedømt på? Som 15-åringen i huset sa, det har jo ingenting med talentet til deltagerne å gjøre, heller stylistene og ikke minst make-upartistene som jobbet med dem. Det eneste deltagerne måtte øve på var å gå med høye sko...

Tviler vel på om dette konseptet er noe som får mer enn en sesong, det burde vel strengt tatt ikke hatt det en gang...

  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satt med helt samme tanker i går kveld! I tillegg så viste de hele forvandlingen på begge menn før de kom ut på scenen, som tok vekk noe av spenningen for min del. Det var heller ikke noe imponerende fremførelser. Ganske simpel koreografi. Satt igjen med en tanke "var det alt?". Men når det er sagt er det bra at de prøver å skape mer åpenhet.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom transformasjon, sinnsykt flinke makeupartister/stylister. 

Synes det var gøy, men det var ikke akkurat RuPaul. Tror det kan bli bra om det finner seg selv litt, akkurat nå var det veldig mye "haha, mann prøver å gå i hæler", og det er liksom ikke det som er helt essensen med drag. Burde egentlig vært enda litt mer om hva drag faktisk går ut på, sleng inn noen klipp om historikken liksom. Spesielt dragmiljøet i Norge.

Digget alle drag momsene ink. dommeren! Jan Thomas er OK, Janne Formoe OK minus. 

Men ja, det forsøket på å få det til å se ut som et stort show fungerte ikke så bra, det ser jo ut som det er filmet i en gymsal 😅

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var selv "publikum" under et av disse showene, og satt igjen med mye de samme tankene selv etter å ha vært der😬

Janne Formoe var dessverre ikke veldig god i rollen som programleder. Jeg har vært på TV-sendinger før og vet at retakes er vanlig, men hun kunne virkelig ingen av replikkene sine. Det var ikke måte på hvor mange forsøk hun måtte ha på absolutt alt (opptil 6-7 ganger mener jeg å huske på de verste partiene), var irritabel og framsto smått uprofesjonell og som hun ikke ville være der. (Det kan dog skyldes nervøsitet fra hennes side) Skjønner ikke hvorfor de valgte hun til jobben. Når de i tillegg ikke klarer å klippe det til på TV så er det ganske ille.

Det er ikke et stort "show" (som noen her også kommenterer). Man møter opp, får beskjed om å smile, le, reagere osv (til ingenting) slik at de får TV-bilder. Publikum får ikke se noen av klippene fra dagen hvor de har øvd seg osv, man får kun se lip-syncen på scenen. 

Hadde også håpet på mer drag-historie i programmet og fokus på mer seriøse aspekter, enn tusen forskjellige vinkler av menn som går i høye hæler for første gang. Enig i at det ble langdrygt da jeg fikk se episoden.

Jeg elsker drag (som er grunnen til at jeg takket ja til å være publikum, fikk bare vite at det var et nytt drag-konsept), men syntes ikke programmet sto til forventningene.

Deltakerne er veldig søte da! Drag-mødrene også!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde null forventninger, men synes det var veldig gøy. Har aldri sett Ru Paul eller lignende. Gøy å se hvordan deltakerne elsket det! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herman Dahl var flinkere til å gå på høye hæler enn Staysman, og Janne Formoe ropte når hun snakket og kikket på kortene sine hele tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep av identifiserbar tredjepart. I tillegg er tråden ryddet for kommentarer og spørsmål til moderasjon, dette er noe vi tar i mot på Ris, ros og spørsmål-rommet, i Private henvendelser-rommet og på private meldinger til moderator. - Rhodiola, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns selve idéen er god, men gjennomførelsen er heller dårlig :( Dessverre!  Jeg syns 45 minutter blir altfor langdrygt, spesielt når selve opptredenen varer i omlag 60 sekunder.  De kunne med fordel ha kuttet halve tiden og kanskje vel så det. I tillegg burde de ikke vise seerne resultatet av looken FØR de går ut på scenen. Det ødelegger også mye for min del. Jeg mister den "surprise-delen".  Jeg forstår heller ikke hva dommerpanelet gjør der, og aner ikke på hvilke grunnlag de dømmer.  Det hele blir litt for rotete for min smak, noe som egentlig er veldig synd, da jeg hadde gledet meg veldig til dette!  Så igjen, idéen er god, men de mangler ganske så mye på gjennomførelsen! :(  

Ingenting negativt å si om mentorene i programmet! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår heller ikke helt hva de dømmer på.

I begge episodene jeg har sett, har vinneren etter min mening vært den "minst elegante", den som såg mest ut som "mann i kjole", og den man kunne le mest av. Særlig Didrik Solli Tangen synes jeg var langt bedre enn Magnus Devold. 🤷‍♀️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaut for alle involvert. Ikke mer å si. Kjedelig at dette er blitt så mainstream, da jeg brydde meg dypt om homokulturen og ble gjort narr av for det, lenge før det ble hipt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare sett den første episoden. Tenkte at det kunne være underholdende, men syntes det ble kjedelig. Forsto ikke hvorfor Staysman vant. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terningkast 2. Pluss for herlige dragmoms og tøffe deltakere som ser helt crazy ut. Minus for dårlig og skrikende programleder, tregt og langdrygt program. Dette kunne vært løst bedre. Det burde vært en fest av et program, men jeg kjeder meg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søppelprogram. Dere har hørt om blackface? Dette er womanface.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mener Janne Formoe ødelegger alt hun er med på i rollen som seg selv. Som skuespiller i «neste sommer» er hun helt ok, men som seg selv, er hun bare snørrhoven, høy på seg selv, uten selvironi og humor. Min mening, og jeg har derfor etterhvert forstått at det ikke er noe vits i å bruke tid på å se på ting hun er deltakende i. Trist, for konseptet høres morsomt ut, med spennende deltakere. Til og med Kongen befaler, som egentlig er supermorsomt, klarte hun å ødelegge. Jeg skjønner ikke helt hva tvnorge tenker med når se gir henne roller som seg selv, men som sagt; som skuespiller er hun helt ok. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOK kjendisversjoner nå. Vi har jo mange dyktige dragqueens i Norge, hvorfor ikke slippe disse til på tv, når noe slikt først skal vises frem?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bingo Bongo skrev (På 3.5.2022 den 0.57):

Jeg forstår heller ikke helt hva de dømmer på.

I begge episodene jeg har sett, har vinneren etter min mening vært den "minst elegante", den som såg mest ut som "mann i kjole", og den man kunne le mest av. Særlig Didrik Solli Tangen synes jeg var langt bedre enn Magnus Devold. 🤷‍♀️

Enig. Etter både første og andre episode satt jeg igjen med samme spørsmål: Er det den som får det dårligst til som kåres som vinner?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønskende var et norsk program om drag uten kjendiser.. men synes absolutt det er verdt å se! 
 

Janne Formo burde ikke få flere jobber som programleder.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...