AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #1 Skrevet 26. april 2022 Hva foretrekker du - en mann som i utgangspunktet er svært musikalsk, derfor har lett for å lære seg å spille, og er flink til dette. Altså den enkle løsningen; vinneren. Eller: En mann som er alt annet enn musikalsk, men som til tross for dette forsøker å lære seg å spille ikke fordi han har anlegg for det, men for å klare å overvinne en hindring. Altså den vanskelige løsningen; han er likevel ikke like flink til å spille som førstnevnte, så i forhold til musikeren er han en taper. Valget ditt avslører personligheten din: Hvilken av disse to mennene foretrekker du ...? Anonymkode: 6144e...bef 1
Hulderen Skrevet 26. april 2022 #2 Skrevet 26. april 2022 Jeg er så umusikalsk at jeg neppe vil høre forskjell. Men siden jeg er umusikalsk, så vil jeg ikke være den rette for den musikalske vinneren. Så om de ellers er like, så velger jeg den siste, og ber ham pent bruke hodetelefoner når han spiller piano så jeg slipper å bli forstyrret. 2
Daria Skrevet 26. april 2022 #3 Skrevet 26. april 2022 Jeg skjønner ikke konseptet - hvorfor skal han lære seg å spille for å overvinne en hindring, og hva har det med dating å gjøre? Altså, musikalitet kan være sjarmerende, men ikke avgjørende i noen retning. Å bruke masse tid på lære seg noe i og for seg unyttig og unødvendig man uansett ikke har anlegg for ser jeg ikke poenget med - det er fint å kunne utfordre seg selv og ha innsatsvilje, men her høres det bare ut som trass og det er sjelden noe pluss. 7
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #4 Skrevet 26. april 2022 Han som spiller piano er sikkert god på å fingre, da fingrene har fått kjørt seg med spillingen Anonymkode: 34587...13f 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #5 Skrevet 26. april 2022 Jeg er mann, og kan avsløre at jeg er nr 2. Prøver forbrilsk å lære meg piano og jobber knallhardt for det, men er så umusikalsk og urytmisk at jeg får brokk av meg selv. Men, gi meg 8 år til! NB, målet er ikke å bli profesjonell, men at jeg kan nyte musikk som jeg selv spiller...for meg selv... Og føle at jeg mestrer det. Akkurat nå trener jeg på Evanescence - My Immortal. Så plukk meg! 😄 Anonymkode: f0b06...3d2 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 26. april 2022 #6 Skrevet 26. april 2022 Nå er ikke jeg særlig musikalsk selv, så ville nok gått for nr 2.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #7 Skrevet 26. april 2022 2 minutter siden, Daria said: Jeg skjønner ikke konseptet - hvorfor skal han lære seg å spille for å overvinne en hindring, og hva har det med dating å gjøre? Altså, musikalitet kan være sjarmerende, men ikke avgjørende i noen retning. Å bruke masse tid på lære seg noe i og for seg unyttig og unødvendig man uansett ikke har anlegg for ser jeg ikke poenget med - det er fint å kunne utfordre seg selv og ha innsatsvilje, men her høres det bare ut som trass og det er sjelden noe pluss. Interessant synspunkt, men å overvinne hindringer behøver ikke å handle om trass; det handler om å ta et valg som ikke er det enkleste. For å si det slik: Hvem ville du vært sammen med dersom du måtte skjule deg for bombene i Ukraina nå - den som er vant til enkle, eller vanskelige valg ...? 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er mann, og kan avsløre at jeg er nr 2. Prøver forbrilsk å lære meg piano og jobber knallhardt for det, men er så umusikalsk og urytmisk at jeg får brokk av meg selv. Men, gi meg 8 år til! NB, målet er ikke å bli profesjonell, men at jeg kan nyte musikk som jeg selv spiller...for meg selv... Og føle at jeg mestrer det. Akkurat nå trener jeg på Evanescence - My Immortal. Så plukk meg! 😄 Anonymkode: f0b06...3d2 God og sunn innstilling; ser man på hvem som kommer lengst i livet av elevene i en skoleklasse, er det ofte ikke de mest populære, men de hardtarbeidende outsiderne som står på og har lært seg å takle motgang. Anonymkode: 6144e...bef 1
Daria Skrevet 26. april 2022 #8 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Interessant synspunkt, men å overvinne hindringer behøver ikke å handle om trass; det handler om å ta et valg som ikke er det enkleste. For å si det slik: Hvem ville du vært sammen med dersom du måtte skjule deg for bombene i Ukraina nå - den som er vant til enkle, eller vanskelige valg ...? Jeg skjønner fortsatt ikke poenget ditt - å spille piano er forsåvidt en hyggelig ting å gjøre, men også i utgangspunktet unødvendig og uviktig, og har ingenting med å overvinne hindringer og måtte takle vanskelige ting å gjøre. Å insistere på legge ned så mye tid og innsats på noe man vet man ikke har anlegg for og ikke har noe behov for å kunne, viser vel så mye at man ikke innser egne begrensninger og prioriterer tiden sin dårlig, og det er ikke ting jeg ville ansett som spesielt positivt hos en partner. 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #9 Skrevet 26. april 2022 Daria skrev (4 minutter siden): Jeg skjønner fortsatt ikke poenget ditt - å spille piano er forsåvidt en hyggelig ting å gjøre, men også i utgangspunktet unødvendig og uviktig, og har ingenting med å overvinne hindringer og måtte takle vanskelige ting å gjøre. Å insistere på legge ned så mye tid og innsats på noe man vet man ikke har anlegg for og ikke har noe behov for å kunne, viser vel så mye at man ikke innser egne begrensninger og prioriterer tiden sin dårlig, og det er ikke ting jeg ville ansett som spesielt positivt hos en partner. Selvfølgelig handler det om å takle vanskelige ting. Det handler om å ta for seg harde oppgaver du ikke har utgangspunkt for, stå i det, fullføre og mestre det. Og vet du, du kan faktisk bli ganske god for dine egne formål hvis du ellers ikke gir opp. Det å forsøke på noe vanskelig, og da få det til, handler ikke om selvinnsikt og dårlige prioriteringer. Faktisk burde alle gjøre dette. Utfordre seg selv litt, gå ut av komfortsonen, jobbe seg igjennom ting, legge sjel og innsats i det for å mestre det osv. Man lærer ekstremt mye av seg selv da. Og mye mer om man skulle sittet i sofaen å knaske popcorn til Netflix og chill. Jeg synes det er rart du ikke klarer å se hva denne pianoutfordringen er, gjør og viser ved et menneske. Anonymkode: f0b06...3d2 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #10 Skrevet 26. april 2022 3 minutter siden, Daria said: Jeg skjønner fortsatt ikke poenget ditt - å spille piano er forsåvidt en hyggelig ting å gjøre, men også i utgangspunktet unødvendig og uviktig, og har ingenting med å overvinne hindringer og måtte takle vanskelige ting å gjøre. Å insistere på legge ned så mye tid og innsats på noe man vet man ikke har anlegg for og ikke har noe behov for å kunne, viser vel så mye at man ikke innser egne begrensninger og prioriterer tiden sin dårlig, og det er ikke ting jeg ville ansett som spesielt positivt hos en partner. Respekterer valget ditt, men hva man egentlig har, eller ikke har behov for å kunne, er ikke noe man vet på forhånd. Dessuten er spørsmålet relevant i forhold til diskusjonen rundt perfeksjon - hvis man snur dette, og tenker seg at en mann fikk valget mellom å bli sammen med en perfekt eller uperfekt kvinne - hva forteller egentlig dette om mannen dersom han valgte den perfekte? Og mon tro om ikke sjansen er større for at mannen som valgte den perfekte kvinnen 20 år senere ville ha vært utro hvis han traff en annen perfekt ung skjønnhet, enn at den andre mannen ville ha vært det ...? Anonymkode: 6144e...bef 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #11 Skrevet 26. april 2022 Tviler på at kvinner flest har sånne voldsomme preferanser angående mannens pianoskillz. Bare ikke dra frem pianoet på fest. Anonymkode: ecaf3...702 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #12 Skrevet 26. april 2022 Veldig irriterende å legge opp til et dilemma og så tydelig se ned på andres valg. Det at den musikalske fyren er musikalsk, sier jo absolutt ingenting om hvordan han er mtp. å stå i vanskelige situasjoner eller noe? Om de er helt like på alt annet enn om de er musikalske eller ikke, er de jo like. Slutt å dømme og lage tråder hvor alt andre sier er "feil". Anonymkode: a1a2b...c2f 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #13 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hva foretrekker du - en mann som i utgangspunktet er svært musikalsk, derfor har lett for å lære seg å spille, og er flink til dette. Altså den enkle løsningen; vinneren. Eller: En mann som er alt annet enn musikalsk, men som til tross for dette forsøker å lære seg å spille ikke fordi han har anlegg for det, men for å klare å overvinne en hindring. Altså den vanskelige løsningen; han er likevel ikke like flink til å spille som førstnevnte, så i forhold til musikeren er han en taper. Valget ditt avslører personligheten din: Hvilken av disse to mennene foretrekker du ...? Anonymkode: 6144e...bef Velger den som spiller fordi han liker det-det er attraktivt for meg. Anonymkode: 2ffa4...b78 1
Daria Skrevet 26. april 2022 #14 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Respekterer valget ditt, men hva man egentlig har, eller ikke har behov for å kunne, er ikke noe man vet på forhånd. Jeg tror jeg kan slå fast med ganske stor sikkerhet at du aldri vil komme i en situasjon hvor evnen til å spille piano vil være avgjørende (med mindre det er en audition)... Det kan være til nytte og hygge, men ingenting vil stå og falle på det. En mann har en ferdighet og en evne. En annen man har ikke denne ferdigheten og evnen, men prøver å tilegne seg ferdigheten. Dette faktum sier oss faktisk ingenting om noen av mennenes personlighet eller evne til å takle noe som helst annet. 2
Hulderen Skrevet 26. april 2022 #15 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er mann, og kan avsløre at jeg er nr 2. Prøver forbrilsk å lære meg piano og jobber knallhardt for det, men er så umusikalsk og urytmisk at jeg får brokk av meg selv. Men, gi meg 8 år til! NB, målet er ikke å bli profesjonell, men at jeg kan nyte musikk som jeg selv spiller...for meg selv... Og føle at jeg mestrer det. Akkurat nå trener jeg på Evanescence - My Immortal. Så plukk meg! 😄 Anonymkode: f0b06...3d2 Bruk heller tiden din på noe du har anlegg og interesse for. Å tvinge seg til å lære noe man vet at man ikke vil bli god på, virker temmelig bortkastet. Kanskje har du anlegg for å tegne eller å male? Prøv heller det enn å lide deg gjennom 8 år med pianospilling. Jeg ser faktisk ikke verdien av å drive med noe man ikke liker på fritiden! Noe annet er studier og jobb, da er det mye man må legge ned stor innsats i for å bli god i noe man i utgangspunktet ikke mestrer. Men ikke på fritiden! Jeg ville blitt irritert om min partner kastet bort fritiden sin på noe han ikke likte. Da er det bedre om han gamer eller ser på fotball, om han uansett vil drive med noe vi ikke har felles glede av.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #16 Skrevet 26. april 2022 Hulderen skrev (3 minutter siden): Bruk heller tiden din på noe du har anlegg og interesse for. Å tvinge seg til å lære noe man vet at man ikke vil bli god på, virker temmelig bortkastet. Kanskje har du anlegg for å tegne eller å male? Prøv heller det enn å lide deg gjennom 8 år med pianospilling. Jeg ser faktisk ikke verdien av å drive med noe man ikke liker på fritiden! Noe annet er studier og jobb, da er det mye man må legge ned stor innsats i for å bli god i noe man i utgangspunktet ikke mestrer. Men ikke på fritiden! Jeg ville blitt irritert om min partner kastet bort fritiden sin på noe han ikke likte. Da er det bedre om han gamer eller ser på fotball, om han uansett vil drive med noe vi ikke har felles glede av. Hvem sier jeg tvinger meg, lider og ikke liker?? Hva om dette faktisk gir meg noe? Hva om dette skaper mestring? Jeg får jo til... litt og litt og litt... Jeg spiller i dag hele sanger, selv om jeg ikke er perfekt. Jeg har aldri noensinne lagt opp til at jeg skal spille foran folk, men jeg spiller for meg selv, kobler av hverdagen, nyter øyeblikket og skaper både mestring og øyeblikk. Er dere klar over hvor mye jeg har lært av både meg selv og ikke minst musikalsk gjennom dette? Tror dere ikke helt skjønner hvor bra dette er, på tross av et dårlig utgangspunkt, og på tross av at jeg aldri vil bli noe stort. Men målet i livet er ikke å være størst og best. Målet i livet er å ha det bra. Og piano, overraskende nok, inngår i dette, selv om jeg ikke er en eller vil bli en artist. Alle, både jeg og du, svir av både tid og penger på totalt meningsløse ting iløpet av uken. Du velger å gjøre det på dine meningsløse ting, jeg velger å gjøre det på mine meningsløse ting. Spørsmålet blir egentlig hvem av oss som får mest ut av disse meningsløse tingene. Anonymkode: f0b06...3d2 2
Hulderen Skrevet 26. april 2022 #17 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvem sier jeg tvinger meg, lider og ikke liker?? Hva om dette faktisk gir meg noe? Hva om dette skaper mestring? Jeg får jo til... litt og litt og litt... Jeg spiller i dag hele sanger, selv om jeg ikke er perfekt. Jeg har aldri noensinne lagt opp til at jeg skal spille foran folk, men jeg spiller for meg selv, kobler av hverdagen, nyter øyeblikket og skaper både mestring og øyeblikk. Er dere klar over hvor mye jeg har lært av både meg selv og ikke minst musikalsk gjennom dette? Tror dere ikke helt skjønner hvor bra dette er, på tross av et dårlig utgangspunkt, og på tross av at jeg aldri vil bli noe stort. Men målet i livet er ikke å være størst og best. Målet i livet er å ha det bra. Og piano, overraskende nok, inngår i dette, selv om jeg ikke er en eller vil bli en artist. Alle, både jeg og du, svir av både tid og penger på totalt meningsløse ting iløpet av uken. Du velger å gjøre det på dine meningsløse ting, jeg velger å gjøre det på mine meningsløse ting. Spørsmålet blir egentlig hvem av oss som får mest ut av disse meningsløse tingene. Anonymkode: f0b06...3d2 Det var du selv som skrev at du er så umusikalsk og spiller så dårlig at du får brokk av deg selv. Det virket ikke akkurat som om du hadde glede av det. For all del, fortsett å spille siden du har glede av det. Men ikke forvent at det gjør deg mer attraktiv på datingmarkedet. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #18 Skrevet 26. april 2022 1 minutt siden, Hulderen said: Bruk heller tiden din på noe du har anlegg og interesse for. Å tvinge seg til å lære noe man vet at man ikke vil bli god på, virker temmelig bortkastet. Kanskje har du anlegg for å tegne eller å male? Prøv heller det enn å lide deg gjennom 8 år med pianospilling. Jeg ser faktisk ikke verdien av å drive med noe man ikke liker på fritiden! Noe annet er studier og jobb, da er det mye man må legge ned stor innsats i for å bli god i noe man i utgangspunktet ikke mestrer. Men ikke på fritiden! Jeg ville blitt irritert om min partner kastet bort fritiden sin på noe han ikke likte. Da er det bedre om han gamer eller ser på fotball, om han uansett vil drive med noe vi ikke har felles glede av. At man ikke får til noe, betyr ikke at man ikke kan ha glede av det; det finnes utallige fotballspillere som ikke er i klasse med Ronaldo eller Messi, men som likevel elsker å spille fotball, uten at dette er til hinder for at de også kan ha andre interesser. 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvem sier jeg tvinger meg, lider og ikke liker?? Hva om dette faktisk gir meg noe? Hva om dette skaper mestring? Jeg får jo til... litt og litt og litt... Jeg spiller i dag hele sanger, selv om jeg ikke er perfekt. Jeg har aldri noensinne lagt opp til at jeg skal spille foran folk, men jeg spiller for meg selv, kobler av hverdagen, nyter øyeblikket og skaper både mestring og øyeblikk. Er dere klar over hvor mye jeg har lært av både meg selv og ikke minst musikalsk gjennom dette? Tror dere ikke helt skjønner hvor bra dette er, på tross av et dårlig utgangspunkt, og på tross av at jeg aldri vil bli noe stort. Men målet i livet er ikke å være størst og best. Målet i livet er å ha det bra. Og piano, overraskende nok, inngår i dette, selv om jeg ikke er en eller vil bli en artist. Alle, både jeg og du, svir av både tid og penger på totalt meningsløse ting iløpet av uken. Du velger å gjøre det på dine meningsløse ting, jeg velger å gjøre det på mine meningsløse ting. Spørsmålet blir egentlig hvem av oss som får mest ut av disse meningsløse tingene. Anonymkode: f0b06...3d2 Nydelig skrevet. Når man diskuterer kroppspress og perfeksjon, er "alle" enige i at det uperfekte er bra. Men flere her mener man tydeligvis at det uperfekte ikke har noen verdi fordi det ikke er bra nok. Fetter Anton er den perfekte heldiggrisen som har flaksen på sin side, og hadde han spilt piano, hadde han sikkert fått til dette. Donald, derimot, er den uperfekte uflakskråka. Foran et piano ville Donald ha vært en katastrofe, og gavene han gir Dolly er verken dyre eller perfekte. Men er det ikke nettopp derfor man liker ham ...? Anonymkode: 6144e...bef 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #19 Skrevet 26. april 2022 Det kommer jo helt an på hvem man faller for av de to, hvis noen av dem? Ingen av egenskapene er dealbreaker eller det motsatte. Anonymkode: f72ba...92b 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #20 Skrevet 26. april 2022 Hulderen skrev (2 minutter siden): Det var du selv som skrev at du er så umusikalsk og spiller så dårlig at du får brokk av deg selv. Det virket ikke akkurat som om du hadde glede av det. For all del, fortsett å spille siden du har glede av det. Men ikke forvent at det gjør deg mer attraktiv på datingmarkedet. Nei, jeg skrev jeg var så umusikalsk og urytmisk at jeg fikk brokk av meg selv, ikke at jeg var dårlig. Dårlig er en definisjon. Jeg er god nok i massevis for å spille og kose meg for meg selv, men utad er jeg nok ikke akkurat en gave til folket. Jeg har heller ikke sagt at jeg forventer at det gjør meg mer attraktiv på datingmarkedet. Dating har ingen relevans opp mot pianospillingen min. Annet enn at jeg lærer av meg selv, skaper mestring, kobler av og skaper glede ovenfor meg selv, som igjen gjør meg til et bedre menneske. Synes jeg da. Men det tipper jeg at du og dere sikkert ikke synes... Anonymkode: f0b06...3d2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå