AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #21 Skrevet 25. april 2022 Greit å jobbe innen helse! Jeg hater dugnad! Den gangen jeg skulle på dugnad, måtte jeg plutselig jobbe 😂😂😂 Det er deilig å være norsk i Danmark! Anonymkode: 4cc14...c7b 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #22 Skrevet 25. april 2022 Er man satt opp på komité da stiller man opp. Enkelt og greit. Her er vi to klasser pga få elever på skolen. Og måtte sende ut farevsrsel for å avlyse hele greia. Når bare en og to kom. Selv var jeg syk, og holdt på å gi opp 16mai. Når de kom jo. Men alle skulle dra etter 15-30 minutter og ingenting var ferdig. Og vi sto i fare for å være igjen bare 3 da også. Ned alt for mye jobb. Og jeg var ikke istand til å ta det som sto igjen pga helsa. Så da sa jeg drar, dere så drar 6. Dere vet jeg er syk og ikke klarer dette alene. Og jeg står ikke her og ødelegger helsa mi, fordi dere ikke gidder. Så da får vi bare avlyse i morgen. Vi ble så vidt ferdige da.... Anonymkode: a7811...353
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #23 Skrevet 26. april 2022 ville blitt en temmelig kjip feiring for ungene, dersom INGEN av foreldrene hadde giddet å stille opp til sånne dager. Anonymkode: 5aa5b...5c3 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #24 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Alle er ikke like, mange som satte pris på rolig 17 mai feiring. Anonymkode: d6e52...ccd Ungene dine og? For det er for ungene vi stiller opp, det er ikke nødvendigvis det gøyeste vi gjør. Men vi GJØR det! Anonymkode: a4be0...db5 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #25 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ungene dine og? For det er for ungene vi stiller opp, det er ikke nødvendigvis det gøyeste vi gjør. Men vi GJØR det! Anonymkode: a4be0...db5 Ja, ungene vil heller på topptur med kvikk lunsj og kakao enn å gå i tog og mas på skolen. Naboen sine barn har hatt verdens beste 17 mai de siste to årene for da fikk de sitte å game. Venninna mi fikk reist på hytta med sine, alle har hatt det helt fantastisk for de har sluppet denne "forventningen" om at alle skal elske 17. mai. Er ganske mange av oss som helle kunne ønsket å feire friheten med frihet og ikke alle disse forventningene om alt man skal stille opp på med et smil. Gjelder både barn og voksne, det er ikke sånn at jeg likte 17. mai når jeg var liten heller, aldri likt det opplegget. Barna mine likte det de første årene og når de tippet 9-10 så var de ferdige, da hadde de ikke lyst lenger. Nå var vi heldige at vi slapp unna et par år så får vi se hva det blir til dette året, er med på det barna ønsker jeg, da stiller jeg med et smil. Anonymkode: d6e52...ccd 2
Gjest Kerrs Pink Skrevet 26. april 2022 #26 Skrevet 26. april 2022 Frivillig tvang kaller de det her. Noe forbaska tull. 5 trinn arrangerer her og jeg husker jeg spurte en eller annen i FAU i en spøkefull tone om jeg kunne få en standin for meg på dagen, det var vel samme om det var meg eller en annen som gjorde jobben? Nei det var det såvisst ikke, jeg skulle ha en fryktelig god grunn for å ikke møte personlig opp!! Hvem skal vurdere det da liksom, helsa mi er vurdert av legen,men det er ikke godt nok for 17mai komitéen..? Fytti grisen for noen holdninger, jeg var glad for korona akkurat det året... Jeg pleier stå først i køen om å stille opp når det trengs raking, baking og annet, men når noen prøver å tvinge meg stiller jeg meg på bakbeina..
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #27 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, ungene vil heller på topptur med kvikk lunsj og kakao enn å gå i tog og mas på skolen. Naboen sine barn har hatt verdens beste 17 mai de siste to årene for da fikk de sitte å game. Venninna mi fikk reist på hytta med sine, alle har hatt det helt fantastisk for de har sluppet denne "forventningen" om at alle skal elske 17. mai. Er ganske mange av oss som helle kunne ønsket å feire friheten med frihet og ikke alle disse forventningene om alt man skal stille opp på med et smil. Gjelder både barn og voksne, det er ikke sånn at jeg likte 17. mai når jeg var liten heller, aldri likt det opplegget. Barna mine likte det de første årene og når de tippet 9-10 så var de ferdige, da hadde de ikke lyst lenger. Nå var vi heldige at vi slapp unna et par år så får vi se hva det blir til dette året, er med på det barna ønsker jeg, da stiller jeg med et smil. Anonymkode: d6e52...ccd Helt enig. Kunne ønske 17.mai var like avslappet som i min barndom. Da var det en dag man kunne nyte, uten at det ble et maraton av stress, krav og forventninger. Mitt inntrykk er at det er noen enkeltpersoner som presser veldig på for å skape den type 17.mai feiring i regi av skolene som vi ser nå. Har aldri skjønt hvorfor det er så viktig at skolen skal involveres i dette, og foreldre og barn nærmest blir pålagt å tilbringe store deler av nasjonaldagen på/med skolen…De fleste har da familie og venner de kan feire dagen sammen med. Vet om mange foreldre som er drittlei dette, og kommer til å gjøre det som passer oss når barna begynner på skolen. Anonymkode: d4693...217 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #28 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): ville blitt en temmelig kjip feiring for ungene, dersom INGEN av foreldrene hadde giddet å stille opp til sånne dager. Anonymkode: 5aa5b...5c3 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ungene dine og? For det er for ungene vi stiller opp, det er ikke nødvendigvis det gøyeste vi gjør. Men vi GJØR det! Anonymkode: a4be0...db5 Hvorfor kan dere ikke bare ta det som den fridagen det er og feire dagen hjemme/med venner eller familie? Anonymkode: d4693...217 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #29 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er man satt opp på komité da stiller man opp. Enkelt og greit. Her er vi to klasser pga få elever på skolen. Og måtte sende ut farevsrsel for å avlyse hele greia. Når bare en og to kom. Selv var jeg syk, og holdt på å gi opp 16mai. Når de kom jo. Men alle skulle dra etter 15-30 minutter og ingenting var ferdig. Og vi sto i fare for å være igjen bare 3 da også. Ned alt for mye jobb. Og jeg var ikke istand til å ta det som sto igjen pga helsa. Så da sa jeg drar, dere så drar 6. Dere vet jeg er syk og ikke klarer dette alene. Og jeg står ikke her og ødelegger helsa mi, fordi dere ikke gidder. Så da får vi bare avlyse i morgen. Vi ble så vidt ferdige da.... Anonymkode: a7811...353 Er ikke dette et tydelig signal om at de fleste er drittlei og bare vil ha fred denne dagen? Å spille offer-rollen blir jo bare tull. Er du syk prioriterer du din egen helse og feirer en rolig 17.mai sammen med din egen familie. Anonymkode: d4693...217 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #30 Skrevet 26. april 2022 Kerrs Pink skrev (19 minutter siden): Frivillig tvang kaller de det her. Noe forbaska tull. 5 trinn arrangerer her og jeg husker jeg spurte en eller annen i FAU i en spøkefull tone om jeg kunne få en standin for meg på dagen, det var vel samme om det var meg eller en annen som gjorde jobben? Nei det var det såvisst ikke, jeg skulle ha en fryktelig god grunn for å ikke møte personlig opp!! Hvem skal vurdere det da liksom, helsa mi er vurdert av legen,men det er ikke godt nok for 17mai komitéen..? Fytti grisen for noen holdninger, jeg var glad for korona akkurat det året... Jeg pleier stå først i køen om å stille opp når det trengs raking, baking og annet, men når noen prøver å tvinge meg stiller jeg meg på bakbeina.. Det hadde jeg aldri funnet meg i. Hvem er det de tror de er? Anonymkode: d4693...217
Gjest Kerrs Pink Skrevet 26. april 2022 #31 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det hadde jeg aldri funnet meg i. Hvem er det de tror de er? Anonymkode: d4693...217 Nei jeg vet ikke, jeg sa fra hva jeg syntes om det, og blir fortsatt uglesett i foreldre/sosiale sammenhenger. Jeg lever helt greit med det altså 😉
AnonymBruker Skrevet 26. april 2022 #32 Skrevet 26. april 2022 Kerrs Pink skrev (Akkurat nå): Nei jeg vet ikke, jeg sa fra hva jeg syntes om det, og blir fortsatt uglesett i foreldre/sosiale sammenhenger. Jeg lever helt greit med det altså 😉 Dette er jo rett og slett en ukultur som burde vært tatt opp med skolens rektor. At enkeltpersoner setter seg over legens vurdering for å trumfe igjennom sin egen agenda, og attpåtil ugleser deg i ettertid. Det er bare helt patetisk. Anonymkode: d4693...217
Gjest Kerrs Pink Skrevet 26. april 2022 #33 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er jo rett og slett en ukultur som burde vært tatt opp med skolens rektor. At enkeltpersoner setter seg over legens vurdering for å trumfe igjennom sin egen agenda, og attpåtil ugleser deg i ettertid. Det er bare helt patetisk. Anonymkode: d4693...217 Ja, det kan du si. Hadde jeg "gitt etter" og fortalt hvorfor sånt er problematisk for meg, ville jeg kanskje fått forståelse for det,men mine helseproblemer har jo ikke fremmede folk noe med. Så det gjorde jeg jo ikke, kanskje derfor jeg opplever å bli skult på. Men ja, det er patetisk. Takk for støtten ❤ Folk er forskjellige og i dugnad må man få bidra med det en evner og kan, og dét må være godt nok!
celmarith Skrevet 26. april 2022 #34 Skrevet 26. april 2022 Jeg har bare sagt at jeg ikke har anledning. Vi feirer ikke 17 mai der hvor vi ble satt opp på dugnad, så jeg ble satt opp på forbredelser 16 mai istede. Har som tradisjon å dra på 16 mai kamp, så jeg sa bare at jeg ikke hadde anledning. Jeg gjør ikke om på mine tradisjoner for å jobbe dugnad på en plass jeg normalt ikke ferier 17 mai engang.
Honey Dew Skrevet 26. april 2022 #35 Skrevet 26. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): ville blitt en temmelig kjip feiring for ungene, dersom INGEN av foreldrene hadde giddet å stille opp til sånne dager. Anonymkode: 5aa5b...5c3 En dugnad skal være frivillig. Der jeg vokste opp, hadde de voksne ikke lov til å si nei hvis de ble valgt inn i 17. mai-komiteen. Du var nødt til å stille hvis du ikke ville at sladderen skulle gå om deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå